Professional Authors

ဘုရားတိုင္ရတု – ၆။ သက်မၪၨဴ ဘုရားတိုင္ရတု – မယ္ဘဲြ႔

၆။    သက်မၪၨဴ ဘုရားတိုင္ရတု – မယ္ဘဲြ႔

၁။ ညြတ္ညြတ္ညိဳသြယ္၊ လူ႔ဘံုဝယ္၌၊ ႏႈန္းဆြယ္မစံ၊ ကင္းေဝးလံသား၊ ထက္ယံျမင့္သြန္း၊ ေျခာက္ေဆာင္နန္းဝယ္၊ ေရြဝန္း ရံပတ္၊ စံသင့္မွတ္သား၊ ၾကာဝတ္မၪၨဴ၊ ေရနန္းသူလည္း၊ ၿပိဳင္တူႏႈန္းဆြယ္၊ မမွ်ဘြယ္တည့္၊ တင့္တယ္က်စ္လ်စ္၊ ၾကင္ကၽြမ္း ခ်စ္ကို၊ တလွစ္ဇမၺဴ၊ ျမင္တိုင္းသူတို႔ (၁)၊ သည္းအူညြတ္ေျပာင္း၊ မ်က္ျခည္ေညာင္းမွ်၊ ပ်ံ႕ေလွာင္းႀကိဳင္ဆံုး၊ ၾကက္႐ံုးသဇင္၊ ပန္ဆင္စမွတ္၊ ကံုးတုလြတ္လည္း၊ ဝါကၽြတ္လြန္ၿပီ့၊ ကၽြန္းဘြယ္ရွိလိမ့္၊ လွ်ံညိပြင့္ဆုိင္း၊ မွ်မႏိႈင္းသည္။ ။ ဆက္တုိင္းေပ်ာ္ဘက္ ရန္လွည့္ေလာ (၂)။

၂။ တြတ္တြတ္ဆိုဘြယ္ (၃)၊ ႏႈတ္ပ်ံ႕ႂကြယ္လည္း၊ စပယ္မုေလး၊ ထံုလာေမႊးသို႔၊ ေရးေရးစိတ္တြင္၊ မိန္႔ႏိုးထင္၍ (၄)၊ သာရႊင္လန္႔ၾကား၊ ျပန္တံုမွားခဲ့၊ သနားခ်စ္သက္၊ ၾကင္ကၽြမ္းဘက္ဟု (၅)၊ မယြက္ဆံျမဴ (၆)၊ ႏွင္းထိုက္သူေၾကာင့္၊ သည္းအူဝွန္ၿဖိဳး၊ ေျမ မိုး ျမင့္မိုရ္၊ ႏႈန္းဆိုစီလ်ဥ္၊ ၾကံရာစဥ္ဝယ္ (၇)၊ နတ္ယာဥ္စီးလစ္၊ အာကာျမစ္လည္း၊ သြယ္ရစ္လွတင့္၊ ျမကံုးပြင့္သုိ႔၊ ကံုးဆင့္ကံုးရန္း၊ ဝိုက္ဝိုက္ဝန္း၍၊ တိမ္နန္းဘံုသစ္၊ ဥကင္လွစ္က၊ သံုးေခတၱပန္း၊ မၪၨဴမွန္းသား၊ ၾကငွန္းသက်၊ ရွင္ခ်စ္ဘလွ်င္၊ ျပည့္စံုရလြယ္၊ ခ်စ္ေရးကယ္ေလာ့၊ ေျခာက္သြယ္ေရာင္ျမဴး၊ ဘဝဂ္က်ဴးသည္။ ။ ႐ူးမူးပ်ံတက္ ဝွန္လွည့္ေလာ (၈)။

‎၃။ ထြတ္ထြတ္ပ်ိဳရြယ္၊ မြတ္မြတ္သြယ္သား၊ သက္ဆယ္ႏွစ္စြန္း၊ ရက္မယြန္းတည့္၊ လွ်ံထြန္းတန္းေဆာင္၊ ရႊန္းတင့္ေခါင္ကို၊ ျမင္ေယာင္ထင္မက္၊ စက္လည္းသြယ္ေခြ၊ ေနလည္းၿပိဳင္ရႊမ္း (၉)၊ ၿငိမ့္မွ်လြမ္း၍၊ ၾကင္ကၽြမ္းခ်စ္ညြန္႔၊ မတြန္႔ကဲဆင့္၊ တိုးတက္ ျမင့္ေသာ္၊ ၾကာႏွင့္စံုေရး၊ ဖူးခ်င္ေႏွးခဲ့၊ ထစ္ေႂကြးအံု႔ပ်၊ ခါသစ္လကို၊ တူကြရင္ေရႊ၊ ဖူးလြယ္ေစဟု၊ သေျပမွည့္သီး၊ သြန္း၍ၿပီးသား (၁၀)၊ ေရႊထီးရတနာ၊ ျဖန္႔မိုးကာလ်က္၊ မည္သာေတာ္ႏွင့္၊ သပၸာယ္တင့္သည္ (၁၁)၊ ေပ်ာက္လြင့္ဗ်ာပါ၊ ရွင္ေတာ္ရာကို၊ ႐ိုးညႇာခုိင္လန္း၊ နံတူပန္းႏွင့္၊ ထိပ္စြန္းသံေညာင္း၊ ဆုယူေတာင္းသည္။ ။ ဆယ္ေခ်ာင္းရွိလက္ ပန္လွည့္ေလာ (၁၂)။

