အိပ္မက္ျပပြဲ (သက္ေထြး)
ျပကြက္ (၁)
“ေျပာင္းျပန္ ယူဆၾကေပမယ့္
ျပန္ေျပာင္းၿပီး မက္ေပးလို႔မရတာ
အိပ္မက္ေပါ့”
ဒီအိမ္ထဲ ဝင္လာထဲကပင္ သတိထားမိခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။ ပက္လက္ကုလားထိုင္တစ္လံုး၊ ျပတင္းေပါက္တစ္ေပါက္၊ ေရးလက္စ စာရြက္တစ္ရြက္ႏွင့္ ဂစ္တာတစ္လက္သာ အသက္ရွင္ေနၿပီး သက္ရွိထင္ရွား လူသားႏွစ္ေယာက္သည္ ရွင္လ်က္ ေသဆံုးလို႔ေနသည္။ မဖိတ္ဘဲ ေရာက္လာေသာ ဧည့္သည္သည္ ကၽြန္ေတာ္ပင္ျဖစ္သည္။ အေၾကာင္းျပခ်က္မရွိ ဦးတည္ရာမဲ့ ဒီအိမ္ထဲသို႔ ေရာက္ေနခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။ ျပတင္းေပါက္တစ္ေပါက္ႏွင့္ လူႏွစ္ေယာက္ ဘယ္လို အသက္ရွဴျဖစ္ခဲ့ၾကလဲဟု ကၽြန္ေတာ္ ပထမဆံုးေတြးျဖစ္သည္။ ထိုျပတင္းေပါက္ ေအာက္တြင္ပင္ သူတို႔ႏွစ္ေယာက္ အတူတူ ေမးေထာက္ခဲ့ဖူးၾကေပလိမ့္မည္။ တစ္ေယာက္စာသားၾကား တစ္ေယာက္သံစဥ္တို႔ ပ်ံ႕ႏွံ႔ခဲ့ဖူးၾကေပလိမ့္မည္။ တစ္ေယာက္ေရးျခစ္တဲ့ ပံုျပင္ထဲ တစ္ေယာက္ ဇာတ္လိုက္ ျဖစ္ခဲ့ဘူးေပလိမ့္မည္။ တိတ္ဆိတ္ျခင္းသည္ ကၽြန္ေတာ့္ အသက္ရွဴသံတို႔အား ရုတ္တရက္ပင္ မဲေမွာင္ပစ္လိုက္သည္။
ျပကြက္ (၂)
“အိပ္မက္ေသေတြထဲ
ကာလာ ထည့္ေပးခဲ့ပါ
ရင္ဘတ္အေပါက္နဲ႔
အသက္ရွဴရသူမို႔
ခင္ဗ်ားတို႔ ထင္သေလာက္ေတာ့
အိပ္ေရးမဝခဲ့ဘူး”
အျမင္အာရံုက ကၽြန္ေတာ္ ေရာက္လာခါစေလာက္ပင္ မသဲကြဲေတာ့။ အခန္းသည္ လိုတာထက္ ေအးစက္ေနသည္။ ဒီအခန္းအတြက္ မဟုတ္ရင္ေတာင္ ကၽြန္ေတာ့္အတြက္ေတာ့ တစ္ခုခုလိုေနတာ အမွန္ျဖစ္သည္။ မလွမ္းမကမ္းမွ ေရးလက္စ စာရြက္ေပၚသို႔ ကၽြန္ေတာ့္ ေအးစက္မႈက အလြယ္တကူပင္ ၀င္ေရာက္ခိုလႈံလိုက္သည္။ ကၽြန္ေတာ္လည္း မေနသာေတာ့။ ပက္လက္ကုလားထုိင္ေပၚတြင္ အလိုက္သင့္ လဲေလ်ာင္းရေပေတာ့သည္။ စာရြက္၏ ထိေတြ႕မႈသည္ ကၽြန္ေတာ့္ အာရံုအား ပိုမိုေျခာက္ျခားေစသည္။ ရင္ဘတ္ႏွင့္မဆံ့သည့္ အသက္ရွဴသံမ်ား နားထဲသို႔ တစိမ့္စိမ့္ ယိုစီးလို႔လာသည္။ ဤစာရြက္သည္ အမွန္စင္စစ္ ေရးလက္စ စာရြက္ျဖစ္ေသာ္လည္း တစ္ဖက္သတ္ ၿပီးျပည့္စံုမႈမ်ိဳးႏွင့္ ျပည့္စံုလို႔ေန၏ ။ တစ္ဖက္၏ အၿပီးသတ္ဆံုးျဖတ္ခ်က္သည္ တစ္ဖက္၏ အၾကီးမားဆံုး လစ္ဟာခ်က္ျဖစ္ေနသည္။ သပ္သပ္ရပ္ရပ္ ပံုႏွိပ္ထားေသာ ကၽြန္ေတာ့္၏ နာမည္ေပၚမွ ျဖစ္သလိုေရးထိုးရမည့္ ကၽြန္ေတာ့္ဘ၀အက္ေၾကာင္းကို သူတို႔ ေစာင့္စားေနၾကသည္။ တိတ္ဆိတ္မႈဆီမွ “checkmate” ဟု ရယ္ရယ္ေမာေမာ ေျပာသံ ျပတ္ျပတ္သားသား ကၽြန္ေတာ္ ၾကားလိုက္ရ၏။
