ေသျခင္းျဖင့္ရွင္သန္သူ (သို႕မဟုတ္) လူ
ေသျခင္းျဖင့္ရွင္သန္သူ (သို႕မဟုတ္) လူ
ျဖစ္ပံုကဒီလို…
စေနေန႕ဆိုလွ်င္ ကေလးမ်ားကို အဂၤလိပ္စာသင္ေပးဖို႕ မသြားမီ အိုရီဘူတာ နားရွိ ကုန္တိုက္မွ စာအုပ္ဆိုင္သို႕ ကြ်န္ေတာ္သြားေလ့ရွိသည္။ ဒီေန႕လည္း စေနေန႕။ ၁၀နာရီေက်ာ္ေလာက္မွ အိပ္ယာထ။ ေရမိုးခ်ိဳးစားေသာက္အၿပီး ေန႕လည္ ၁၂ နာရီ ေက်ာ္ေက်ာ္တြင္ အခန္းမွ စတင္ထြက္ခဲ့သည္။ အခန္းနီးနားခ်င္းျဖစ္သူ အိႏၵိယမွ သူငယ္ခ်င္းအား ညျပန္လာမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ႏႈတ္ဆက္ေျပာဆိုလိုက္သည္။ ထို႕ေနာက္ ေက်ာင္းေရွ႕တြင္ ဘက္စ္ နံပါတ္ ၂၆ အလာေစာင့္ၿပီး စီးကာ အိုရီဘူတာအထိ လိုက္ပါခဲ့သည္။ ကြ်န္ေတာ္ ဤေတာင္ကိုရီးယားႏိုင္ငံသို႕ ေရာက္ရွိ ေနသည္မွာ ၂ ႏွစ္ေက်ာ္ခဲ့ၿပီ။ ၾကားေနရသည့္ ကိုရီယားစကား၊ ပတ္ဝန္းက်င္ ျမင္ကြင္း၊ ဖက္ရွင္လွလွႏွင့္ေကာင္မေလးမ်ား ဘယ္အရာကမွ် ကြ်န္ေတာ့္အတြက္မစိမ္း ေတာ့။ ေျခလွမ္းမွန္မွန္ႏွင့္ ေျမေအာက္မွေန၍ လမ္းတစ္ဘက္ ကုန္တိုက္ရွိရာသို႕ ကူးခဲ့သည္။ (ကိုရီးယားစကားကို မစိမ္းေသာ္လည္း၊ မတတ္ပါ)။ ကေလးမ်ားကို စာသင္ေပးဖို႕ စာအုပ္ဝယ္ရမွာ ႏွေျမာေသာေၾကာင့္ ဤကုန္တိုက္ရွိစာအုပ္ဆိုင္တြင္ အလကားလာဖတ္၊ အလကားလာကူး လုပ္ေနခဲ့သည္ မွာၾကာၿပီျဖစ္သည္။ ထံုစံအတိုင္း သံုးထပ္ေျမာက္သို႕ အက္စ္ကေလတာ စီး၍တက္ခဲ့ကာ စာအုပ္ဆိုင္အတြင္ ဝင္ခဲ့သည္။ အဂၤလိပ္ဘာသာျဖင့္ ပံုႏွိပ္ထားေသာ စာအုပ္မ်ား ထားရာေနရာသို႕သြားကာ ေတာ့ပ္တန္း စာအုပ္မ်ားကို ဟိုလွန္ဒီလွန္ရင္း အခမဲ့ျမည္း လိုက္သည္။ ၿပီးမွ ကေလးဂၤလိပ္စာသင္ဖို႕ရန္ ကိုယ္လိုခ်င္သည့္စာအုပ္ကို စာအုပ္စင္မွ ဆြဲထုတ္ယူကာ ေဂ်ာင္တေနရာမွာ သြားထိုင္လိုက္သည္။ လိုခ်င္သည္မ်ား ကို ကူးလိုက္သည္။ ကူးလို႕အၿပီး အခ်ိန္ပိုေနေသးတာႏွင့္ ကေလးသူငယ္မ်ား ဖတ္ဖို႕ ထုတ္လုပ္ထားသည့္ စာအုပ္တစ္အုပ္ကို ကေလးသူငယ္ႀကီး ကြ်န္ေတာ္က ယူ၍ ဖတ္လိုက္သည္။ ေခါင္းစဥ္က ဆံပင္ၫွပ္လွ်င္ မည္သည့္အတြက္ေၾကာင့္ မနာရ သနည္း တဲ့။ ဆိုင္မဆိုင္မသိ ငယ္စဥ္က သႏၱာသံုးလမ္းရွိ ဆံသဆိုင္ကို သတိရမိေသးသည္။ ထိုစဥ္က ဆံပင္ၫွပ္လွ်င္ တခါတရံနာပါသည္။ အဘယ့္ေၾကာင့္ ဆိုေသာ္ ထိုဆိုင္မွ ဆံၫွပ္ကရိယာသည္ တံုးေန၍ထင္ တခါတခါ ဆြဲႏႈတ္သကဲ့သို႕ နာတတ္သည္။ သို႕ႏွင့္ ထိုစာအုပ္ကိုလွန္ၿပီး အဖတ္ ေလာကႀကီး၏ဖိစီးမႈဒဏ္ ႏွင့္ ေသျခင္း တရားတို႕ ကြ်န္ေတာ့္၏ အသိထဲလြင့္ေျမာစီးဝင္ခဲ့ၾကသည္။ ကိုယ္ေန႕တိုင္းအိပ္ေနသည့္ကုတင္ေအာက္တြင္ ရတနာသိုက္တစ္ခုတူးေဖၚေတြ႕ ရွိရသကဲ့သို႕ အာရံုတို႕ လန္းသြားသည္။ ထိုေၾကာင့္ ထိုစာအုပ္ထဲတြင္ပါသည့္ အေၾကာင္းအရာမ်ားကို ရွာပံုေတာ္ဖြင့္သည့္ ဇာတ္လမ္းဆန္ဆန္ ေအာက္ပါအတိုင္း ျပန္လည္ေရးခ်မိခဲ့သည္။
ကိုယ့္ကိုယ္ကိုရွာပံုေတာ္
အမွာစကား
ကိုယ့္ကိုယ္ကို လို႕ ေရးရမည္လား ကိုယ့္ကိုကိုယ္ လို႕ေရးရမည္လား ဟု အၿမဲတမ္းေတြေဝတတ္မိသည္။ ပထမအသံုးက မိမိ၏ကိုယ္ခႏၶာကိုဆိုသည့္ အဓိပၸာယ္ႏွင့္တူေနၿပီး ဒုတိယအသံုးမွာမူ မိမိကိုမိမိ ဆိုသည့္ စိတ္ျဖင့္သာေတြးေတာသိ ႏိုင္သည့္အပိုင္းကို ရည္ညႊန္းသည္ႏွင့္ပိုတူသည္။ (မွန္ရာကိုဆိုရလွ်င္ ျမန္မာစကားကို ေစ့ေစ့ေပါက္ေပါက္အနက္ဖြင့္ဖို႕ လံုေလာက္ေသာပညာ ကြ်န္ေတာ့္တြင္မရွိေသးပါ။) သို႕ေသာ္ ကိုယ္သက္မွတ္သည့္အဓိပၸာယ္ျဖင့္ပင္ ကိုယ့္ကိုယ္ကို ရွာပံုေတာ္ ဟု ေခါင္းစဥ္တပ္ပါသည္။ ကြ်န္ေတာ္သည္ ေအာက္ပါဇာတ္လမ္းတြင္ ကိုယ့္ရဲ႕ကိုယ္ကို နည္းနည္းေလာက္ရွာပံုေတာ္ဖြင့္မည္ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္ပါသည္။
