အခံရိွမွ သ႑န္ ရွိသည္…။
အခံရိွမွ သ႑န္ ရွိသည္…။
ကုသုိလ္-အကုသုိလ္ ဆုိသည္မွာ—–ကုသုိလ္-၏ အနက္အဓိပၸါယ္သည္…..ေကာင္းမွဳ႕ျပဳျခင္း ျဖစ္၍…….အကုသုိလ္–၏
အနက္အဓိပၸါယ္မွာ….မေကာင္းမွဳ႕ ျပဳျခင္းျဖစ္ပါသည္…။
တရား—လမ္းစဥ္== ဟု… အဓိပၸါယ္ ထြက္ပါသည္..။ ထုိ႕ေၾကာင္႕ ကုသုိလ္+တရား…ဆုိလွ်င္ ေကာင္းမွဳ႕ ျပဳလုပ္ျခင္း လမ္းစဥ္ ျဖစ္၍…အကုသုိလ္+တရား….ဆုိလွ်င္…..မေကာင္းမွဳ႕ ျပဳလုပ္ျခင္း လမ္းစဥ္ဟု ဆုိပါမည္..။
ကၽြႏု္ပ္တုိ႕၏ ေန႔စဥ္ ရွင္သန္ေနရေသာ လူ႕ေလာက အသုိင္းအ၀ုိင္း ၀န္းက်င္အႏွံ႕ အျပားတြင္ ယင္းစကားစု ႏွစ္ခုအား…
မရင္းႏွီး မပါတ္သတ္ မျပဳလုပ္မိဖူး သူ ဟူေသာ လူမရိွပါ….။ အခ်ိန္ႏွင္႕အမွ် ကၽြႏု္ပ္တုိ႕ သည ္ ထုိတရားႏွစ္ပါးကုိ သိ၍ တစ္မ်ဳိး..
မသိ၍ တစ္ဖုံ…တစ္မ်ဳိးမ်ဳိး ေသာ အေၾကာင္းႏွင္႔….. ျပဳလုပ္ေဆာင္ရြက္မိတတ္ ၾကပါသည္…။
ထုိကဲ႕သုိ႕ ျပဳလုပ္ေဆာင္ရြက္ၾကရာတြင္…..ကုသုိလ္ ႏွင္႕ အကုသုိလ္ အဘယ္႕ေသာ အခ်င္းအရာ အျပဳအမူ အက်င္႕အႀကံကုိ သာ၍ ပုိ၍ ေဆာင္ရြက္တတ္ၾကသည္ ထင္ပါသနည္း…..။
မည္သည္႕တစ္ခုက လူတစ္ဦး အတြက္ ျပဳလုပ္ခြင္႕ ရရိွ နုိင္ေခ် ပုိပါသနည္း…။
မည္သည္႕တစ္ခု အား ကၽြႏု္ပ္တုိ႕ ပုိ၍ ခံစား ႀကံဳေတြ႕ခ်င္ၾကပါ သနည္း…..။
အေမးရွိက အေျဖရိွပါသည္…..။
ကၽြႏု္ပ္တုိ႕သည္ ေန႕စဥ္ အကုသုိလ္ အမွဳ႕ကုိ ပုိ၍ ျပဳလုပ္ေဆာင္ရြက္တတ္ၾကပါသည္…..။
ကၽြႏု္ပ္တုိ႕ အတြက္ ပုိ ၍ ျပဳလုပ္ႏုိင္ေခ် မ်ားေသာ အရာသည္ အကုသုိလ္ ျဖစ္ပါသည္…။
အကုသုိလ္ႏွင္႕ကုသုိလ္တရားတုိ႕ အေပၚ ကၽြႏု္ပ္တုိ႕ ေန႔စဥ္ခံစားေတြ႕ႀကံဳ ျမင္သိေနရျခင္းအား ေသခ်ာစစ္တမ္းထုတ္ တြက္ဆ
ၾကည္႕လွ်င္ ညီတူညီမွ် သာဘဲ ျဖစ္ပါသည္..။သုိ႕ေသာ္…..ကၽြႏု္ပ္တုိ႕ တုိ႕သည္ မေကာင္းမွဳ႕ အကုသုိလ္ ျပဳလုပ္ရျခင္းကုိ ပုိ၍ ႏွစ္ခ်ဳိက္စြာ
ျပဳလုပ္ေဆာင္ရြက္ ခ်င္ေနၾကပါသည္…။
ကၽြႏု္ပ္တုိ႕ ဘာေၾကာင္႕ အကုသုိလ္တရားကုိမွ ပုိ၍ ျပဳလုပ္ခ်င္ေနၾကပါသလဲ…..?။
ရွင္းပါသည္….။
