သခၤ်ာရြာ
ေနာက္ ထပ္ ခပ္ေၾကာင္ေၾကာင္ ပံုျပင္တစ္ပုဒ္
အစ
လူတစ္ေယာက္ရွိသည္။ သူ႕ကို တစ္(၁) ဟူ ေခၚသည္။ လြယ္လြယ္ကူကူ အရပ္စကားျဖင့္ သံုးႏံႈးရလွ်င္ “အဖိုးတစ္” ေပါ့။ အဖိုးတစ္ သိေနခဲ့သည္။ တစ္ႏွင့္တစ္ေပါင္းလွ်င္ (၂) ျဖစ္မည္။
သို႕ျဖင့္
အဖိုးတစ္ မွ အစခ်ီကာ နဝမကိုး အထိ ရြာတြင္ ရွိေနၾကေလေတာ့သည္။
မ်က္ေမွာက္ကာလ
ေမာင္သုည သည္ စာၾကည့္တိုက္တြင္ ကိန္းဂဏန္းတို႕၏ မ်ိဳးရိုးဗီဇႏွင့္ အသြင္အျပင္ ေျပာင္းလဲပံု အေၾကာင္းကို သဲႀကီးမဲႀကီး ရွာေဖြမွတ္ေရးရင္း အလုပ္ရႈပ္ေနသည္။
အေဖျဖစ္သူ နဝမကိုး သည္ သူ႕အား ေသြးရင္းသားရင္းလို သေဘာမထားဟု ခံစားေနရသူ။ အႏွိမ္ခံရသူ ျဖစ္သည္။
ရြာတြင္ အေဖသည္ အင္အားအေတာင့္တင့္ဆံုး၊ အာဏာအႀကီးဆံုး ျဖစ္သည္။ ရြာ၏သေဘာသဘာဝအခ်ိဳ႕ကို ေျပာရလွ်င္ ရြာတြင္ အသြင္သ႑ာန္လံုးလံုးျခားနားတဲ့ ေခါင္းေဆာင္ကိုးေယာက္ရွိသလို ဆခြဲ မ်ိဳးဆက္မ်ား လည္းရွိၾကသည္။ “ဆခြဲကိန္းဆိုသည္မွာ ထိုကိန္းကိုယ္တိုင္မွ တစ္ပါး မူလကိန္းအား အျပတ္စားႏိုင္ေသာ ကိန္းတိုင္း ပင္ ျဖစ္သည္။” ဟု ဆိုသည္။
ဥပမာ နံပတ္(၉) ကို ကိုးမွတစ္ပါး အျခားအျပတ္စားႏိုင္သည့္ကိန္းမွာ နံပတ္(၁၊ ၃) ႏွစ္မ်ိဳးထဲရွိသည္။ တစ္ ႏွင့္ သံုး သည္ နဝမကိုး၏ ဆခြဲမ်ိဳးဆက္မ်ားျဖစ္သည္။ နံပတ္ (၆) ၏ ဆခြဲမ်ိဳးဆက္မ်ားမွာ မယ္“၁”၊ ေမာင္ “၂” ႏွင့္ ေမာင္“၃” တို႕ျဖစ္သည္။
သြင္ျပင္လကၡဏာအရ ထူးျခားခ်က္မွာ ထို ဆခြဲမ်ိဳးဆက္ မိသားစုတိုင္းတြင္ အဖိုး“၁” ႏွင့္ တစ္ပံုစံတည္းတူေသာ တစ္ဦးေတာ့ ရွိေနျခင္းပင္။ အခ်ိဳ႕မိသားစုတြင္ မိန္းခေလးျဖစ္ၿပီး အခ်ိဳ႕တြင္ ေယာက်ာ္းေလးမ်ား ျဖစ္ၾကသည္။
