ပံုရိပ္နယ္ေျမ (ဒ႑ာရီ)
နယ္ေျမသစ္
အိမ္တြင္ တံခါးေပါက္မ်ားစြာရွိသည္။ ထို တံခါးေပါက္ေပါင္း မ်ားစြာထဲမွ ေနာက္ေဖးတံခါးတစ္ေပါက္ကို မဖြင့္ဖို႕ရန္ စည္းကမ္း ထုတ္ထားသည္။ မဖြင့္ရ ဆိုေသာ စာကို ထိုတံခါးရြက္တြင္ ကပ္ထားသည္။
ကြ်န္ေတာ္ ထိုေနာက္ေဖးတံခါးေရွ႕တြင္ရပ္ကာ ေတြေဝခဲ့သည္။
ထိုတံခါးကို ဖြင့္ၿပီး တစ္ဘက္သို႕ ထြက္သြားဖို႕ရန္ တခုခုက ဆြဲငင္ေနသကဲ့သို႕ ခံစားေနရသည္။
စဥ္းစားမေနေတာ့။ တံခါးကိုလွမ္းဖြင့္ကာ တစ္ဘက္သို႕ အလွမ္း အိမ္ေရွ႕ဧည္ခန္းတြင္ ထိုင္ေနေသာ အေဖႏွင့္အေမကို ေတြ႕လိုက္ရသည္။ ကြ်န္ေတာ္မည္သို႕မွ် သေဘာမေပါက္ႏိုင္။ ကြ်န္ေတာ္ဖြင့္ၿပီးထြက္ခဲ့သည္မွာ ေနာက္ေဖးတံခါး၊ ကြ်န္ေတာ္ေရာက္သြားသည္မွာ အိမ္ေရွ႕ဧည့္ခန္း။
ထိုင္ေနရာမွ အေမက
သား…မင္းထင္သလို ဒီေနရာဟာ ငါတို႕ရဲ႕ အိမ္ေရွ႕ ဧည့္ခန္း မဟုတ္ဘူး။ ဒီေနရာဟာ ပံုရိပ္ေလာက ထဲက ပံုစံတူေနရာတစ္ခုပဲ။ မင္းအခု ေနာက္ေၾကာင္းျပန္လွည့္ဖို႕ မျဖစ္ႏိုင္ေတာ့ဘူး။ဒါေလးမ်ား ဆိုၿပီး ကြ်န္ေတာ္ အေနာက္ကိုလွည့္ၾကည့္ေတာ့ အေနာက္ဘက္တြင္ လမ္းေပါင္းမ်ားစြာ တံခါးေပါင္းမ်ားစြာကို ေတြ႕ရသည္။ ကြ်န္ေတာ္ မည္သည့္လမ္းကိုေရြးၿပီး မည္သည့္တံခါးကို ဖြင့္ ရမည္ မသိေတာ့။
အေရွ႕ကို ျပန္လွည့္ၾကည့္ေတာ့ အိမ္ေရွ႕ဧည့္ခန္းျမင္ကြင္း မဟုတ္ေတာ့။ အလင္းေရာင္က ႏုညံ့စြာျဖင့္ ပတ္ဝန္းက်င္တစ္ခုလံုး ကို ျမင္သာထင္သာ ျဖစ္ေနေစသည္။
ကြ်န္ေတာ္ အေနာက္တြင္ရွိေသာ လမ္းမ်ားစြာကို တစ္လမ္းဝင္ တစ္လမ္းထြက္၊ တံခါးမ်ားကို တစ္ေပါက္ၿပီးတစ္ေပါက္လိုက္ဖြင့္ၾကည့္ ရမည္လား။ ေရွ႕ဆက္သြားမည္လား။ ကြ်န္ေတာ္၏ ေျခလွမ္းတို႕က ေရွ႕တည့္တည့္သို႕သာ။
၂။ သစ္တစ္ပင္၏ပံုျပင္
လမ္းေဘးဝဲယာတြင္ အရြက္ကင္းမဲ့ေနသည့္ သစ္ေျခာက္ ပင္မ်ားကို ေတြ႕ရသည္။ ရုတ္တရက္ ၾကည့္လိုက္လွ်င္ ေကာင္းကင္ထက္သို႕ လက္မ်ားပင့္ကာ တစ္စံုတစ္ခုကို ေတာင္းဆိုေနၾက သေယာင္။