သိပၸံနည္းပညာ သေဘာတရားတစ္ခုႏွင္႕ ယင္းကိစၥအား ႏွဳိင္းယွဥ္ေတြးၾကည္႕ ရပါလွ်င္…..“”အခံရိွမွ သ႑န္ ရိွပါသည္“” …ဆုိေသာ
နိယာမ ဘေဘာတရား တစ္ခုလုိဘဲ ျဖစ္ပါသည္…။
“” အခံရိွမွ သ႑န္ ရွိျခင္း “”… ဟုဆုိေသာ အဖြင္႔သေဘာနိယာမ ၏ အဓိပၸါယ္ သက္ေရာက္မွဳ႕မွာ မည္သည္ႈ သ႑န္ျပ ပုံရိပ္ႏွင္႕ ျဒပ္၀တၳဳ မွန္သမွ်သည္ ျဖစ္ေပၚလာေစႏုိင္ရန္ အေၾကာင္းရင္း အခံတရားရိွပါမွ…အက်ဳိးဆက္သေဘာတရား အေနႏွင္႕ ပုံျပသ႑န္ ျဖစ္ေပၚရပါသည္..။
ထုိ႕ အတူ……။
ဗုဒၶတရားေတာ္ ေဒသနာမ်ား၏ အဆုိ အလုိအရ ဆုိလွ်င္လည္း “” အေၾကာင္းတရား ရိွပါမွ အက်ဳိးတရား ျဖစ္ေပၚရျခင္း“” သေဘာမ်ဳိး
ျဖစ္ပါသည္…။
သည္႕အတြက္ေၾကာင္႔…..အကုသုိလ္တရား ပုိ၍ ျဖစ္ေပၚျပဳလုပ္ ေနၾကျခင္းသည္……ကၽြႏု္ပ္တုိ႕တြင္ အကုသုိလ္အခံစိတ္မ်ား ရိွေနၾက၍
ျဖစ္ပါသည္…..။
သာမန္ အေတြးအေခၚႏွင္႕ သာမန္ဘ၀တြင္ ရွင္သန္ေနထုိင္ေသာ လူသားတစ္ဦးတြင္ အေကာင္းကုိ ျပဳလုပ္ေဆာင္ရြက္ လုိတတ္ျခင္း အခံစိတ္ထက္…..မေကာင္းမွဳ႕ကုိ ပုိ၍ ျပဳလုပ္ေဆာင္ရြက္လုိတတ္ျခင္း အခံစိတ္ ရိွၾကပါသည္…။
မေကာင္းမွဳ႕တစ္ခုကုိ လက္ငင္း အေကာင္အထည္ေပၚေအာင္ ျပဳလုပ္ႏုိင္ျခင္း အမွဳ ကိစၥ တစ္ခုတြင္ ပင္ကုိအခံဓါတ္ ႏွင္႕ ပူးတြဲပါလုပ္ရပ္(၂) မ်ဳိး ေပါင္း(၃) မ်ဳိး ရွိပါသည္….။
၁။ကာယ–ကုိယ္ခႏၶာႏွင္႔ ျပဳလုပ္ေဆာင္ရြက္ျခင္း…။
၂။၀စီ— အသံႏွင္႕ ျပဳလုပ္ေဆာင္ရြက္ျခင္း….။
၃။မေနာ–စိတ္ႏွင္႕ ျပဳလုပ္ေဆာင္ရြက္ျခင္း…..။
ဌင္း အေၾကာင္းအရာ (၃) မ်ဳိးတြင္ အခံဓါတ္ႏွင္႕ အမွဳကိစၥ မ်ား အားလုံး စတင္ ျဖစ္ေပၚရာေနရာသည္….မေနာ–စိတ္မွ ျဖစ္ပါသည္..။
စိတ္သည္ လြတ္လပ္စြာႏွင္႕ အေတြး၊အႀကံ၊ ဆႏၵ မ်ား အားလုံးကုိ တည္ေဆာက္ႏုိင္ပါသည္….။ တည္ေဆာက္ႏုိင္စြမ္းလည္း ရိွေနပါသည္။
စိတ္မွ စတင္ျဖစ္ေပၚလာေသာ ခံစားမွဳ႕ မ်ားကုိ အေျခခံကာ…. ၀စီ–အသံ၊ ကာယ–ကုိယ္ခႏၶာ က လုိက္ပါျပဳလုပ္ေဆာင္ရြက္ပါသည္။
အရင္းခံ အေၾကာင္းတရား စတင္ျဖစ္ထြန္းရာ ေနရာသည္….မေနာ—စိတ္ကသာလွ်င္ ျဖစ္ပါသည္..။ မေကာင္းမွဳ႕ ျပဳလုပ္ျခင္းတစ္ခု
ျဖစ္ေပၚလာႏုိင္ရန္…. စိတ္သည္ အဓိက က်ပါသည္….။