ရြာ၏သမိုင္းအစအဦးကို ျပန္ေလ့လာျခင္းျဖင့္ အျငင္းပြားမႈမ်ားလည္း ေနရာအႏွံ႕ပင္။ ဖိုး“တစ္” သည္ ဖြားတစ္ အား မည္သို႕ သိမ္းပိုက္ယူခဲ့ႏိုင္သနည္း။ အဖိုးတစ္ႏွင့္ဖြားတစ္ တို႕ မည္သည့္အရပ္မွ လာၿပီး မည္သည့္အေၾကာင္းေၾကာင့္ ဤေနရာတြင္ ရြာလာတည္ရသနည္း။ လူအမ်ိဳးမ်ိဳး စကားအဖံုဖံု၊ တရြာတပုႅ္ဆန္း ေနသည္။
ခိုင္ခိုင္မာမာ ေသေသခ်ာခ်ာ သိသည္က အဖိုးတစ္ႏွင့္ဖြားတစ္ တို႕ ႏွစ္ဦးအမွန္ပင္ ရွိခဲ့သည္။
ရြာတည္စခ်ိန္
နဝမကိုး
ရြာ၏အစဥ္အလာအတိုင္း ကိုရွစ္ သည္ ဦး“ေလး” ၏ ဆခြဲသမီးပ်ိဳ မယ္တစ္ ႏွင့္ ထိမ္းျမားခဲ့ရသည္။ နဝမကိုး သည္ သူတို႕ႏွစ္ဦး၏ ေပါင္းလႅ္အျဖစ္ ေမြးဖြား လာခဲ့ေတာ့သည္။ နဝမကိုးသည္ ဖခင္ျဖစ္သူ ကိုရွစ္အား မၾကည္လင္ပါ။ ကိုရွစ္ သည္ အစဥ္အၿမဲ အေနာက္အရပ္ မ်က္ႏွာမူၿပီး ဦးခ်ေနသူ ဟု စြပ္စြဲသည္။ မိခင္ျဖစ္သူ မယ္တစ္ ကိုလည္း အားနည္လြန္းသည္၊ ေပ်ာ့ညံ့လြန္းသည္ ဟု မၾကားတၾကား ခနဲ႕တတ္သည္။
နဝမကိုးသည္ ရြာ၏အစဥ္အလာအတိုင္း ေဆြမ်ိဳးစုမ်ားအတြင္းမွ တစ္ တဦးဦး ကို ယူရေတာ့မည္။
နဝမကိုးသည္ သန္မာသည္။ အစြမ္းရွိသည္။ သူ၏ပညာစြမ္း ျမင့္မားမႈအတြက္လဲ အလြန္ဂုဏ္ယူသည္။ သူ၏ေလ့လာေတြ႕ရွိခ်က္အရ မယ္တစ္ တဦးဦးႏွင့္ ယူၿပီးသူတိုင္း ေနာက္မ်ိဳးဆက္တြင္ ပံုသ႑ာန္အသစ္တစ္မ်ိဳး ေပၚလာသည္။ ၁ ပံုစံ ၿပီးေတာ့ ၂။ ေနာက္ ၃၊ ၄…။ သက္ေသက အခိုင္အမာ။
ကို“သံုး” သည္ မယ္တစ္ တေယာက္ႏွင့္ ေပါင္းဖက္ၿပီးေနာက္ လူ“ေလး” ကို ရရွိခဲ့သည္။ သို႕ေသာ္ သူတို႕ႏွစ္ဦး မည္သည့္အခါမွ် မ်က္ႏွာျခင္း မဆိုင္ႏိုင္ၾက။
နဝမကိုးသည္ ဤရြာတြင္ သူ႕ထက္အစြမ္းႀကီးေသာ ဗီဇမ်ိဳးဆက္သစ္တစ္မ်ိဳး ေပၚလာမွာကို အလိုမရွိေပ။
မိတ္ေဆြ သိမည္ျဖစ္သည္။ အစဥ္အလာထံုးစံမ်ား အရိုးထဲထိစြဲေနသည့္ ေခတ္တြင္ အစဥ္အလာခ်ိဳးေဖာက္သူအတြက္ အျပစ္ဒဏ္မွာ ေသဒဏ္ပင္ ျဖစ္ႏိုင္သည္။