ကြ်န္ေတာ္သည္ ရွိေနသည့္ လမ္းအတိုင္း ဆက္ေလွ်ာက္သြား ရင္း ပတ္ဝန္းက်င္တြင္ ျမဴမႈန္မ်ား ဝိုင္းရံလာသည္ကို ထူးဆန္းစြာ ေတြ႕လာရသည္။
ၿငိမ့္ေျငာင္းသာယာမႈ တစ္ခုကို ကြ်န္ေတာ္ ပီပီျပင္ျပင္ခံစား လိုက္ရသည္။ တၿပိဳင္နက္ အနားယူလိုမႈလဲ ေပၚလာသည္။
အနားတြင္ ရွိေသာ သစ္ေျခာက္ပင္ တစ္ပင္ ေျခရင္း၌ မွီၿပီး ထိုင္ခ်လိုက္မိသည္။ ေမွးခနဲ အိပ္ေပ်ာ္သလို ျဖစ္သြားၿပီး ရုတ္တရက္ ေႏြးေထြးမႈတစ္ခုကို အထိအရသိလိုက္သည္။ အံ့ဩစရာေကာင္းသည္ မွာ ကြ်န္ေတာ္သည္ လန္႕ျဖန္႕မသြားဘဲ ေက်နပ္ၾကည္ႏူးလ်က္ရွိသည္။
ကြ်န္ေတာ္၏လက္ဖဝါးသို႕ ႏုညံ့လြန္းသည့္ လက္ဖဝါးတစ္စံု လာေရာက္ထိသည္ကို သိလိုက္သည္။ ႏွလံုးသားေကာင္းကင္တြင္ မီးရွဴး မီးပန္းမ်ား ေဖါက္ေနသကဲ့သို႕ ခံစားရသည္ဟုေဖၚျပရမလိုပင္။
ကြ်န္ေတာ္သည္ သူမ၏ရင္ခြင္အတြင္းတြင္ မွီထိုင္ေနရျခင္း ျဖစ္မည္။ ကြ်န္ေတာ္ မွီထိုင္ခဲ့သည္မွာ သစ္ေျခာက္ပင္တစ္ပင္သာျဖစ္သည္။ အမ်ိဳးသမီး တစ္ဦးမဟုတ္။ ထိုသို႕ စဥ္းစားေနခိုက္…
သူမက သူမ၏ ခ်ိဳၿမိန္ၾကည္ရွေသာ အသံျဖင့္…
ဟိုး တစ္ခ်ိန္တုန္းက အရမ္း ခ်စ္ျမတ္ႏိုးတတ္တဲ့ ေကာင္ေလး တစ္ေယာက္ရွိတယ္။ သူအရမ္းစြဲလန္းၿပီး ျမတ္ႏိုးေနတဲ့ ေကာင္မေလး တစ္ေယာက္လဲရွိတယ္။ ေကာင္ေလးဟာ ေႏြရာသီမွာ ဖြားတဲ့သူဆိုေတာ့ အေတာင္ပံ ျပာျပာႀကီးေတြကို ပိုင္ဆိုင္ထားတာေပါ့။ ဒီေတာ့ သူကလဲ တာဝန္အတိုင္း ေန႕အခ်ိန္ဆို ေနရဲ႕ ေရာင္ျခည္ကို ခံယူရတယ္။ (သူတို႕ဟာ ဒီအရပ္မွာ ေကာင္းကင္ထက္အျမင့္ဆံုပ်ံသန္းခြင့္ကိုရရွိၾကတယ္။) ေႏြရာသီဖြား ေတြရဲ႕ အေတာင္ပံျပာျပာေတြဟာ ညအခ်ိန္မွာ အေႏြးဓာတ္ကို ေပးႏိုင္သလို၊ သူတို႕အနီးအနားမွာေနထိုင္ သူတိုင္းဟာလည္း က်န္းမာေပ်ာ္ရႊင္တတ္ၾကသတဲ့။