စိတ္ၿပီးမွ သာ ခႏၶာႏွင္႕ အသံမ်ား က ကပ္လုိက္ပါတတ္ပါသည္…။
ထုိ႕ေၾကာင္႕……အကုသုိလ္မ်ားကုိ ကၽြႏု္ပ္တုိ႕ ေန႕စဥ္မ်ားစြာ ျပဳလုပ္မိေနျခင္းသည္….ကၽြႏု္ပ္တုိ႕ အရင္းခံ အခံဓါတ္ ခံစားမွဳ႕စတင္ျဖစ္ေပၚရာ စိတ္တြင္ မေကာင္းေသာ အခံဓါတ္မ်ား ရိွေနၾက၍သာဘဲ ျဖစ္ပါသည္…။
ကုိယ္႕စိတ္ကုိ ကုိယ္ မႏုိင္သူမ်ား….စိတ္အားလပ္ေနသူမ်ား….စိတ္ေလလြင္႕ ေနသူမ်ား…အသိပညာ ဗဟုသုတ ႏွင္႕ ကုိယ္႔၏
လြတ္လပ္စြာ ေတြးေတာႏုိင္ေသာ စိတ္ကုိ မထိမ္းေက်ာင္းႏုိင္ သူတုိ႕သည္ အကုသုိလ္မ်ားကုိ ပုိ၍ ျပဳလုပ္တတ္ၾကပါသည္…။
မေကာင္းမွဳ႕ ကုိ ပုိမုိ ျပဳမူတတ္ ၾကပါသည္…။
ထုိ႕ေၾကာင္႕ မေကာင္းမွဳ႕အား ႏွစ္သက္တတ္ေသာ အခံစိတ္ရွိေသာ ကၽြႏု္ပ္တုိ႕ သည္ ယင္း အခံဓါတ္ စတင္ေပၚေပါက္တတ္ရာ…
စိတ္ကုိ စာေပ အသိ..၊ လူ႕က်င္႕၀တ္..၊ ဘာသာေရး အဆုံးအမ..၊ ဟီရိၾသတၱပၸ တရားမ်ားႏွင္႕….တစ္စကၠန္႕ မလႊတ္တမ္း ေစာင္႕ၾကည္႕ ထိမ္းေက်ာင္းသင္႕ပါသည္….။
သုိ႕ဆုိလွ်င္ မေကာင္းမွဳ႔ အခံဓါတ္မ်ား ေမြးဖြားရာ စိတ္၏ အရင္းခံ အေၾကာင္းတရားမ်ား ေပၚေပါက္မလာႏုိင္ေတာ႕ပါ…..။
ဤ သုိ႕ဆုိလွ်င္ မေကာင္းမွဳ႕ အကုသုိလ္မ်ား ျပဳလုပ္ေဆာင္ရြက္မွဳ႕ ျဖစ္ေပၚလာႏုိင္ျခင္းအမွဳ႕မ်ား စုိးစဥ္းမွ် မရရွိႏုိင္ေတာ႕ပါ…။
ေကာင္းမွဳ႕၊ မေကာင္းမွဳ႕ အားလုံးကုိ ဖန္တီးတည္ေဆာက္မွဳ႕ စတင္အေျခတည္ေသာ ေနရာသည္….. မေနာ—စိတ္မွ သာလွ်င္
ျဖစ္ပါသည္..။ ထုိ႕အတူဘဲ အကုသုိလ္ ၊ ကုသုိလ္ အားလုံးကုိ ဖန္တီးျပဳလုပ္ရာ အစသည္လည္း ယင္း စိတ္မွသာဘဲ ျဖစ္ပါသည္…။
ထုိ႕ေၾကာင္႕…..စိတ္၏ လြတ္လပ္စြာ ေတြးေတာ ႀကံစမွဳ႕ အကုသုိလ္ အခံစိတ္မ်ားကုိ မိမိ၏အသိတရားေပါင္း ေျမာက္ျမားစြာႏွင္႕ ပဲ႕ျပင္ထိမ္းကြပ္ၿပီး ေကာင္းမွဳ႕ကုသုိလ္တရားမ်ား ျပဳလုပ္ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ၾကပါေစရန္ နည္းတစ္ခု သ႑န္ တင္ျပေရးသားလုိက္ ရပါသည္….။
ကႀကီး။[email protected](16.9.11)
Comment #1
ေကာင္းမြန္ေသာ ေဆာင္းပါးအတြက္..ေက်းဇဴးပါ