ထိုသို႕ျဖင့္ နဝမကိုးသည္ ေရွာင္လႊဲလို႕မရတဲ့ေနာက္ တစ္ တစ္ေယာက္ကို ေခါင္းေခါက္ရပါေလေရာ။ ဤတခါတြင္ ထူးဆန္းစြာ အမႊာ ေမြးေလသည္။ ေမြးစထဲက သူတို႕ႏွစ္ဦးကို မည္သို႕မွ်ခြဲမရ။ အၿမဲတမ္း ပူးတြဲၿပီးထားရသည္။ သူတို႕ႏွစ္ဦး အသြင္အျပင္ျခင္းေတာ့ မတူၾကပါ။
တဦးမွာ မိခင္ႏွင့္ တစ္ပံုတည္း။ ေနာက္တစ္ဦးကေတာ့ တခါမွ မျမင္ဖူးေသးတဲ့ ရုပ္ရည္အသြင္အျပင္နဲ႕။ သူသည္ သူ၏အမႊာအမ မတစ္ မပါလွ်င္ ဘာမွ် ျဖစ္ေအာင္ လုပ္တတ္သူမဟုတ္။ သမိုင္းအစဥ္အဆက္တြင္ ဗီဇအသစ္မ်ားေပၚခဲ့ၾကပါသည္။ သူတို႕သည္ မိမိဘာသာမိမိ တစ္ဦးခ်င္း ရပ္တည္ႏိုင္သူမ်ား ျဖစ္ခဲ့ၾကသည္။
သုည
ယခု ဤဗီဇသစ္ ကို အရင္ ေပၚခဲ့ဖူးေသာ ဗီဇသစ္မ်ားႏွင့္ တဂိုဏ္းထဲ ထားရမည္လား။ တစ္ဂိုဏ္ထဲထားမည္ဆိုလွ်င္ တဦးခ်င္းရပ္တည္ႏိုင္မွ ျဖစ္မည္။ လံုးလံုးအျဖစ္မရွိဘဲ ကိုယ့္ေျခေထာက္အေပၚကိုယ္ရပ္ဖို႕ ဆိုတာ ျဖစ္ႏိုင္ပါ့မလား။
ဒီဗီဇသစ္ေလးဟာ ရွိေနေပမဲ့ လွစ္လွ်ဴရႈ ခံခဲ့ရတယ္။ အခ်ိန္အတိုင္းအတာ တစ္ခုမွာ သူ အမည္တစ္ခုရတယ္။ သုည တဲ့။
နဝမကိုးဟာ အျဖစ္မရွိတဲ့ သုညကို ဘယ္လိုမွ ဘဝင္မက်ဘူး။ ကပ္ပါးေကာင္လို သေဘာသဘာဝရွိတဲ့ သုညရဲ႕ပံုစံကို အားမရဘူး။
သုညကေတာ့ အငိုင္မပ်က္ဘူး။ သူ ဖတ္ဖူး၊ မွတ္ဖူး သည္မ်ားကို အျပန္ျပန္ အလွန္လွန္ ဆင္ျခင္ေနသည္။
ဗီဇေျပာင္းလဲမႈပံုစံ သည္ အေျပာင္းအလဲ တစ္ခုရွိခဲ့ၿပီ။ သူ၏အမ ျဖစ္သူသည္ အေမ၏သ႑ာန္ကို အေမြရသည္။ သူသည္ မည္သူ၏ သ႑ာန္ကို အေမြရခဲ့သနည္း။
သူ မွတ္တမ္း၊ မွတ္ရာမ်ား လိုက္ဖတ္သည္။ သမိုင္းတြင္ ပထမဆံုး ျဖစ္တည္မႈရွိ ျခင္းသည္ ၁ မွ စသည္။ ၁ ခုမွ မျဖစ္ရင္ တစ္ခုမွ မရွိဘူးေပါ့။ သူေတြးၾကည့္သည္။ ၂ ဆိုတာက ၁ နဲ႕ ၁ ေပါင္းလို႕ရတယ္။ ၁ ျဖစ္လာဖို႕ၾကေတာ့ ဘာနဲ႕ဘာ ေပါင္းခဲ့လို႕လဲ။ တစ္ကို မည္သည့္အရာက ေမြးဖြားေပးခဲ့သနည္း။ တစ္ သည္ မည္သည့္အရာမွ ေပါက္ဖြားလာသနည္း။ ျဖစ္တည္မႈဘာမွ်မရွိျခင္းမွ ျဖစ္တည္မႈတစ္ခုျဖစ္လာသလား။