ေကာင္မေလးကေတာ့ ရြက္သစ္ရာသီမွာ ေမြးခဲ့တယ္။ သူ႕ဆီ မွာ စိမ္းစိုၾကည္လင္ေနတဲ့ ေတာင္ပံတစ္စံုလဲ ရွိတာေပါ့။ ရြက္သစ္ရာသီဖြားေတြရဲ႕ စိမ္းစိုၾကည္လင္ေနတဲ့အေတာင္ပံ ေတြဟာ အျမင္အာရံုကို ၾကည္လင္ေစတယ္။ လန္းဆန္းမႈလိုခ်င္သူတိုင္း သူတို႕အနီးကို သြားၾကရတယ္။ သူတို႕ဟာ အျမင္အာရံုကို ၾကည္လင္ေစဖို႕နဲ႕ လန္းဆန္းမႈေပးဖို႕ တာဝန္ေတြကို ယူထားၾကရတယ္။
အဲဒီ ေႏြရာသီေကာင္ေလးနဲ႕ ရြက္သစ္ရာသီဖြား ေကာင္မေလး တို႕ဟာ ငယ္စဥ္ထဲက အလြန္ရင္းႏွီးခဲ့ၾကတယ္။ ဒီလိုနဲ႕ပဲ ေကာင္ေလး ဟာ ေကာင္မေလးကို ရင္းႏွီးတာထက္ပိုၿပီး ျမတ္ႏိုးႏွစ္သက္ခ်စ္ခင္ လာခဲ့တယ္။ ေကာင္ေလးက အရိပ္အေယာင္ အမ်ိဳးအမ်ိဳးျပၿပီး ေကာင္မေလးကို သိေစခဲ့တယ္။ ဒါကို ေကာင္မေလးက လံုးဝ မသိသလို ေနခဲ့တယ္။
ထံုးစံတစ္ခုကလဲ ရွိတယ္ေလ။ ခ်စ္ျမတ္ႏိုးၿပီးသြားရင္ လူ႕ကမၻာ မွာ သြားလူျဖစ္ၾကရမယ္။ အဲဒီလို လူ႕ကမၻာကို သြားႏိုင္ဖို႕ဒီအရပ္မွာ အရင္ ေသဆံုးရမယ္။ အျပန္အလွန္ခ်စ္ခင္သူတိုင္း သာယာၿငိမ္းခ်မ္း လြန္းတဲ့ အဲဒီေဒသကို စြန္႕ခြာဖို႕အသက္စြန္႕ၾကတယ္။ ၿပီးေတာ့ လူ ျဖစ္ၾကတယ္ေပါ့ေလ။
ေကာင္မေလးက ေကာင္ေလးကို ခင္မင္ေပမဲ့ ခ်စ္တဲ့စိတ္ေတာ့ မရွိခဲ့ဘူး။ ေကာင္မေလးမွာ ဆႏၵတစ္ခုက အၿမဲရွိေနခဲ့တယ္။ ေႏြရာသီဖြား ေတြသာ ပ်ံသန္းခြင့္ရွိတယ္ဆိုတဲ့ ဟိုးေကာင္းကင္အထက္ပိုင္းကို သူေရာက္ဖူးခ်င္တယ္။ ဒါဟာ သမိုင္းမွာ မရွိခဲ့ဘူး။ ဒါေပမဲ့ ခက္ေနတာက သူကိုယ္တိုင္လဲ အဲဒီေလာက္အျမင့္အထိ ေရာက္ေအာင္မပ်ံသန္းႏိုင္ဘူး။ ပ်ံသန္းခြင့္လဲ မရွိဘူး။
ဆႏၵဟာ သူမကို အႏိုင္ယူသြားတယ္။ ဒါနဲ႕ သူက ေကာင္ေလး ရဲ႕တာဝန္ခ်ိန္မွာ မိုးျမင့္အထက္ပိုင္းကို လိုက္ခဲ့ပါရေစလို႕ေတာင္းဆိုတယ္။ သဘာဝရဲ႕ကန္႕သက္ခ်က္အရ လံုးဝမသင့္ေတာ္ ပါဘူးလို႕ ေကာင္ေလးက အႀကိမ္ႀကိမ္ျငင္းဆိုတာေပါ့။
ေကာင္မေလးရဲ႕ ဆႏၵဟာ မာယာ ျဖစ္လာခဲ့တယ္။ သူ ေကာင္ေလးကို ၾကည့္လိုက္တယ္။ အၾကည့္ထဲမွာ ခ်စ္ျခင္းေတြနဲ႕ ျပည့္လို႕။ ေကာင္ေလးဟာ ေကာင္မေလးရဲ႕ ေတာင္းဆိုမႈကို မျငင္း ႏိုင္ခဲ့ေတာ့ဘူး။
