“မတုံ႔စေကာင္း တုံ႔စေကာငး္”( ကသစ္ေယာကၡမ နဲ႔ သခြတ္ေခ်ြးမ ပုံျပင္)
မတုံ႔စေကာင္း တုံ႔စေကာငး္”( ကသစ္ေယာကၡမ နဲ႔ သခြတ္ေခ်ြးမ ပုံျပင္)
မနက္ေစာေစာ(၅)နာရီခြဲ(၆)နာရီေလာက္လမ္းေလွ်ာက္ထြက္လာတဲ႔အခ်ိန္မ်ားမွာသူလုိကုိယ္လုိလမ္းေလွ်ာက္လာသူေတြ အေတာ္မ်ားမ်ားလက္ထဲမွာ တရုပ္ကလာတဲ႔ေရဒီယုိေသးေသးေလးေတြ ပါလာတာကိုေတြ႔ရသလုိ ဘယ္လုိင္းကလႊင္႔မွန္းမသိေပမယ္႔ သတင္းေပါင္းစုံ သီခ်င္းေပါင္းစုံကို အျမဲလုိလုိၾကားေနရတတ္ပါတယ္။
အခုေနာက္ပုိင္းမွာ FM ျပန္ေတြေခတ္စားလာေတာ႔ မၾကားရတာၾကာတဲ႔သီခ်င္းေလးေတြကို ျပန္နားေထာင္ရ
တာကေတာ႔ အေတာ္ေလးကုိ စိတ္ေက်နပ္စရာေကာင္းလွပါတယ္။
ဒီေရဒီယုိလုိင္းေတြက လႊင္႔ေနတဲ႔သီခ်င္းေတြထဲမွာ ျမန္မာအသံက မလႊင္႔တာၾကာျပီျဖစ္တဲ႔ေရဒီယုိသီခ်င္းေတြ
လည္းပါလာတတ္ပါတယ္။
ဒီအစီအစဥ္မွာ သီခ်င္းလႊင္႔ဘုိ႔စီစဥ္ေပးသူကအေတာ္ေလးနွံ႔စပ္တယ္လုိ႔ေျပာနုိင္ပါတယ္။
သီခ်င္းေကာငး္သီခ်င္းေဟာင္းေလးေတြကို နားဆင္ေနရ ၾကားေနရလုိ႔ပါဘဲ။
တစ္ရက္ မနက္ေစာေစာ ထုံးစံအတုိင္းလမ္းေလွ်ာက္လာတဲ႔အခ်ိန္“နတ္စည္ငယ္ေလ ပုဇြန္လက္ရုိး အာလမၺရာ……………………………….အစခ်ီတဲ႔ အဆုိေတာ္ဦးအံ႔ၾကီးရဲ႕ ကသစ္ပန္း(ေခၚ)သခြတ္ပန္း အမည္ရတဲ႔ မုိးဘြဲ႔သီခ်င္းေလးကုိ ေရဒီယုိလွဳိင္းသံကေနၾကားလုိက္ရပါတယ္။
အဲဒီေရဒီယုိပုိင္ရွင္က ကြ်န္ေတာ္႔ေရွ႕ကေလွ်ာက္ေနေတာ႔ သီခ်င္းနားေထာင္ခ်င္တာနဲ႔ သူ႔ကုိေက်ာ္မတက္ဘဲ
ေနာက္ကေနအသာလမ္းကပ္လုိက္ျပီး အသံကုိခုိးလုိ႔နားေထာင္လာပါတယ္။
ျမဳိ႔မျငိမ္းရဲ႕ေျပာင္ေျမာက္တဲ႔စာသား ကုိအံ႔ၾကီးရဲ႕ပီသ ၾကည္ျမရွင္းလင္းတဲ႔အသံ ျပတ္သားတဲ႔တီးလုံးအသြား
ေတြရယ္ အျပင္မွာ နားမေထာင္ရတာ ၾကာတာရယ္ေၾကာင္႔ စိတ္ထဲမွာ သီခ်ငး္နားေထာင္လုိ္က္ရတာကို
အေတာ္ေလးကို ပီတိေတြျဖစ္သြားပါတယ္။
ေပ်ာက္ဆုံးေနတဲ႔ကိုယ္ျမတ္နုိးတဲ႔ ပစၥည္းတစ္ခုျပန္ေတြ႔လုိက္ရသလုိခံစားလုိက္ရပါတယ္။
သီခ်င္းကေတာ႔ အရက္ေသာက္တယ္ဆုိျပီးေယာကၡမကို သမက္ျဖစ္က ပညာေပးတဲ႔အတြက္သမက္နဲ႔ေယာကၡမၾကားျဖစ္လာတဲ႔ျပႆနာကို ဟာသေလးေနွာျပီး
ေရးထားတာေလးပါ။
အဲဒီထဲမွာပါတဲ့ ” သခြတ္ျဖဴစြာ အပြင္႔ကိုသာျမင္ေတ႔ာမွ ၀တိန္တြင္မဟုတ္ပါလား ဟရို႕ရဲ႕ေသနဗၤ်ဴဟာ
နတ္သူရာမင္းငယ္ေလ စစ္ခင္းခုခ်ိန္ခါ ေရွ႔ရူ႕၀တိန္သာ……..ေ၀ဆာ သခြတ္ျဖဴပင္မင္းေငြအဆင္းပြင္႔ခ်ိန္မွာ
အသူရာ ေဒါသထြက္လုိ႔ ျမင္႔မုိရ္ထက္ကိုတက္လုိ႔ စစ္ဖက္တဲ႔အခါ အုံ႔ကာေလ တဖြဲဖြဲ ရြာေလတသဲသဲ”လုိ႔
ဆုိျပီး သမက္ေတာ္ သၾကားမင္းနဲ႔ ေယာကၡမအသူရာတို႔ ဖုိက္တင္ပေလးတာကို လွလွပပေလးေရးဖြဲ႔ထားတာပါ။
ဒီသီခ်င္းေလးအေၾကာင္းေျပာရရင္ေတာ႔ ကသစ္ပန္းက စရမွာပါဘဲ။