————————————-

(၁) တလွစ္ျမင္သူ၊ ခပ္သိမ္းလူတို႔ [ရ]
(၂) ဆက္တုိင္းေပ်ာ္ဘက္ ရန္လွည့္ေသာ။ [ရ] [မ]
(၃) တြတ္တြတ္ဆုိလွယ္ [မ]
(၄) မိန္႔ႏႈတ္ထင္၍ [ရ]
(၅) ၾကင္ကၽြမ္းဘက္ကို [ရ]
(၆) ျမရြက္ဆံျမဴ [ရ]
(၇) ၾကံရွာစဥ္ဝယ္ [ရ]
(၈) ႐ူးမူးပ်ံတက္ ဝွန္လွည့္ေသာ[ရ] ႐ႈမူးပ်ံတက္ ဝွန္လွည့္ေသာ[မ]
(၉) ေနလည္းၿပိဳက္ရႊမ္း [မ]
(၁၀) ဇမၺဴမွည့္သီး၊ သြန္း၍ၿပီးသုိ႔ [ရ]
(၁၁) စံပယ္တင့္သည္ [ရ]
(၁၂) ဆယ္ေခ်ာင္းရွိလက္ ပန္လွည့္ေသာ[ရ]

In: ကဗ်ာ,နတ္သွ်င္ေနာင္ Posted By: Date: Oct 23, 2010
Comment #1

ဒီရတုဟာ နတ္သွ်င္ေနာင္ေရးတာေသခ်ာပါသလား???”ထြတ္ထြတ္ပ်ိဳရြယ္၊ မြတ္မြတ္သြယ္သား၊ သက္ဆယ္ႏွစ္စြန္း၊ ရက္မယြန္းတည့္”တဲ့။ ဓါတုကလ်ာနဲ့ေတြ႔ေတာ့ ဟိုက ၃၁ ႏွစ္။ ဘယ္လိုလုပ္ၿပီး သက္ဆယ္ႏွစ္စြန္း ရက္မယြန္းရတာလဲ။ ကိုယ့္ခ်စ္သူမို့ ငယ္တယ္ထင္လဲ အဲ့ေလာက္ေတာ့ ကေလးဆန္ဆန္မေျပာဘူးလို့ထင္ရပါတယ္။ ဒါဆို ဒီရတုေရးတာ ဘယ္သူမ်ားျဖစ္မလဲ???

commentinfo By: ေဇယ် at Jul 11, 2011
Comment #2

နတ္သွ်င္ေနာင္ ေရးတယ္လို႕ပဲ မွတ္တမ္းေတြက ဆုိပါတယ္ ကိုေဇယ် … မင္းလက္ဝဲေနာ္ရထာရဲ႕ ရတုေပါင္းခ်ဳပ္ေပမူမွာ ပါတဲ့ နတ္သွ်င္ေနာင္ရဲ႕ ရတုေတြကို စီစစ္ၿပီး ထုတ္ေဝထားတဲ့ စာအုပ္ေတြမွာ ေဖာ္ျပထားတာျဖစ္ပါတယ္။ မႏၲေလးေျမာက္ျပင္ လံုးေတာ္ေက်ာင္းတုိက္မွာ ဒီေပမူ ရွိတယ္လုိ႕ ဆုိပါတယ္။
ဒီအထဲမွာ နတ္သွ်င္ေနာင္ ေရးတာ ဟုတ္၊ မဟုတ္ အျငင္းပြားဖြယ္ရာက “ဆက္ဒန္အုိင္သာ” ခ်ီ နဲ႕ “႐ႈတုိင္းေထြလည္” ခ်ီ ရတုႏွစ္ပုဒ္ (မင္းရဲနရာ -ေရး) “ခ်င့္တာသံုးေထာင္”ခ်ီ၊ “နတ္လကၽြန္းေရြ႕”ခ်ီ နဲ႕ “ျမျမေျမႇးေရႊ”ခ်ီ ရတု သံုးပုဒ္ (နဝေဒး-ေရး) လို႕ ျဖစ္ေနတာက လဲြၿပီး က်န္တဲ့ရတုအားလံုးကို နတ္သွ်င္ေနာင္ေရး လုိ႕ ပညာရွင္ေတြက သတ္မွတ္ထားၾကပါတယ္။

နတ္သွ်င္ေနာင္ေရးတဲ့ ရတုေတြမွန္သမွ်ဟာ ဓာတုကလ်ာကို ရည္ညႊန္းတယ္လို႕ေတာ့ ယူဆလို႕ မရပါဘူး … တခ်ိဳ႕ ရတုေတြက ညီေတာ္ေတြအတြက္ေရးေပးတာေတြရွိသလို သူကိုယ္တုိင္လည္း တျခား မိန္းမပ်ိဳေတြကို ႀကိဳက္လို႕ ေရးတာျဖစ္ႏုိင္တာပဲေလ …

commentinfo By: harry at Jul 29, 2011

Leave Comments

Name*

Email*
Website
Email me whenever there is new comment