ျပကြက္(၃)
“ဒီလမ္းဆံုေလးက
ကၽြန္ေတာ့္ရင္ခုန္သံ ႏွစ္ျခမ္း
ျဖာထြက္ စူးရွသြားခဲ့တဲ့
ဝကၤပါ အိပ္မက္တစ္ခုပါပဲ
ႏိုးထေသဆံုးတဲ့အထိ
လိုက္လို႔ရွာေနခဲ့ဖူးတယ္”
ထံုးစံ ညေနခင္းပါပဲ။ စံပယ္မိုးေတြ တဖြဲဖြဲရြာေနတယ္။ ကြ်န္ေတာ္က အလိုမျပည့္ေသးတဲ့ ဗဟိုလို အခုထိ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုေခြထားတုန္း။ မဆံုးႏိုင္တဲ့ မဆံုေသာ လမ္းမွာ ဂစ္တာတစ္လက္ ပုခံုးေပၚရြက္ၿပီး ကၽြန္ေတာ္ကလည္း ပက္လက္၊ စံပယ္ေတြကလည္း ပက္လက္။ ကၽြန္ေတာ္က ေျခသံေတြကို ေမွ်ာ္တယ္၊ စံပယ္ေတြကေတာ့ ေျမမွာ ေပ်ာ္တယ္ထင္ပါရဲ႕။ တစ္ကယ္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္က ဘ၀ကို မွန္လို အလင္းျပန္ျပခ်င္သူ။ အခု ကၽြန္ေတာ့္ေရွ႕မွာ ရပ္ေနသူမရွိ။ ကၽြန္ေတာ့္အလင္းျပန္မႈလည္းမရွိ။ ဘယ္သူကမ်ား အထီးက်န္ရဲတတ္ဖို႔ ၾကိဳတင္ျပင္ဆင္ ထားခဲ့ဖူးလို႔လဲ။ ေန႔နဲ႔ည ကိုယ့္ကိုယ္ကို လ်စ္လ်ဴရႈျခင္းနဲ႔ ျပဳစားခဲ့တယ္။ ဝကၤပါရဲ႕ ထြက္ေပါက္ကို ကၽြန္ေတာ္ သိတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ရွာေနတာ ထြက္ေပါက္မဟုတ္မွန္းလည္း ဝကၤပါက သိတယ္။ မ်ဥ္းေျဖာင့္ႏွစ္ေၾကာင္း ဆံုမယ္ေန႔ဟာ တစ္ေၾကာင္းနဲ႔တစ္ေၾကာင္း ေခါင္းခ်င္းဆိုင္ ၿပိဳင္ၾကမယ့္ ေန႔ပါပဲ။ ခ်စ္သူျပန္လွမ္းမယ့္ အ၀င္လမ္းမွာ ကဗ်ာပန္းေတြ စီျခယ္ ခ်စ္သူကို သူတို႔ က်ီစယ္ၾကလိမ့္မယ္။
ျပကြက္ (၄)
“အိပ္မက္ပီသေအာင္လို႔
ငါႏိုးထပါရေစေလ”
အိပ္မက္ထဲက အိပ္မက္ပြဲ ျဖစ္ပါသည္။ ခ်စ္သူသည္ ဘ၀ကို ႏႈတ္ခမ္းနီလို ဆိုးထားသည္။ မ်က္ရည္ျဖဴမ်ားသည္ ခ်စ္သူမ်က္၀န္းအား တြဲခိုလို႔ထား၏။ ယံုစားရခက္ေသာ ႏႈတ္ခမ္းပါးသည္ ခ်စ္သူ စကားလံုးမ်ားအား သို၀ွက္လို႔ထား၏။ ကၽြန္ေတာ္ကလည္း ေဖ်ာေတာ့ဖ်ဲတဲ ေလထဲ တိုက္အိမ္ေဆာက္ေနဆဲ ျဖစ္သည္။ ညသည္ အမဲေရာင္ ပန္းခ်ီကားတစ္ခ်ပ္အား အပင္ပန္းခံ ေရးဆြဲေနၿပီး အစိမ္းေရာင္ လိုက္ကာမ်ားအား ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္ခ်စ္သူၾကား တစ္ဖက္စီ ရစ္သီထားဖို႔ မွာၾကားလိုက္သည္။ ခ်စ္သူက ႏွင္းဆီႏြမ္း တစ္ခက္လို မလႈပ္မယွက္ ကၽြန္ေတာ္က ဂစ္တာတစ္လက္ႏွင့္ ခ်စ္သူအနား