ျဖစ္တည္မႈဘာမွ်မရွိျခင္းရဲ႕ အမွတ္အသားဟာ သုည။
သုည က ဒီလိုဆိုလာသည္။ သူ႕ရဲ႕ အမ မတစ္ ဟာ အတိတ္က ပံုသ႑ာန္ကို အေမြရသလို သူကိုယ္တိုင္လဲ အတိတ္က ပုဂိၢဳလ္တစ္ဦးရဲ႕ အသြင္အျပင္အေမြကို ရျခင္း ျဖစ္သတဲ့။ အဲသည့္ ပုဂိၢဳလ္ဟာ လူတိုင္းသိထားတဲ့ အဖိုးတစ္ထက္ အရင္ ရွိႏွင့္ပါေလေရာတဲ့။
ဒါေၾကာင့္ အမ်ိဳးစာရင္းရဲ႕ ထိပ္ဆံုးမွာ သူ႕(သုည) ရဲ႕သ႑ာန္ကို ထားျခင္းျဖင့္ အလြန္သဘာဝက်မည္ ျဖစ္ေၾကာင္းလဲ ေျပာပါေသးသည္။
ထို႕အျပင္ အနာဂတ္လမ္းေၾကာင္းကိုလဲ သူက နိမိတ္ဖတ္ ေျပာလိုက္သည္။ “ၾကည့္ေန…ဗီဇအသစ္ဆိုတာ ပံုစံအသစ္နဲ႕ဘယ္ေတာ့မွ မလာေတာ့ဘူး။ တြဲဖက္မႈအသစ္အေနနဲ႕သာ လာေတာ့မယ္။ သခ်ၤာရြာက သဘာဝတရားရဲ႕ ဥပေႅသဟာ တစ္ဆယ္(၁၀) ေရာက္ေတာ့ တစ္မ်ိဳး ေျပာင္းခဲ့ပါၿပီ။ ပံုစံအသစ္ေတြ မေပၚထြက္ေတာ့ဘူး။ တြဲဖက္မႈအသစ္ေတြပဲ မ်ိဳးဆက္သစ္ အျဖစ္ ျမင္ၾကရေတာ့တယ္။
သုည တစ္ခါေတြ႕
ဘဝကလည္း တေကြ႕။
ခြန္နစ္ “၇”
ခြန္နစ္သည္ သခ်ၤာရြာတြင္ အလြန္ပင္ လူခ်စ္လူခင္ ေပါသည္။ နဝမကိုး ကိုယ္တိုင္ မနာလိုျဖစ္ေလာက္ေအာင္ လူအမ်ားက ခြန္နစ္ ကို အားကိုးၾကသည္။ ခ်စ္ခင္ၾကသည္။
ခြန္နစ္ အေပၚ မတူညီေသာ အျမင္မ်ားရွိလင့္ကစား အားလံုး တညီတညာ တည္း အားေပးၾကသည္။ ခြန္နစ္သည္ ေပ်ာ္ရႊင္ျမဴးတူးစြာ ေနတတ္သူ ျဖစ္သည္။ မထင္လွ်င္ မထင္သလိုလဲ ေသြးဆိုးတတ္ပါလိမ့္မည္။
ဒီလိုနဲ႕ ခြန္နစ္ဟာ နဝမကိုးရဲ႕ တရားမဝင္ ၿပိဳင္ဘက္ျဖစ္လာတယ္။ ခြန္နစ္ဟာ နဝမကိုးနဲ႕ အင္အားၿပိဳင္ဖို႕ဆိုတာ မျဖစ္ႏိုင္ဘူး။ ဒါက သခ်ၤာရြာရဲ႕ဥပေဒသပဲ။ ခြန္နစ္ဟာ လူေတြ စိတ္ခ်မ္းသာရင္ အခ်ီးမြမ္းခံရၿပီး၊ လူေတြ ညစ္လာၿပီဆိုရင္ အလႊဲခ်ခံရဖို႕ ရွိေနတတ္သူပါ။