ဒီကသစ္ပန္းက နတ္ျပည္တာ၀တိန္သာမွာ ပြင္႔ တဲ႔ပန္းျဖစ္ပါသတဲ႔။
(သခြတ္ပန္းကနတ္ျပည္မွာ မရွိဘူးနဲ႔တူပါရ႕ဲ)
သခြတ္ပန္းကေတာ႔ နတ္ျပည္ထက္နိမ္႔ထက္ေနရာမွာပြင္႔တဲ႔ပန္းပါတဲ႔။
ေယာကၡမ အသူရာက အရက္ေသာက္ျပီး ျပႆနာရွာလြန္းလုိ႔ထင္ပါရဲ႕သားမက္ျဖစ္သူက အသူရာ အမူးလြန္ေနခ်ိန္မွာ နတ္ျပည္ကေန တျခားတုိင္းျပည္ကုိ ျပည္ႏွင္ဒါဏ္ေပးလုိက္ပါသတဲ႔။
အသူရာကေတာ႔ သူ တစ္ျခားေနရာမွာေရာက္ေနတာကို မသိရွာဘူး။
သူ႕ကုိယ္သူ နတ္ျပည္မွာဘဲရွိေနတယ္လုိ႔ ထင္ပါသတဲ႔။
မသိဘူးဆုိအျမဲအရက္မူးေနတာကိုးဗ် ။
ဒါေပမယ္႔ သူေရာက္ေနတဲ႔ေနရာမွာ ေငြေရာင္အဆင္းရွိတဲ႔ သခြတ္ပန္းပြင္႔တဲ႔အခ်ိန္ေရာက္မွ သူေရာက္ေနတာ
နတ္ျပည္မဟုတ္ဘူးဆုိတာကုိ သိလာေတာ႔ ဖီးလ္ေတြေကြးျပီး သမက္ျဖစ္တဲ႔သိၾကားမင္းကုိ
ကြဳိင္ေတြပူျပီး ျပႆနာရွာပါသတဲ႔။
ဟုတ္ေတာ႔လဲဟုတ္ရွာမွာပါ။
သမီးလဲေပးရေသးတယ္ ႏွင္လဲအႏွင္ခံရေသးဆုိေတာ႔။
အဲဒီအခါမွာ ကိုယ္ပုိင္လက္နက္ေတြျဖစ္တဲ႔ မုိးၾကဳိးေတြလွ်ပ္စီးေတြ၀ရိဇိန္လက္နက္ၾကီးေတြနဲ႔အျပန္အလွန္ထုၾက
ေတာ႔ မုိးၾကိဳးေတြပစ္လွ်ပ္စီးေတြလက္ ၀ုနး္၀ုန္းဒုိင္းဒုိင္းအသံေတြေပးျပီး ေနာက္ဆုံးေတာ႔ မုိးေတြရြာခ်ပါသတဲ႔။
သူတုိ႔ကအပစ္အခတ္ရပ္စဲေရးမလုပ္ေတာ႔ အုံ႔ကာေလ တဖြဲဖြဲ ရြာေလတသဲသဲဆုိသလုိမုိးမတိတ္ေတာ႔ဘူးေပါ့၊။
သူတုိ႔ နွစ္ေယာက္ရန္အျဖစ္ေကာင္းလုိ႔ဘဲ လူ႔ျပည္က သီခ်င္းေရးဆရာေတြမွာ မုိးဘြဲ႔သီခ်င္းေတြုကို ေခတ္အဆက္ဆက္ေရးၾကဆုိၾကလုပ္ၾကပါေတာ႔ တယ္။
ျမဳိ႔မျငိမ္းကေတာ႔
“သိၾကားနဲ႔အသူရာ သမက္နဲ႔ေယာကၡမ ေဘာက္က်လုိ႔လဲအားမရနုိင္ရွာ။
ဒါကုိအားမက်ဘုိ႔ မယားအလွေတာင္းပန္မွာ၊
ေယာကၡမဆုိတာ တည္႔ေအာင္ေပါငး္ ေက်ာင္းကိုပုိ႔ ဥပုဒ္ရက္ရွည္ေစာင္႔ခိုင္းမွာ” ပါတဲ႔။
ဘီေအ မလွေရႊဆုိတဲ႔ အဆုိေတာ္ၾကီးကလဲ”အုိစာနာသင္႔ပါရဲ႕………..”လုိဆုိျပီး နာမယ္ေက်ာ္ ” မုိးေဒ၀ါ ပါတ္ပ်ဳးိ”နဲ႔အလြမ္းေတြသယ္သြားပါတယ္။
ေရဒီယုိအဆုိေတာ္ ကိုျမၾကီးကလဲ သူရဲ႕အေကာင္းဆုံးသီခ်င္းျဖစ္တဲ႔ “မုိး”သီခ်င္းမွာအလြန္ျငိမ္႔ေျငာင္းတဲ႔ စႏၵယားအလူးအလိမ္႔ေတြနဲ႔ “၀ႆန္ခါမွီလရာသီ……………………….အသူရာသၾကားမင္းတုိ႔ စစ္ခင္းကာ
ျပဳိင္ၾကသည္…………………………..”လုိ႔ဆုိျပသြားပါတယ္။
ျဖဴသီကလဲ “ဘယ္အျငိဳးနဲ႔ မုိးတစိမ္႔စိမ္႔ရြာ…………………” လုိ႔ေဆြးျပသြားသလုိ
စိုးပုိင္ကေတာ႔ “လာမယ္ဆုိေျပာထားလုိက္ေပ႔ါ ထြက္ခဲ႔မယ္ ………ေမာင္ငုိမယ္ မုိးသဲထဲမွာကြယ္ “ပါတဲ႔။
သြားေလသူ စိုင္းထီးဆုိင္ကလဲ ”ေမွ်ာ္ေနခ်ိန္မွာသူေရွာင္ပုန္း……… အေျပးေလးေရာက္လုိ႔လာ မုိး……….ဘယ္လုိလဲမုိး……………………………..