စၿပီ…
ဂရိမွာ လို ႏိုးသည္ေဆာင္တြန္ ဘိလပ္မွာလို ႏိုးေယာ္ဆလ္ဖ္ (know yourself) အရပ္စကားနဲ႕ေျပာရရင္ ကိုယ္ဘာေကာင္လဲဆိုတာကိုယ္သိ ဆိုတဲ့ အဓိပၸာယ္ပဲ။ ပေလတိုကပဲ ဒီစကားကို စေျပာခဲ့သလိုလို၊ သူ႕မတိုင္မီ ဂုရုႀကီးေတြကပဲ မိန္႕ခဲ့သလိုလို။ ၾကားဖူးတာေတာ့ ဂရိက နတ္ဘုရားေက်ာင္းတစ္ခု အဝင္ဝမွာ အဲသည့္စကားကို ေက်ာက္စာေရးထိုးမွတ္တမ္းတင္ထားတယ္ ဆိုပဲ။ အဲသည့္ နတ္ဘုရားေက်ာင္းႀကီးထဲမွာ အျမင္ေပါက္ၿပီး ေရွ႕ေရး၊ ေနာင္ေရးေတြ ေျပာႏိုင္သူလည္း ရွိခဲ့သတဲ့။ လူေတြဟာ ကိုယ္ရဲ႕အစ၊ ကိုယ့္ရဲ႕အဆံုးကို ကိုယ့္ဉာဏ္နဲ႕ မမီတဲ့အခါၾက ကိုယ့္ကိုကိုယ္ လံုလံုေလာက္ေလာက္သိႏိုင္ဖို႕ အဲသည့္ အျမင္ေပါက္သူထံသြားေမးၾကသတဲ့။ ထားပါ ပညာရွိႀကီးေတြ ဘယ္လိုအဓိပၸာယ္နဲ႕ပဲ ဆိုခဲ့ဆိုခဲ့။ ကြ်န္ေတာ္ ကိုယ့္ကိုယ္ကို နည္းနည္းပိုသိခ်င္လာသည္။ ထို႕ေၾကာင့္ပင္ ဤခရီးကို စတင္ ခဲ့ျခင္းလည္း ျဖစ္သည္။ ရွာပံုေတာ္အစ မည္သည့္အရပ္သို႕အရင္ စသြားရမည္နည္း။ လွ်ိဳ႕ဝွက္စာေတြ ေရးထားသည္က ဦးေခါင္းဆံဖ်ားမွ ေျခဖဝါးတိုင္ေအာင္။ လွ်ိဳ႕ဝွက္စာ၏ အနက္ကိုဖြင့္ရန္ ဦးေႏွာက္ကို အေၾကာင္းၾကားလိုက္ေတာ့ ဤစကားစုသည္ ကိုယ္ခႏၶာ တစ္ခုလံုးကို ကိုယ္စားျပဳေၾကာင္း အေၾကာင္းျပန္သည္။ ထိုသို႕ဆိုလွ်င္ ဤစကားကို မည္သူကပင္ ထြင္ခဲ့ထြင္ခဲ့ ဦးေခါင္းထိပ္ ဆံအဖ်ား ကို ကိုယ္ခႏၶာ၏ စမွတ္အျဖစ္ သံုးခဲ့သည္မွာ အထင္အရွား။ ထိုသို႕ႏွင့္ပင္ ဦးေခါင္အထက္သို႕ ခရီးျပဳမိေတာ့သည္။
ဆံပင္အေသမ်ားႏွင့္ကြ်န္ေတာ္ …