ေလွာ္ခတ္ေနဆဲ။ ကၽြန္ေတာ့္ အသက္ရွဴသံအား ကၽြန္ေတာ္ ျပန္ေခ်ာင္းၾကည့္ရဲေသာ ည ပင္ၿဖစ္သည္။ ဤညသည္ ခ်စ္သူေျခသံ ဖြဖြ တစ္ဖန္ ျပန္ၾကားရလိုေသာ ည၊ ခ်စ္သူၿပံဳးဟန္လွလွ တစ္ဖန္ ခံစားရလိုေသာ ည၊ ခ်စ္သူလက္ကို ရဲရဲဆြဲ အေမွာင္ထုထဲက ခြဲထြက္ခ်င္ေသာ ညျဖစ္သည္။ ခ်စ္သူႏႈတ္ခမ္း ခတ္သံ တိုးတိုးေလးၾကားသည္။ ကၽြန္ေတာ္ေရာက္ေအာင္သြားမည္ …… ။ ။
သက္ေထြး
ၾသဂုတ္ ၃၀ ည ၁၂း၂၈ ၂၀၁၀
————————————————
အိပ္္မက္ျပပြဲ စကားေျပကို ကြ်န္ေတာ္ေရးၿပီးသား ကဗ်ာေတြထဲက အပိုင္းအစေတြနဲ႔ ထုဆစ္ထားတာပါ။ ကြ်န္ေတာ့္ကို ဘာေၾကာင့္ အိပ္လဲလို႔ တစ္ေယာက္ေယာက္က ေမးလာရင္ အိပ္မက္ခ်င္လို႔လို ကြ်န္ေတာ္ေျဖမွာပါ။ ကြ်န္ေတာ္က အိပ္မက္ထဲမွာ ကြ်န္ေတာ္မသိတဲ့ ကြ်န္ေတာ့္ ဘ၀ကို အၿမဲေစာင့္ၾကည့္ေန တတ္ပါတယ္။ အိပ္မက္က စိတ္ကူးယဥ္မဆန္သလို လက္ေတြ႕လည္းမဆန္ပါဘူး။ အိပ္မက္က အိပ္မက္ဆန္တာပါ။
အိပ္မက္အပိုင္းအစ ကဗ်ာမ်ား
ျပကြက္ (၁) = ရည္းစားစာ
ျပကြက္ (၂) = ေသြးစြန္းသြားခဲ့ေသာၿမစ္တစ္ၿမစ္
ျပကြက္ (၃) = လမ္းဆံုေလး
ျပကြက္ (၄) = ရာသီေရြးမွားေသာ … တိမ္
Comment #6
ကိုသက္ေထြးေရးတာေတြက အားလံုးဖတ္လို႔ေကာင္းပါတယ္။ ဒါေပမယ္႔ ကေလာင္နာမည္ကပဲ မေကာင္းဘူးျဖစ္ေနတယ္။ ဘာလို႔လဲဆိုေတာ႔ သက္ေထြး ကိုေျပာင္းျပန္လွန္လုိက္ရင္ ေသးထြက္ ျဖစ္ေနတယ္။။ဟီးဟီး ။ေနာက္တာေတာ႔မဟုတ္ဘူး အတည္ေျပာတာ ။သုေမာင္ရဲ႕ ကြမ္းစကား စာအုပ္ကိုျပန္ရွာ ဖတ္ၾကည္႔ပါလား။သူ႔ပါပါး ဦးသာဓုက သူ႔သားကေလာင္နာမည္ေတြေရြးထားတာေတြကိုၾကည္႔ျပီး ေ၀ဖန္တဲ႔ အခန္းေပါ႔။ အဲ႔တုန္းက သုေမာင္က အုပ္စိုး ဆိုတဲ႔နာမည္ကိုေရြးေတာ႔ ဦးသာဓုက အုပ္စိုး ကမေကာင္းဘူး အုပ္စိုး ၊အိုးစုတ္ ျဖစ္ေနျပီ လို႔ေျပာေတာ႔ ဦးသုေမာင္က အဲ႔နာမည္ကို ပယ္လိုက္တယ္လို႔ ဖတ္ဘူးတယ္။ ကိုသက္ေထြးလဲ….
Comment #1
မွတ္မွတ္ယယ poemscorner မွာ သက္ေထြး ရဲ႕ ကဗ်ာေတြထဲမွာ “ရာသီေရြးမွားေသာ … တိမ္” ကို အရင္ဆံုးစ ဖတ္ဖူးတာပါ..
အခု ဒီမွာလည္း ထပ္ေျပာပါတယ္.. ျပကြက္ (၃) ကို အႀကိဳက္ဆံုးပါ။
ျပကြက္(၄) ၾကည့္ၿပီးသြားေတာ့ ဆိုင္လားမဆိုင္လားေတာ့ သိဘူး ကိုမ်ိဳးေက်ာ့ရဲ႕ သီခ်င္းေလး ညည္းသြားတယ္ (:
♫ ဆည္းဆာကမၻာမွာ ငွက္ကေလးေတြ သီခ်င္းဆို ကိုယ္ျပန္လာမယ္ မင္းေလးနားကို ♫ ♫♫
အိပ္မက္ျပပြဲကို တကယ္ႀကိဳက္၏။