အသိရခက္လြန္းတဲ႔မုိးမင္းရယ္ ခန္႔မွန္းရခက္တဲ႔ မုိးမင္းလုိဘဲကြယ္ မုိး………………..မုိး…..မုိး”လို႔ဆုိခဲ႔သလုိ
အစကေတာ႔ “မုိးရြာရင္မုိးေရခ်ဳိးမယ္ေမေမလာရင္နုိ႔စို႔မယ္ ေဖေဖလာရင္အုန္းသီးခြဲစားမယ္”လုိ႔ဆုိျပီး ေနာက္ေတာ႔မွ “ေမအိပ္တဲ႔အုဌ္ဂူေလးထဲမွာ ေမာင္ထီးေလး မုိးကာေပးပါမယ္……………….”ဆုိျပီး
အိ္ပ္ေနတဲ႔မုိးကို မနုိးဘုိ႔ကိုင္ဇာဆုိတဲ႔ေကာင္ေလးက ေတာင္းပန္ခဲ႔ဘူးပါေသးတယ္။
ခုလက္ရွိဟစ္ေဟာ႔ေခတ္ ပန္႔ေခတ္ ေအာ္လတာေခတ ္ R&B ေခတ္မွာေတာ႔
“ဒီမုိးတိမ္ ေမွ်ာ္ေနခ်င္တယ္ စိတ္ကူးမ်ား………………………ငါခ်မ္းလုိ႔တုန္ မုိးသဲတဲ႔ညေတြမွာ ……..”လုိ႔တစ္ေယာက္ကဆုိျပေတာ႕
“က်ေနာ္႔ကို သနားလုိ႔တဲ႔ဗ်ာ တိမ္ေတြေတာင္ငုိခ်လုိက္တယ္ မုိးကုိ ရႊဲေရာ”လုိ႔
ဆုိျပီး သူငယ္ခ်င္းႏွစ္ေယာက္ျဖစ္တဲ႔ စိုင္းစုိင္းနဲ႔ မုိ႔မုိ႔ကလဲအျပန္အလွန္ ဖီးလ္ေတြတက္ ျပသြားပါေသးတယ္။
ဒါကေတာ႔ မုိးကိုအမွီျပဳျပီး ျဖစ္လာတဲ႔သီခ်င္းေတြေပါ႔။
ေယာကၡမနဲ႔သားမက္ ေယာကၡမနဲ႔ေခြ်းမၾကားမွာျဖစ္လာတဲ႔ျပႆနာကိုအေၾကာင္းျပဳျပီး
အတည္လုိလုိရီစရာလုိလုိသီခ်င္းေလးေတြလဲေရးၾကဆုိခဲ႔ၾကပါဘူးတယ္။
အမ်ားအားျဖင္႔ ေယာကၡမေတြဘက္က လူၾကီးေတြဆုိေတာ႔ သမက္ေတြေခြ်းမေတြကုိ ႏွိပ္ကြပ္တဲ႔သီခ်ငး္ေတြ
ကေတာ႔ သိပ္မရွိဘူးလုိ႔ထင္မိပါတယ္။
ေခြ်းမေတြကလဲ ေယာကၡမကိုနွိပ္ကြပ္တဲ႔သီခ်င္းဆုိတာမရွိသေလာက္ပါဘဲ။
သမက္ေတြကမွ ေယာကၡမကုိ ျပန္ႏွိပ္ကြပ္တဲ႔သီခ်င္းေတြေရးၾကဆုိၾကတာမ်ားပါတယ္။
ဟိုအရင္က “ပန္းမ်ား ကိုတံတားခင္း၍ခ်စ္ျခင္းနဲ႔ဖလွယ္……………”ဆုိတဲ႔ သီခ်င္းေလးတပုဒ္ရွိခဲ႔ဘူးပါတယ္။
အေတာ္ေလးကုိ ေရပနး္စားခဲ႔တဲ႔သီခ်င္းေလးပါဘဲ။
ဒီသီခ်င္းေလးကုိ ဘယ္သူကမ်ားဖ်က္လုိက္တယ္ဆုိတာမသိေပမယ္႔ ကေလးေတြႏူတ္ဖ်ားမွာ
“ေယာကၡမကို ကတုံး တုံးလုိ႔ႏွပ္ခ်ီးနဲ႔နယ္ တုိင္မွာၾကိဳးတုတ္အေမႊးႏူတ္ပစ္မယ္”
လုိ႔ ဆုိၾကပါတယ္။
စဥ္းစားစရာေကာင္းတာကေတာ႔ ကတုံးတုံးျပီးတဲ့ေယာကၡမကို အေမႊးႏုတ္မယ္ဆုိေတာ႔ အင္း မုတ္ဆိတ္ေမႊးဘဲ
ျဖစ္မယ္ထင္ပါတယ္ေနာ္ ဒါမွမဟုတ္ ဂ်ဳိင္းေမႊးေပါ႔ေနာ႔။
ဥာဏ္မီသေလာက္ေလးစဥ္းစားၾကည္႔မိတာပါ။
ဟုိအရင္တုန္းကေတာ႔ “ ေယာကၡမအိမ္တက္ သမက္မွာ မ်က္နွာငယ္ မ်က္နွာငယ္”ဆုိတာေလာက္နဲ႔တင္ရပ္သြားပါတယ္။
ဒါေပမယ္႔ အခုေခတ္က ကေလးေတြကေတာ႔ အရင္လူေတြထက္ပုိလက္သံေျပာင္တယ္လုိ႔ ထင္ပါတယ္။
ေယာကၡမကိုေျမွာက္တာလုိလုိ ေျခာက္တာလုိလုိ သီခ်င္းေတြအမ်ားၾကီးထြက္လာပါတယ္။
ါ
အသူရာနဲ႔သိၾကားမင္းတုိ႔နွစ္ေယာက္ကေတာ႔ ဘယ္လုိေျပလည္သြားၾကတယ္မသိဘူး ဒီသီခ်င္းကုိဆုိထားတဲ႔
ကုိအ့ံၾကီးကေတာ႔သူ႔ေယာကၡကုိ တည္႔ေအာင္ေပါငး္မယ္ ေနာက္က်ေတာ႔ ဥပုဒ္ေက်ာင္းကိုပုိ႔ပစ္မယ္ ျပီးရင္အိမ္ကိုေတာ္ေတာ္နဲ႔ျပန္လာလုိ႔မရေအာင္ ဥပုဒ္ရက္ရွည္ေစာင္႔ခုိ္င္းအုံးမွာလို႔
ခပ္ေသာေသာေလးေျပာ သြားပါတယ္။
ဒါေပမယ္႔ ျပဇာတ္ေတြ ရုပ္ရွင္ေတြ ၀တၱဳေတြမွာေတာ႔ ဘယ္ေတာ႔မွ မျပီးဆုံးနုိင္တဲ႔စစ္ပြဲၾကီး ဆင္ႏြဲေနသလုိပါဘဲ။