ဒီလိုနဲ႕ ႏွစ္ေယာက္သားအတူတူ တိမ္ဆိုင္ေတြထက္ကို ပ်ံတက္ခဲ့ၾကတယ္။ ေကာင္မေလး ပ်ံသန္ဖို႕ စြမ္းအင္နည္းပါလာတဲ့ အျမင့္ကို ေရာက္ေတာ့ ေကာင္ေလးက ေကာင္မေလးကို ေပြ႕ခ်ီရင္း ဆက္ပ်ံတက္ခဲ့တယ္။
ေနေရာင္ျခည္စြမ္းအင္ကို ခံယူရန္အသင့္ေတာ္ဆံု ဟု သက္မွတ္ထားတဲ့ အျမင့္ကိုေရာက္ေတာ့ ေကာင္ေလးက သူရဲ႕ ၾကည္စင္ေနတဲ့ အေတာင္ပံျပာျပာေတြကို ျဖန္႕ကားရင္း ေလထုထဲမွာ ရပ္တန္႕လိုက္တယ္။ သူလဲ အဲဒီေတာ့မွ သူ႕ရဲ႕အေျခအေနမွန္ကို သိလာေတာ့တယ္။ ဘာျဖစ္လို႕လဲဆိုေတာ့ သူ႕ရဲ႕အေတာင္ပံေတြမွာ အင္အားမဲ့ၿပီး ေနေရာင္ျခည္မခံႏိုင္ေတာ့ဘူး။
ေနေရာင္ျခည္စြမ္းအင္ ခံယူေနခ်ိန္မွာ တျခားတစ္ေယာက္ကို သယ္ပိုးထားဖို႕ဆိုတာ သူတို႕ ရဲ႕ သဘာဝအရ လံုးဝမျဖစ္ႏိုင္ဘူး။ သူတို႕မွာ အင္အား အဲဒီေလာက္ မရွိဘူး။ ဒါနဲ႕ေကာင္ေလးဟာ အျမန္ ေျမျပင္ေပၚကို ပ်ံသန္းထိုးဆင္း ခဲ့တယ္။ သူ႕ရဲ႕အားနည္းမႈေၾကာင့္ ေကာင္မေလးပါ ထိခိုက္နစ္နာ သြားမွာကို သူထိတ္လန္႕ေနခဲ့တယ္။
ဒီလိုနဲ႕ ေကာင္ေလးဟာ ေကာင္မေလးကို အသာအယာ ေျမျပင္ေပၚ ခ်ေပးႏိုင္ၿပီး ခဏမွာပဲ၊ ေသဆံုးသြားခဲ့ရတယ္။ ၿပီးေတာ့ သူဟာ လူ႕ကမၻာမွာ လူသားအျဖစ္ ေမြးဖြားခဲ့တယ္။
ဒီအရပ္မွာ ေသဆံုးျခင္းဆိုတာ ခ်စ္သူမရွိဘဲ မျဖစ္ႏိုင္ဘူး။ ခ်စ္ေမတၱာကို အျပန္အလွန္ ရရွိၿပီလို႕ ယူဆယံုၾကည္ေတာ့မွသာ ေသဆံုးၾကရတာ။
အျပန္အလွန္ စစ္ေဆးၿပီးတဲ့အခါမွာ ေကာင္မေလးဟာ မာယာသံုးၿပီး ခ်စ္သလိုလိုအၾကည့္နဲ႕ ၾကည့္လိုက္တယ္ ဆိုတာကို သိသြား ၾကတယ္ေလ။
ဒီေတာ့ စီရင္ထံုးရွိတဲ့အတိုင္း အဲဒီေကာင္မေလးဟာ သစ္တစ္ ပင္အျဖစ္ အသြင္ေျပာင္းခံလိုက္ရတယ္။ ကမၻာမွာ လူအျဖစ္ေမြးဖြား ဖို႕ဆိုတာက်ေတာ့ သူ႕ရဲ႕ရင္ထဲမွာ အခ်စ္စစ္မရွိခဲ့ဘူးေလ။ ဒီေတာ့ ေကာင္ေလးက ျပန္လာၿပီး အခ်စ္စစ္နဲ႕ ေႏြးေထြးမႈကိုေပးမွ ဒီသစ္ပင္ဟာ လူအဆင့္ကို ေရာက္ရွိႏိုင္ေတာ့မွာေပါ့။