ဆံႏြယ္မ်ား အၿပိဳင္းအယိုင္း ၾကားမွ အလင္းေရာင္ကို ႀကိဳတိႀကိဳၾကား ျမင္ေန ရသည္။ ကြ်န္ေတာ္ ဆံႏြယ္မ်ားအရင္းမွေန၍ အထက္သို႕ေမာ့ကာ မင္းတို႕ရဲ႕ အေၾကာင္းငါ့ကိုနည္းနည္းေျပာျပပါကြာ လို႕ ေမးေနခဲ့သည္မွာ အႀကိမ္ႀကိမ္ရွိၿပီ ျဖစ္သည္။ သို႕ေသာ္ ဆံႏြယ္ပင္မ်ားက ပကတိတိတ္တိတ္ဆိတ္ဆိတ္။ ကြ်န္ေတာ္ စိတ္ဓာတ္က်လာသည္။ ေခါင္းပင္ဆက္မေမာ့ႏိုင္ေတာ့။ ေခါင္းငံု႕၍ပင္ မပီမသ ဆက္၍ေရရြတ္လိုက္ေသာအခါ ဆံေျခရင္းနားမွ လိႈင္သံသဲ့သဲ့ျဖင့္ အသံကိုၾကား ရသည္။ ကြ်န္ေတာ္လည္း ဝပ္တြားၿပီး နားႏွင့္ကပ္နားေထာင္ၾကည့္မွ… သခ်ၤိဳင္းကုန္းထဲမွာ ဘာဆူညံဆူညံလာလုပ္ေနတာလဲကြ။ သြားေလသူေတြ တိတ္တိတ္ ဆိတ္ဆိတ္ နားပါေစ။ ဗ်ာ…သခ်ၤိဳင္းကုန္း ကြ်န္ေတာ္ရပ္ေနတာ ဆံႏြယ္ေတာႀကီးတည္ရွိရာ ဦးေခါင္းအထက္မွာပါဗ်ာ။ ဘယ့္ႏွယ့္ သခ်ၤိဳင္းကုန္းမဟုတ္ပါဘူး။ ကဲ ကဲ မင္းနဲ႕ ငါတို႕ အပိုေတြျငင္းမေနခ်င္ဘူး။ ေျပာ…မင္းဘာေတြေအာ္ေနတာလဲ။ ကြ်န္ေတာ္ ဆံပင္ေတြအေၾကာင္းနည္းနည္းေလာက္သိခ်င္လို႕ပါဗ်ာ။ အဲဒါ… ကဲ…ေျပာ..မင္းဘာအေၾကာင္းသိခ်င္တာလဲ။ ကြ်န္ေတာ္ တိုးတိုးလုပ္ပါဆိုကြာ ဟုတ္ကဲ့။ ဟုတ္ကဲ့။ ေဆာရီး၊ ေဆာရီး။ သိခ်င္တာက ဆံပင္ေတြကို ကပ္ေၾကးနဲ႕ဖ်က္တဲ့ခါ ဘာလို႕ မနာရတာလဲ ဆိုတာကိုပါ။ လူေသတစ္ေကာင္ကို သြားၿပီး ဆြဲဆိတ္ရင္ အား…နာတယ္ လို႕ေအာ္လား။ ဟင့္ အင္း။ ေအာ္မယ္မထင္ပါဘူး။ ကြ်န္ေတာ္ဘယ္ေတာ့မွလည္း တကယ္သြားၿပီး ဆြဲဆိတ္မွာ မဟုတ္ဘူး။ ေၾကာက္တတ္တယ္။ အဟီး…။ ဟိတ္ေကာင္ ေမးတာပဲေျဖ။ စကားကိုအေတာ္မ်ားတဲ့အေကာင္…။ ေအး…ေျပာရရင္ ငါလည္း မၾကာခင္မွာ ေသဆံုးျခင္းႏွင့္ မင္းျမင္ေနရတဲ့ေလာကႀကီး ထဲကို ေမြးဖြားလာရေတာ့မယ္။ ရွင္သန္ျခင္းဆိုတာ ဒီအေရျပားေအာက္မွာပဲ ငါတို႕အတြက္ရွိပါတယ္ကြာ။ ဒီအေရျပားအထက္ကို ေရာက္တာနဲ႕ အေသဆဲလ္ေတြ ျဖစ္သြားေတာ့တာပဲကြာ။ အဲဒါေၾကာင့္ ကပ္ေၾကးနဲ႕ၫွပ္တဲ့အခါ မနာတာေပါ့။ မင္းကိုလည္း အႀကံေကာင္းတစ္ခုေပးလိုက္မယ္ ကပ္ေၾကးနဲ႕အၫွပ္ခံရတဲ့အခါ မနာခ်င္ရင္ ေသပစ္လိုက္ၾကားလား…။ ဗ်ာ…ကြ်န္ေတာ္ ကပ္ေၾကးေတာ့ ၾကည့္ေရွာင္ပါ့မယ္ဗ်ာ…ေသေတာ့မေသပါရေစနဲ႕ဦး။ ေက်းဇူးပဲ…ေက်းဇူးပဲ။ သြားမယ္ေနာ္။ ဟူး…ဘယ့္ႏွယ့္ဗ်ာ မနာခ်င္ရင္ေသလိုက္တဲ့။ ဖြဟဲ့ လြဲပါေစ၊ ဖယ္ပါေစ။ သည္လိုနဲ႕ ေရာက္ရာေပါက္ရာ ထြက္ခဲ့ရင္း နင္းေလွ်ာက္ေနတဲ့ အေရျပားျပင္ႀကီး အေၾကာင္းကိုလည္း သိခ်င္လာခဲ့သည္။
အေသအပိုင္းအစမ်ားႏွင့္ကြ်န္ေတာ္
အေရျပားျပင္ႀကီးမ်က္ႏွာစာႏွင့္နီးကပ္သြားေအာင္ ကိုယ္ကိုဝပ္ကာ ေမးခြန္း ထုတ္ဖို႕ အသက္ကိုရွဴသည့္အခိုက္… အဟြတ္…အဟြတ္… ဘာအမႈန္ေတြမွန္းမသိ… အသံတစ္သံကိုၾကားရသည္… မင္း..ဒီေလာက္ကပ္လာကတည္းက ငါသတိေပးမလို႕ပဲကြ မိနစ္တိုင္းမွာ ငါ့ရဲ႕ မ်က္ႏွာျပင္ကေန ေသဆံုးၿပီးသား ဆဲလ္အမႈန္ ငါးေသာင္း(၅၀ဝ၀ဝ)ေလာက္ ေျြကက် ေနၾကတယ္ကြ။ ဗ်ာ…ဒါဆို ခုဏဟာေတြက အေသမႈန္ေတြေပါ့… ဟာ ရြံ႔စရာႀကီးဗ်ာ… …ထြီ…ထြီ…ထြီ။ ဘာအခုမွ ရြံစရာႀကီးလည္း မေန႕က မင္းေကာင္းမေလးရဲ႕မ်က္ႏွာေကာ၊ လက္ကိုေကာ နမ္းေနလိုက္တာမွ တရႊတ္ရႊတ္… ေဟ့ ေဟ့ ေတာ္ၿပီ၊ ေတာ္ၿပီ ႏိုင္ငံေရးေတြမပါနဲ႕။…ခင္ဗ်ားလုပ္တာနဲ႕ လာရင္းကိစၥေတာင္ေမ့သြားတယ္။… အဲ..အဲ..သိၿပီ၊ သိၿပီ..ကြ်န္ေတာ့္ကို ခင္ဗ်ားအေၾကာင္းနည္းနည္းေလာက္ေျပာျပပါလား။ အခုတင္ ေျပာၿပီးၿပီေလ… အာ…ဟုတ္တယ္၊ ဟုတ္တယ္။ နည္းနည္းေလာက္ထပ္ၿပီးေျပာစရာ မရွိေတာ့ ဘူးလား။ မင္းအခုျမင္ေနရတဲ့ အေပၚဆံုးအလႊာကို ဘိလပ္လိုဆို အဲပီဒမ္းမစ္ လို႕ေခၚသကြ။ အဲဒါက ပံုမွန္စာရြက္တစ္ရြက္စာေလာက္ထူၿပီး၊ ခုန ကေျပာသလိုပဲ ဒီအလႊာမွာေတာ့ အေသဆဲလ္ေတြနဲ႕ပဲ ဖြဲ႕စည္းထားတာကြ။ ဗ်ာ ကြ်န္ေတာ္အခုျမင္ေနရတာလည္း အေသပဲလား… ဟုတ္ပ…ငါတို႕ရွင္သန္ေနတဲ့အရာေတြက ေလာကႀကီးနဲ႕ ထိပ္တိုက္ေတြ႕တာနဲ႕ ေသၾကရတာ။ အဲသည္လိုေသၿပီးခ်က္ျခင္းကြာက်မသြားဘဲ လူ႕ပတ္ပတ္လည္မွာ ကာရံထားလို႕ လူကလည္း ရွင္သန္လႈပ္ရွားေနႏိုင္တာ။ ေျပာရရင္ကြာ လူက အေသကိုမွ အကာအကြယ္မယူရင္ မရွင္ႏိုင္ဘူးကြ။ ငါ ထပ္ေျပာရင္ မင္းအံဩေတာ့မွာ မဟုတ္ဘူး…ေတြ႕လား ဟိုမွာ ငါနဲ႕တစပ္တည္း လက္သည္း၊ ေျခသည္းေတြ…ျမင္ေနရတဲ့အပိုင္းက ဘာေတြလဲ…သိလား။ သူတို႕လည္း…အေသဆဲလ္ေတြ… ေအး..မင္းအေတာ္ေပါက္သြားၿပီပဲ။ ေကာင္းတယ္ ေကာင္းတယ္။ ကဲ ဘာထပ္သိခ်င္ ေသးလဲ။ ကြ်န္ေတာ္ ဘာမွ်ျပန္မေျဖေတာ့။ စိတ္အဟုန္တခုျဖင့္ ဦးတည္ရာမဲ့ ေျခလွမ္းသယ္ရာကို ထြက္ခဲ့ေလသည္။ လမ္းေပၚတြင္ေတြ႕ရေသာသူ လူမ်ား…။ အေသေတြကိုျခယ္သဖီးလိမ္းထားသည့္ ေဆးဆိုးပန္းရိုက္မ်ား၊ ျမတ္ႏိုးရသူ သူမ မ်က္နက္ဝန္းမ်ားက ရႊန္းရႊန္းဆိုၾကည္လင္ ရွင္သန္လို႕၊ တခ်ိဳ႕မ်ား မ်က္မွန္နက္ႀကီးေတြနဲ႕။ ရွင္သန္ေၾကာင္း လမ္းေလွ်ာက္ေနလို႕ လႈပ္ရွားေနလိုသာ သိရတာ၊ လူေတြ အေသေတြအတြက္ အေတာ္အခ်ိန္ ကုန္ေနရပါလား။ တခ်ိဳ႕မ်ား အေသေတြလွဖို႕ႀကိဳးစားရင္း ရွင္သန္ေနတဲ့ ႏွလံုးသားေတြ ပုပ္သိုးလာလိုက္ၾကတာ။ ေလာကႀကီးလည္း အသိုးနံ႕ေတြ ပိုပို ေထာင္းေထာင္းထလာၿပီ။
ေအာက္ပါစာပိုဒ္မ်ားသည္ ကၽြန္ေတာ္ယံုၾကည္သည့္ ကၽြန္ေတာ္ရရွိသည့္ ရတနာ ျဖစ္သည္။
စာဖတ္သူ အလိုရွိက ဖတ္ပါေလ။
ရွာေဖြေတြ႕ရွိခဲ့သည့္ ရတနာ တရားသေဘာတခုလည္း လင္းလာသည္။ ခရစ္ယာန္တို႕ရဲ႕ သမၼာ က်မ္းစာအရ လူကိုဘုရားသခင္က ဖန္ဆင္းၿပီး၊ ေကာင္းမေကာင္းသိကြ်မ္းရာအပင္ရဲ႕ အသီးကို မစားဖို႕မိန္႕မွာခဲ့သည္။ စားေသာေန႕တြင္ ဧကန္အမွန္ေသရမည္လို႕လည္း သတိေပးခဲ့သည္။ သို႕ေသာ္လူသည္ စားခဲ့သည္။ ယခု ကြ်န္ေတာ္နားလည္သည္က လူသည္ တျဖည္းျဖည္းခ်င္းေသေနေသာ ရွင္သန္ေနသည့္ သတၱဝါျဖစ္သည္။ ထိုအသီးကို အာဒံႏွင့္ဧဝတို႕ စားသံုးခဲ့သည့္ေန႕မွစ ကာ လူမ်ားသည္ တျဖည္းျဖည္းခ်င္းေသေနကာ ရွင္သန္ခဲ့ၾကပါလား။ လူ၏အတြင္းအနက္ရိႈင္းဆံုး ေနရာမွ ရွင္သန္မႈအျမဳေတ ဝိညာဥ္ကို အျပင္အလႊာ အေသမ်ားက မကာကြယ္ ႏိုင္ေတာ့သည့္တေန႕ ထိုဝိညာဥ္မည္သို႕ေသဆံုးမည္နည္း။ သမၼာက်မ္းစာအလိုအရ ထာဝရငရဲတည္းဟူေသာ ‘ဒဏ္စီရင္ရာသို႕ က်ေရာက္ကာ မဆံုးႏိုင္ေသာအခ်ိန္တြင္၊ မၿငိမ္းႏိုင္ေသာမီးအတြင္ ေနထိုင္ရမည္။ ဒါကို ခရစ္ယာန္တို႕က ဒုတိယေသျခင္းဟု သမုတ္သည္။ အံဩစရာေကာင္းစြာေတြ႕ရွိခဲ့ရတာက အဲသည့္ဒုတိယေသျခင္းထဲမွ ရွင္သန္ႏိုင္ ဖို႕ကိုလည္း လူတို႕သည္ အေသတစ္ခုကို အကာအကြယ္ယူၾကရ မည္ျဖစ္ေၾကာင္း ထိုက်မ္းစာတြင္ေတြ႕ရသည္။ သခင္ေယရႈခရစ္ေတာ္ဟာ လူသားေတြ အျပစ္အတြက္ အေသခံခဲ့သည္။ သံုးရက္ေျမာက္တဲ့ေန႕မွာ ရွင္ျပန္ထေျမာက္ေတာ္မူခဲ့သည္။ ထိုသို႕ ေယရႈခရစ္ေတာ္က မိမိအျပစ္အတြက္အေသခံခဲ့ျခင္းကို လက္ခံယံုၾကည္လွ်င္ (ေယရႈခရစ္ေတာ္၏ေသျခင္းကို အကာအကြယ္ယူလွ်င္) ထာဝရရွင္သန္ၾကရမည္။ လူသည္ ေသျခင္းကို အကာအကြယ္ယူ၍ ရွင္သန္ဖို႕ရန္ ကမၻာဦးမွ စၿပီး က်ိမ္စာသင့္ခဲ့ၿပီပဲ။
Comment #3
ဟာ ဘာေတြတုန္း.. ေခါင္းစဥ္ၾကိဳက္လုိ႔ ဖြင့္လုိက္တာ.. ၁ လေလာက္ ဖတ္ရမယ္ ထင္တယ္..
ကဗ်ာလား စကားေျပလား
Comment #1
ေသျခင္းကိုအကာအကြယ္ယူၿပီး႐ွင္သန္ျခင္းအေၾကာင္းတင္ျပပံုအရမ္းေကာင္းပါတယ္ မိတ္ေဆြကစာေရးဆရာလါ ဒါမွမဟုတ္ခရစ္ယာန္တရားေဟာဆရာျဖစ္မယ္ထင္တယ္ ေသျခင္းကိုအကာအကြယ္ယူၿပီး႐ွင္သန္ျခင္းကလူတမ်ိဳးထဲဘယ္ကမလဲသက္႐ွိသတၱဝါအားလံုးနဲ႕လဲဆိုင္တယ္လို႕ထင္ပါတယ္