သမက္နဲ႔ေယာကၡမ ေခြ်းမနဲ႔ေယာကၡမ မတည္႔တဲ႔အေၾကာင္းမ်ားဆုိရင္ မေကာင္းတဲ႔အေၾကာင္းမ်ား ေရးတယ္ဆုိရင္ သိပ္ေရးလုိ႔ေကာင္း လူသိပ္ၾကဳိက္တဲ႔ အေၾကာင္းအရာထဲမွာ ပါ ပါတယ္။
အျပင္ေလာကၾကီးထဲက တကယ္႔အျဖစ္အပ်က္ေတြမွာ ေတာ႔ သားမက္ေခြ်းမနဲ႔ေယာကၡမေယာကၡထီးေတြၾကားမွာေျပလည္တာေတြလဲရွိ မေျပလည္တာေတြလဲရွိေပါ႔။
အမ်ားအားျဖင္႔ကေတာ႔ ေယာကၡမတုိ႔ ေယာကၡထီးတုိ႔နဲ႔ပါတ္သက္ရင္ သားမက္က သီးခံရတာ
မ်ားေတာ႔ သိပ္ေတာ႔ ျပႆနာမၾကီးတာကိုေတြ႔ရပါတယ္။
တကယ္လက္ေတြ႔မွာလဲ ေယာကၡမနဲ႔သားမက္ ေယာကၡမနဲ႔ေခြ်းမ ျပႆနာတက္တဲ႔ဇာတ္လမ္းေတြကေတာ႔
မွန္တာေရာ မမွန္တာေရာ ဟုတ္တာေရာ မဟုတ္တာေရာ ဇာတ္လမ္းေတြက အမ်ားၾကီးပါ။
ဘယ္ေလာက္မ်ားသလဲေျပာရမယ္ဆုိရင္ တစ္ေထာင္႔တစ္ညပုံျပင္ဆုိတာကို ပ်င္းေတာင္ပ်င္းေသးတယ္လုိ႔ ေျပာျပီး စိန္ေခၚနုိင္ပါတယ္။
အျမဲတမ္းေနာင္ဂ်ိန္ခ်ၾကတာ ကေတာ႔ ေယာကၡမနဲ႔ေခြ်းမပါဘဲ။
ေယာကၡမေကာင္းေတာ႔ ေခြ်းမဆုိး၊ ေခြ်းမေကာင္းေတာ႔ ေယာကၡမဆုိး ဆုိးေကာင္း- ေကာင္းဆုိး အမ်ဳးိမ်ဳးိပါဘဲ။ႏွစ္ေယာက္လုံးဆုိးတာေတြ႔ေတာ႔ ပြဲေတြၾကမး္ကုန္ၾကပါေတာ႔တယ္။
ေကာငး္-ေကာင္းဆုိတဲ႔အတြဲကေတာ႔ ေတာ္ေတာ္ေလးကို ရွားမယ္ထင္ပါတယ္။
ပုိဆုိးတာက ကြ်န္ေတာ္႔တုိ႔ျမန္မာနုိင္ငံကလူေတြက သားသမီးအိမ္ေထာင္ရက္သားက်သြားတာေတာင္
“ငါတုိ႔က ဥမကြဲသိုက္မပ်က္ေနခ်င္တာ”ဆုိျပီး သားေရာ ေခြ်းမပါ အိမ္ေပၚေခၚတင္ထားလုိက္ပါတယ္။
ျမန္မာစကားပုံကိုက “ေယာင္ေနာက္ဆံထုံးပါ “လုိ႔ ဆုိထားသကိုးဗ်။
ေယာကၡမအိမ္တက္ မ်က္ႏွာငယ္ရတယ္ဆုိတ႔ဲသားမက္ကေတာ႔ ခပ္ရွားရွားျဖစ္မယ္ထင္ပါတယ္။
မိန္းမသာ ငမ္းငမ္းတက္လုိခ်င္တာ ကိုယ္ေျခေထာက္ေပၚကုိယ္ရပ္ဘုိ႔ ၾကေတာ႔ သတၱိလဲမရွိ
ေရသာခုိခ်င္စိတ္ကလဲ ရွိတဲ႔သားသမီးမ်ားကေတာ႔ လဲ “အေဖအေမတုိ႔ကိုမခြဲနုိင္ဘူး”
ဆုိတဲ႔အေၾကာင္းျပခ်က္နဲ႔ မိဘအိမ္ေပၚတက္ေနပါေတာ႔တယ္။
အဲ အတူေနတာၾကာလာျပန္ေတာ႔ စိတ္မတုိက္ဆုိင္တာေတြက ပုိမ်ားလာ ဆုိေတာ႔
“နီးတက်က္က်က္ ေ၀းတသက္သက္ “ ဇာတ္လမ္းေတြခင္းျပန္ေတာ႔တယ္။
မိဘကလည္း “ငါ႔သားကို ဒီအရြယ္ေရာက္ေအာင္ ငါတုိ႔က ေကြ်းေမြးျပဳစုလာတာ”ဆုိျပီး
မိဘတုိ႔ရဲ႕ရသင္႔တယ္ထင္တဲ႔အခြင္႔အေရးကို အျပည္႔အ၀ယူပါေတာ႔တယ္။
ေခြ်းမျဖစ္သူကလည္႔ “ေမာင္႔မ်က္ႏွာတစ္ရြာထင္ျပီး အားကိုးလုိ႔လုိက္လာရသူပါ”ဆုိျပီးမ်က္ရည္ခံထုိးသလုိ
သူနုိင္ရာနဲ႔အပိုင္ကိုင္လုိ႔ ေယာက္်ားျဖစ္သူကုိ အပီထိ္န္းထားပါေတ႔ာတယ္။
အေမနဲ႔မိန္းမျပႆနာတက္ၾကျပီဆုိရင္ေတာ႔ ေယာက်္ားသားမ်ားခင္ဗ်ာမွာ ပဲေလွာ္ၾကားဆားညပ္ဆုိတာလုိ
အေခ်ာင္ခံရပါေတာ႔တယ္။
မိန္းမဘက္ ကမွန္တယ္ထင္လုိ႔ မိန္းမဘက္လုိက္မိရင္ “အေမေျပာေတာ႔ တစ္လ မယားေျပာေတာ႔ တစ္ညတဲ႔
ေတာ္ေရ႕”ဆုိျပီးမိဘလုပ္သူက စကားနာေတြထုိးပါေတာ႔တယ္။
မိဘဘက္က မွန္တယ္ဆုိျပီး မိဘ ဘက္ေနမိျပန္ရင္လဲ မိန္းမျဖစ္သူက “မရခင္ဖ်ာလုိလိပ္ခါ ထိပ္ေပၚမွာဘဲတင္ကာထား ေမာင္မင္းၾကီးသားေယာက္်ားေတြမွာကြယ္”ဆုိျပီး အျပစ္ေတြတင္ျပန္ပါေတာ႔တယ္။