ဒီလိုနဲ႕
စြမ္းရည္ခြန္အား မ်ားျပားလြန္းတဲ့ နဝမကိုး၊ အေျမာက္အမ်ားေတြ႕ႏိုင္တဲ့ မယ္တစ္၊ ကိုတစ္ မ်ား၊ လူႀကိဳက္မ်ား ေရပန္းစားတဲ့ ခြန္နစ္၊ မျမင္ႏိုင္တဲ့အရာကို လူေတြျမင္သာေအာင္ အမွတ္အသားေတြနဲ႕ေဟာၾကားေနသူ သုည၊ ၿပီးေတာ့ ၂၃၄၅၆၈ တို႕ရဲ႕ မိသားစုဝင္မ်ား…ဒီရြာေလးရဲ႕ အစေပါ့။
ကာလတစ္ခုတြင္
တခါတြင္ ေမာင္တစ္ ႏွင့္ ေမာင္သုည လူငယ္ ႏွစ္ဦး တီထြင္မႈတစ္ရပ္ ျပဳခဲ့ၾကသည္။ ေတာ္လွန္ေရးတစ္ခုပင္ ျဖစ္သည္။ သူတို႕ႏွစ္ဦးက ရွိသမွ် တန္ဖိုးတိုင္းကို သူတို႕ ပံုသြင္းဖို႕ ျဖစ္သည္။ ၂=၁၀၊ ၃=၁၁၊ ၄=၁၀ဝ၊ ၅=၁၀၁
ထို႕ေနာက္တြင္ေတာ့ ထို တီထြင္မႈႀကီး၏ အက်ိဳးဆက္ေၾကာင့္
မိမိကိုမိမိ “သုည တစ္ ပံုစံ” သို႕ မေျပာင္းလွ်င္ အလုပ္မရႏိုင္သည့္ အေျခအေနပင္။
သခ်ၤာရြာမွ တစ္“၁” ႏွင့္ သုည“ဝ” အမ်ားအျပား ေခတ္မွီႏိုင္ငံႀကီးမ်ားသို႕ သြားကာ အလုပ္လုပ္ကိုင္ၾကသည္။ အသေခ်ၤမွ် မ်ားျပားေသာ တစ္ႏွင့္သုည မ်ား ေနရာတိုင္း ေတြ႕ႏိုင္သည္။ တစ္ ႏွင့္ သုည မဟုတ္သူမ်ားလည္း ဘိုင္နရီစစ္စတမ္ ပံုေျပာင္းနည္းျဖင့္ (ကိန္းႏွစ္လံုးအေျခခံ သခ်ၤာျဖင့္) သုည တစ္ ဘဝ ခံယူကာ သြားေရာက္လုပ္ကိုင္ၾကသည္။
နဝမကိုးသည္ မည္မွ်အားႀကီးႀကီး၊ ခြန္နစ္သည္ မည္မွ်လူႀကိဳက္မ်ားမ်ား၊ တစ္ႏွင့္သုည ကေတာ့ လူမႈယႏၱရားႀကီးလည္ပတ္ဖို႕ရာမွာ “မရွိမျဖစ္ သုည တစ္” ဟု မ်က္ေမွာက္ကာလတြင္ ဆိုရမလို ျဖစ္ေနေတာ့သည္။
မရွိျခင္း၊ ရွိျခင္း
ႏွစ္မ်ိဳးပဲ…
ဒါေပမဲ့
အခ်ိဳးအစား အမ်ိဳးမ်ိဳးနဲ႕
ေရာစပ္ထားတဲ့
ေလာကီဝတၴဳမ်ား…။
ဇဒဂြဲ
Comment #1
မုိက္တယ္ဟ ေရးထားတဲ့ ဒီဇိုင္းေလးက ခုေခတ္စားေနတဲ့ လုူေန တုိ့ သိုးေဆာင္းတို့ေရးတဲ့ ပံုစံေလး
ဒါေပမယ့္ ေကာင္းတယ္ ေရးထားတာ