အမွန္ကေတာ႔ စကတည္းကိုက ေခြ်းမနဲ႔ေယာကၡမၾကားမွာ ျပႆနာၾကီးတာပါ။
ေယာကၡမကလဲ ေခြ်းမကုိ သူတုိ႔သားေလးကို သူတုိ႔ရင္ခြင္ထဲက ဆြဲထုတ္သြားသူဆုိျပီး သူ႔သားနဲ႔မရခင္ကတည္းက ၾကဳိတင္လုိ႔ ရန္သူစာရင္းသြင္းထားရုံတင္မကဘဲ
ေယာင္းမေတာ္ရမယ္႔ သူ႔သမီးေတြကုိလဲ လုိအပ္ရင္၀င္ပါဘုိ႔ အရံခုံေပၚမွာထိုင္ခိုင္းထားပါတယ္။
ေခြ်းမဘက္ကလဲ ကိုယ္မပုိင္ေတာ႔တဲ႔ ကိုယ္႔သားကို ေနရာတကာလုိက္ျပီးခ်ဳပ္ခ်ယ္ခ်င္တဲ႔ေနရာတကာပါတဲ႔
ေယာကၡမဆုိျပီး အျပစ္ျမင္တတ္ၾကေတာ႔ မရခင္ကတည္းကသူယူမယ္႔ေယာက္်ားကိုေယာကၡမေတြ
ေယာင္းမေတြ နဲ႔ပါတ္သက္တဲ႔ စည္းကမ္းေတြကို ၾကိဳတင္လုိ႔ထုတ္ျပန္ေပးထားျပီး
“ဒါပဲေနာ္………………..” ဆုိတဲ႔စကားလုံးေလးနဲ႔ထိန္းခ်ဳပ္ထားပါေတာ႔တယ္။
အမွန္ကေတာ႔ အခ်စ္ျပဳိင္ ပုိင္ဆုိင္မူ႔ျပဳိင္ အလကားေနရင္းတစ္ေယာက္နဲ႔တစ္ေယာက္ အနုိင္လုိခ်င္ၾကတဲ႔စိတ္ေတြၾကားမွာ တူႏွစ္ကုိယ္တုိင္းျပည္ကုိ ကုိယ္႔ဘာသာကုိယ္သီးသန္႔မထူေထာင္ဘဲ မိဘအိမ္မွာကပ္ေနၾကလုိ႔ မလုိလားအပ္တဲ႔ျပႆနာေတြတက္ကုန္တာပါဘဲ။
မိဘနဲ႔အတူမေနေပမယ္႔လည္း ဒီကမၻာရန္ျပႆနာၾကီးကေတာ႔ ျဖစ္ေနရွိေနတာပါဘဲ။
အတူမေနေတာ႔ ျဖစ္တဲ႔အၾကိမ္ေရေတာ႔ နည္းတာေပါ႔ေနာ္။
အဲေတာ႔ စိတ္ညစ္ရ စိတ္ေလရတဲ႔အၾကိမ္ကလဲ နည္းသြားတယ္လုိ႔ေျပာႏုိင္ပါတယ္။
အမ်ားအားျဖင္႔ သူ႔ဘက္ကိုေပးတယ္ ငါ႔ဘက္ကိုေပးတယ္
သူ႔အမ်ိဳးေတြကုိၾကေတာ႔ ဘာေပးတယ္ညာေပးတယ္ဆုိတာက စလုိ႔ ျပႆနာတက္ၾကတာမ်ားပါတယ္။
ဟုတ္ေတာ႔လဲဟုတ္ျပန္ပါတယ္။
ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ေယာက္်ားေတြက ကိုယ္႔မိဘေဆြမ်ဳးိအေပၚမွာခပ္ပါးပါး။
ေပးရကမ္းရေကာင္းမွန္းမသိတာမ်ားပါတယ္။
မိန္းမေတြကေတာ႔ စကတည္းက သိတတ္သူဆိုေတာ႔ ဒါေလးက အေမဖုိ႔
ဒါေလးက ေတာ႔ အေဖ႔ဘုိ႔ ဒါေလးကေတာ႔႕ ညီမေလးဘုိ႔ ဒါေလးကေတာ႔ ေမာင္ေလးဘုိ႔ ဆုိျပီး ခြဲတမ္းေတြတန္းစီခ်လုိ႔ ေပးတတ္ကမ္းတတ္ပါတယ္။
ဟုတ္ေတာ႔လဲဟုတ္ပါတယ္ တစ္ခ်ဳိ႔ေသာမိန္းမမ်ားက ေယာက်ာ္းသိေအာင္တမ်ဳိးမသိေအာင္တမ်ဳးိ
“ခင္မ်ဳးိခ်စ္” ဇာတ္လမ္းေတြခင္းတတ္ပါတယ္။
အခ်ဳိ႔ေသာေယာက္်ားေလးမ်ားကေတာ႔ လဲ မိဘေက်းဇူးအထူးသိတတ္သူ”လုပ္ျပတတ္ျပန္ပါတယ္။
အဲဒီအခါမွာ မိန္းမနဲ႔ေယာက္်ား ေခြ်းမနဲ႔ေယာကၡမၾကားမွာ ျပႆနာစပါေတာ႔တယ္။
ကြ်န္ေတာ္မိတ္ေဆြတစ္ေယာက္ရဲ႕အေဖတစ္ေယာက္ ေျပာျပတာေလးကေတာ႔ အေတာ္ေလးကို
လုိက္နာခ်င္စရာေကာင္းပါတယ္။
“ မိဘဆုိတာ သားသမီးကိုေထာက္ပံ႔ရတဲ႔၀တၱရားရွိသလုိ သားသမီးကလဲ မိဘကို ျပန္လည္ေစာင္႔ေရွာက္ရမယ္႔၀တၱရားရွိတယ္ကြ။
ေအး အိမ္ေထာင္ရက္သားက်တယ္ဆုိတာနဲ႔ ဟုိဘက္နဲ႔ဒီဘက္နွစ္ဘက္လုံးကေဆြမ်ဳးိစု
ၾကီးျဖစ္သြားတာဘဲ။
ဒီေတာ႔ သးသမီးမ်ား၀တၱရားအရ ႏွစ္ဖက္မိဘေတြကို ျပန္လည္ေစာင္႔ေရွာက္ရမယ္
ေကြ်းေမြးျပဳစုရမယ္ ေပးကမ္းရမွာအမွန္ဘဲ။
အေကာင္းဆုံးကေတာ႔ မိန္းမဘက္ကိုေပးရင္ ေယာက်္ားလက္နဲ႔ေပး
ေယာက်္ားဘက္ကိုေပးမယ္ဆုိရင္ မိန္းမလက္နဲ႔ေပး.
ဒါဆုိရင္ ျပႆနာေတြေ၀းေရာ……………………..”ပါတဲ႔။
တကယ္႔ျဖစ္ခဲ႔တဲ႔အျဖစ္ကေလးတစ္ခုကို အပ်င္းေျပ သေဘာနဲ႔ နားေထာင္ၾကည္႔ပါအုံးေနာ္။
ကြ်န္ေတာ္႔ ညီမေလးရဲ႕ သူငယ္ခ်င္း ေကာင္မေလးတစ္ေယာက္အေၾကာငး္ေပါ႔။
“ႏြယ္ေလး” လုိ႔ ေခၚပါတယ္။
သူကဘြဲ႔ရျပီးတဲ႔အခ်ိန္မွာ ပုဂၢလိက ပြဲရုံတစ္ခုမွာ စာရင္းကိုင္လုပ္ပါတယ္။
သူတုိ႔မိဘေတြက ေအးေအးေဆးေဆးသမားေတြပါ။
“ႏြယ္ေလး” ကသူနဲ႔တကၠသိုလ္တုံးက သူငယ္ခ်င္း “ေ၀လင္း”နဲ႔ခ်စ္သူေတြျဖစ္ရာကေန လက္တြဲမယ္လုိ႔
ဆုံးျဖတ္တဲ႔အခါ သူ႔မိဘကို ဖြင္႔ေျပာပါတယ္။
သူ႔မိဘက ေကာင္ေလးေတြရဲ႕ မိဘကုိ သိေနပါတယ္။
ျဖစ္ခ်င္ေတာ႔ “ႏြယ္ေလး”မိဘေတြက ေကာင္ေလးမိဘေတြရဲ႕ စိတ္ေနစိတ္ထားတစ္ဖက္ေစာင္းနင္းဆံတာ ခက္ထန္တာကိုသိပ္မႏွစ္သက္ပါဘူး။
“ႏြယ္ေလး”ကုိသူ႔တုိ႔ရဲ႕မိဘေတြက ေကာင္ေလးရဲ႕မိဘေတြရဲ႕သေဘာထားအေပၚမွာ သူတုိ႔အေနနဲ႔ သိပ္စိတ္တုိင္းမက်ဘူး မႏွစ္သက္ဘူး ဆုိတာကို ပြင္႔ပြင္႔လင္းလင္းေျပာျပသလုိ “ႏြယ္ေလး”ကိုလဲဒီလုိမွာထားပါတယ္။
“ကိုယ္႔စိတ္ၾကိဳက္ ကိုယ္ ဆုံးျဖတ္ပါ၊
ကို္ယ္ေရြးတဲ႔ရလာဒ္ကုိ ကိုယ္တုိင္ဘဲခံယူရမွာကေတာ႔ သဘာ၀ဘဲ။
ဒါေပမယ္႔ အိမ္ေထာင္ကြဲလာတာဘဲျဖစ္ျဖစ္
စိတ္ဆုိးျပီး ဆင္းလာတာဘဲျဖစ္ျဖစ္ ဘယ္လိုအေၾကာင္းျပခ်က္နဲ႔မွျပန္ျပီးလက္ခံမွာမဟုတ္ဘူးေနာ္ သမီး။
စဥး္စားဘုိ႔ ဆုံးျဖတ္ဘုိ႔ကေတာ႔ သမီးတာ၀န္”
ဒါေပမယ္႔ “ႏြယ္ေလး”နဲ႔သူ႔ခ်စ္သူလက္တြဲျဖစ္ပါတယ္။
မဂၤလာေဆာင္တဲ႔ရက္မွာဘဲ “ႏြယ္ေလး”တစ္ေယာက္ သူ႔ေယာကၡမ မိသားစုအေၾကာင္းကိုစသိပါေတာ႔တယ္။
မဂၤလာေဆာင္ျပီးတဲ႔ညမွာဘဲ မဂၤလာေဆာင္မွာရတဲ႔လက္ဖြဲ႔ေငြေတြေရာ အကုန္သိမ္းသြားပါတယ္။
“ႏြယ္ေလး”တုိ႔လင္မယားႏွစ္ေယာက္မွာ ဘယ္သူေတြဘာလက္ဖြဲ႔လုိ႔ ဘာပစၥည္းေတြပါတယ္၊
လက္ဖြဲ႔ေငြဘယ္ေလာက္ရတယ္ဆုိတာေတာင္မသိလုိ္က္ပါဘူး။
အိမ္ေထာင္က်ျပီးတာနဲၥည္းေတြပါတယ္၊
လက္ဖြဲ႔ေငြဘယ္ေလာက္ရတယ္ဆုိတာေတာင္မသိလုိ္က္ပါဘူး။
အိမ္ေထာင္က်ျပီးတာနဲ႕“ႏြယ္ေလး”တစ္ေယာက္ အလုပ္ကထြက္လုိက္ရပါတယ္။
သူေယာကၡမေတြအေျပာကေတာ႔ သူ႔သားေ၀လင္းက မိန္းမတစ္ေယာက္ကုိ လုံေလာက္ေအာင္ရွာေၾကြးနုိင္တယ္၊အျပင္ထြက္အလုပ္လုပ္စရာမလုိဘူး၊
မိန္းမပီပီ အိမ္မူ႔ ကိစၥေတြကုိဘဲ ဖိဖိစီးစီးလုပ္ပါေပါ႔။
ဒါနဲ႔ဘဲ မီးဖုိေခ်ာင္ထဲမွာခ်က္ျပဳတ္ အိမ္မူ႔ကိစၥလုပ္ ဆုိတဲ႔ဘ၀ထဲမွာနစ္ျမဳတ္သြားပါေတာ႔တယ္။
“ေ၀လင္း”က သူ႔မိဘေတြေထာင္ထားတဲ႔ဆန္စက္ကို ဦးစီးျပီးလုပ္ရပါတယ္။
သူတုိ႔လင္မယားကို လခေပးထားပါတယ္။
ဒါေပမယ္႔ အဲဒီလခကို “ေ၀လင္း “ေန႔စဥ္သုံးဖုိ႔စရိတ္ေလာက္သာခ်န္ထားျပီး ထမင္းဘုိးဆုိျပီးျပန္ေတာင္းသြားျပန္ပါတယ္။
အဲေတာ႔ သူေဌးသားနဲ႔ရေပမယ္႔ ႏြယ္ေလးခမ်ာမွာ လက္ထဲမွာ ပုိက္ဆံေတာင္မကုိင္ရဘဲ ေကြ်းတာစားေနရတဲ႔ အိမ္ေဖာ္သာသာ ဘ၀နဲ႔သာက်င္လည္ရပါတယ္။
ဒီအထဲမွာ “ေ၀လင္း”ရဲ႕တစ္ဦးတည္းေသာညီမေလးက တမ်ဳိး အေဖအေမအားကုိးနဲ႔ “ႏြယ္ေလး”
အေပၚမွာ အနိုင္က်င္႔ပါတယ္။တစ္စုံတစ္ရာျဖစ္တယ္ဆုိျပန္ရင္လဲ “ႏြယ္ေလး”ကိုဘဲ ေ၀လင္းမိဘေတြ
က အျပစ္တင္တတ္သလုိ “ႏြယ္ေလး”ဘာလုပ္လုပ္ ဘယ္ေတာ႔မွ စိတ္တုိင္းက်နုိင္တယ္လဲမရွိပါဘူး။
အျမဲတမ္းလုိလုိ အဆူအပူ အေငါက္အငမ္းခံ အျပစ္တင္ခံေနရပါတယ္။
ခက္တာက ေ၀လင္းက မနက္မုိးလင္းတာနဲ႔ ဆန္စက္သြား ညမုိးခ်ဳပ္မွာျပန္လာ ထမင္းစားျပီးတာနဲ႔တီဗြီၾကည္႔
ျပီးအိပ္ အလုပ္က ပိတ္ရက္လဲမရွိဆုိေတာ႔ “ႏြယ္ေလး”နဲ႔သူ႔မိသားစုၾကား ဘာျဖစ္ေနတယ္ဆုိတာလဲသူမသိ
သလုိ စိတ္လဲမ၀င္စားပါဘူး။“ႏြယ္ေလး”ကလဲ ဘာတစ္ခြန္းမွျပန္မေျပာဘဲ ငံု႔ခံေနေတာ႔ အစစအရာရာ ေျပလည္
ေနတယ္လုိ႔ဘဲ ေ၀လင္းက ထင္ပါတယ္။
ေနာက္အျပင္ထြက္တာကိုလည္းလုံး၀မၾကဳိက္ေတာ႔ တစ္ခါတစ္ေလကိုယ္႔မိဘအိမ္ျပန္တာေတာင္ မယုံသကၤာသလုိအေျပာခံရေတာ႔ ဘယ္မွလဲမေရာက္ေတာ႔ပါဘူး။
ကြ်န္ေတာ္႔ညီမေလးနဲ႔ ေတာ႔ တစ္ခါတစ္ရံ သူတုိ႔သူငယ္ခ်င္းခ်င္း ဖုန္းေျပာျဖစ္တဲ႔အခါ “ႏြယ္ေလး”တုိ႔အိမ္မွာ
လူရွင္းတယ္ဆုိရင္ သူ႔ခံစားခ်က္ေတြကုိ ရင္ဖြင္႔လုိ႔ေျပာတတ္ပါတယ္။
ကာယကံရွင္မေျပာနဲ႔ တစ္ဆင္႔ျပန္ၾကားရတဲ႔ ကြ်န္ေတာ္႔ညီမေလးေတာင္ ငုိခ်င္သလုိခံစားရပါသတဲ႔။
ေနာက္သူတုိ႔လက္ထပ္ျပီးတစ္ႏွစ္ေလာက္ၾကာေတာ႔ ေ၀လင္းရဲ႕ညီမေလးက သူ႔မိဘေတြသေဘာမတူတဲ႔လူ
ေနာက္ကို ခုိးရာလုိက္ေျပးေတာ႔ အေမြျဖတ္တယ္ဆုိျပီး ပစ္ထားလုိ္္က္ၾကပါသတဲ႔။
ေနာက္သိပ္မၾကာခင္မွာဘဲ ေ၀လင္းအေဖက သမီးကိစၥနဲ႔ စိတ္ထိခုိက္တာ ရွက္တာရယ္ နဂုိႏွလုံးေရာဂါအခံ
ရွိတာရယ္ေၾကာင္႔ အိပ္ယာေပၚက မထနုိင္တဲ႔ ဘ၀ကိုေရာက္သြားလုိ႔မွ သုံးေလးလေလာက္အၾကာမွာ
ေယာကၡမ အမၾကီးကလဲ မနက္ေစာေစာၾကီးေခါငး္ေတြထေလွ်ာ္ရာကေန ေလျဖတ္လုိ႔ ကုိယ္တျခမ္းေသသြားပါတယ္။
အဲဒီအခိ်န္ကစလုိ႔ လူမမာႏွစ္ေယာက္တာ၀န္ ေရာအိမ္ခ်က္ေရးျပဳတ္ေရးတာ၀န္ေရာအားလုံးဟာ
“ႏြယ္ေလး”အေပၚမွာစုံျပဳံလုိ႔ေရာက္လာပါေတာ႔တယ္။
ကြ်န္ေတာ္႔ညီမေလးက တစ္ရက္ “ႏြယ္ေလး”တုိ႔အိ္မ္ဘက္ကုိ လမ္းၾကဳံတာနဲ႔သူ သူငယ္ခ်င္းကုိ၀င္ေတြ႔ပါတယ္။
“ႏြယ္ေလး”ခဗ်ာမွာ အိမ္အလုပ္ေတြပိေနလို႔ ႏြမး္လ်ေနပုံေပါက္ေပမယ္႔ မ်က္ႏွာေလးကေတာ႔ ၾကည္လင္၀င္းပလုိ႔ေနပါသတဲ႔။
ညီမေလးက သူငယ္ခ်င္းႏွစ္ေယာက္ထဲ ေတြ႔တုံး မွာ“ႏြယ္ေလး”နဲ႔သူ႔ေယာကၡမေတြရဲ႕
ဆက္ဆံေရးကိုေမးၾကည္႔ေတာ႔
“သူတုိ႔ငါ႔ကို အရင္က ဘယ္လုိဘဲသေဘာထားထား ဘယ္လုိဘဲ ရက္စက္ခဲ႔ၾကတယ္ဆုိေပမယ္႔
အခုအခ်ိန္မွာေတာ႔ သူတုိ႔ကေသလူလုိျဖစ္သြားျပီေလ။
ငါသူတုိ႔ကို ေမတၱာအျပည္႔နဲ႔ ျပဳစုလုပ္ကိုင္ေပးေနတဲ႔အခ်ိန္မ်ဳိးမွာ
အသနားခံတာလုိလုိ ေနာင္တေတြရေနတာလုိလုိ သူ႔တုိ႔ကုိ ငါျပစ္ထားမွာစုိးလုိ႔ ေတာင္းပန္တာလုိလုိ
အရိပ္အေယာင္ေတြကို သူတုိ႔ႏွစ္ေယာက္ရဲ႕မ်က္၀န္းထဲမွာ ျမင္လိုက္ရရင္ ငါသူတုိ႔ကုိ ၾကင္နာသနားစိတ္
ေတြပုိတုိးတုိးလာသလုိပါဘဲ။
စျဖစ္ျဖစ္ခ်င္းကေတာ႔ လူငယ္စိတ္နဲ႔ သူတုိ႔ ကို လက္စားေျခလိုက္မယ္ ငါပစ္ထားလုိက္မယ္ငါ႔အလွည္႔ေတာ႔ေရာက္ျပီ လုိ႔ စိတ္ရုိင္းေတြ၀င္မိေပမယ္႔
အကုသုိလ္အသစ္ေတြမေမြးေတာ႔ ဘဲ႔ အတုန္႔အလွည္႔ေတြကို ရပ္ပစ္မယ္ဆုိတဲ႔စိတ္ကုိ ဒုနး္ဒုန္းခ်ျပီး
ငါသူတုိ႔ ငါ႔အေပၚေကာင္းခဲ႔တဲ႔လူေတြနဲ႔မျခားငါျပဳစုခဲ႔ပါတယ္ဟာ”
လုိ႔ ျပန္ေျဖပါသတဲ႔။
ကဲ “ႏြယ္ေလး “ေနရာမွာ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ ခင္ဗ်ားတုိ႔သာဆုိရင္…………………………………….?
ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ခင္ဗ်ားတုိ႔ ေယာကၡမေနရာကိုမ်ားေရာက္ခဲ႔ျပီဆုိရင္………………………………..?
ကိုေပါက္လက္ေဆာင္အေတြးပါးပါးေလး
(ျပင္ျပီး)
Comment #1
ဒုိးေလးေရ
က်ေနာ္ ဒီပုိအမ္ေကာ္နာမွာ တင္ထားတာ အားလုံးေပါင္း 173ပုဒ္ရွိပါတယ္။
အားလုံးကို အခ်ိန္ရရင္ ဖတ္ၾကည္႔ေပးေစလုိ႔ပါတယ္.။
တကယ္လုိ႔မ်ား အားလုံးဖတ္ျပီးတဲ႔အခါမွ ငေပါၾကီးလုိ႔အားလုံးက သတ္မွတ္တယ္ဆုိရင္
ကိုေပါက္ ဒီဆုိက္မွာစာလာမေရးေတာ႔ ဘူးေနာ္။
အဲဒိပုိ႔စ္မွာေရးထားတဲ႔ က်ေနာ္ေရးထားတဲ႔ စာေရးဆရာစာရငး္ ဆုိတာ
အားလုံးခ်ေရးရင္ ၾကြားတယ္ထင္မွာစုိးလုိ႔ ဖတ္ျပီးသေလာက္အကုန္မေရးပါဘူး။
လူတစ္ေယာက္က ရမ္းသန္းေ၀ဖန္တာကုိ ေနာက္လူက သံေယာင္လုိက္ရင္
မွားမွာေပါ႔။
အဲလုိ မေသခင္စာဖတ္ပါလို႔ အၾကံေပးသူက က်ေနာ္ဘယ္စာေတြဘယ္ေလာက္ဖတ္ထားတယ္ဆုိတာ သူမသိဘူးေလ။
ကုိယ္႔ဆုံးျဖတ္ခ်က္နဲ႔ကိုယ္ဘဲေကာငး္ပါတယ္။
က်ေနာ္သာ ငေပါဆုိရင္ Mandalay Time Journal ရယ္ Shade Mandalay journal ေတြက က်ေနာ္ေရးတာေတြကို ပုံႏွိပ္ေဖာ္ျပေပးမွာမဟုတ္ဘူးေလ.
က်ေနာ္ေရးတဲ႔ေဆာင္းပါး (25)ပုဒ္တိတိ ပုံႏွိပ္ျပီးပါျပိ။
ၾကြားတာ မဟုတ္ပါ သိရုံေလး ေျပာျပတာပါ။
ခင္ေသာ
ကိုေပါက္ (မႏၱေလး)