နားေထာင္ရင္း ကြ်န္ေတာ့္၏စိတ္ထဲတြင္ ထိုအရပ္၏ သာယာလွပမႈ၊ မိန္းမငယ္၏ ႏုညံခမ္းနားလွပမႈ တို႕သည္ မ်က္စိ ထဲတြင္ တကယ္ျမင္ ေနရသကဲ့သို႕ပင္…။
ထိုအခိုက္ ႏုညံေသာလက္ေခ်ာင္းမ်ားျဖင့္ ကြ်န္ေတာ့္ဆံပင္ကို ထိုးဖြေပးေနသကဲ့သို႕ ထိေတြ႕မႈကို ခံစားရသည္။ ကြ်န္ေတာ္ ၾကားရသည့္အျဖစ္အပ်က္ကို အစစ္အမွန္လား၊ အတုအေယာင္လား မခြဲျခားတတ္ပါ။ ကြ်န္ေတာ့္၏အာရံုတြင္ေတာ့ ထင္ရွားပီျပင္စြာ ျမင္ေနခဲ့သည္။
ထို႕ေနာက္ ကြ်န္ေတာ္ အိပ္ေမာက်သြားခဲ့သည္။
၃။သံသယသစ္ေတာ
အိပ္ေပ်ာ္ရာ ျပန္ႏိုးထလာခ်ိန္တြင္ အလင္းေရာင္သည္ ေကာင္းကင္ထက္တြင္ ျပာလင္းေနသည္။ တိမ္ဆိုင္ျဖဴျဖဴမ်ား ပါးလ်စြာ ေျဖးညွင္းစြာ ေျမာလြင့္ေနၾကသည္။
ကြ်န္ေတာ္ မွီ၍အိပ္မိသည့္ သစ္ေျခာက္ပင္မွာလည္း သစ္ေျခာက္ပင္သာ ျဖစ္ေနသည္ကို ၾကည့္မိသည္။ အိပ္မက္လား။ တကယ္လား။ ေသခ်ာစြာ မဆံုးျဖတ္ႏိုင္။ ဆာေလာင္လာမႈေၾကာင့္ အနီးအနားတြင္ စားစရာတစ္ခုခု ေတြ႕လို႕ေတြ႕ျငား လွည့္လည္ရွာေဖြမိသည္။ ဤသစ္ပင္ႏွင့္ ေဝးရာသို႕ ခြာသြားလိုစိတ္ မရွိမိ။
ထိုသို႕ လွည့္လည္သြားခိုက္ ကြ်န္ေတာ့္အေနာက္တြင္ တစ္ေယာက္ေယာက္က ေနာက္ေယာင္ခံ လိုက္ေနသကဲ့သို႕ ခံစား မိလာသည္။ ခပ္ေသးေသးသြယ္သြယ္ လူရိပ္တစ္ခု။ ကြ်န္ေတာ္ စိတ္ထင္လို႕ပဲလားဟု ေတြးမိသည္။
ကြ်န္ေတာ္သည္ သစ္ေတာအတြင္း ၾကာျမင့္စြာ လွည့္လည္ ရွာေဖြေသာ္လည္း စားစရာ တစ္စံုတစ္ခုမွ် မေတြ႕။ ရုတ္တရက္ ကြ်န္ေတာ့္အနားတြင္ ညစ္တီးညစ္ပတ္ ေကာင္မေလး တစ္ေယာက္ကိုေတြ႕လိုက္သည္။
ကြ်န္ေတာ့္ အေနာက္ကို လိုက္ေနသူမွာ ဒီေကာင္မေလးပဲ ျဖစ္မည္။ နင္ ဘာလိုက္လုပ္တာလဲ ဟု ကြ်န္ေတာ္က ေမးလိုက္သည္။ နင္ေတာ္ေတာ္ ဗိုက္ဆာေနၿပီ မဟုတ္လား…။ သူမက ကြ်န္ေတာ္ေမးသည္ကို မေျဖဘဲ ထိုသို႕ ျပန္ေမးသည္။ ကြ်န္ေတာ္လည္း တကယ္ပင္ ဗိုက္ဆာေနၿပီ ျဖစ္၍ ေအး …ဆာၿပီ။ ဟု ျပန္ေျပာလိုက္သည္။
ဒါဆို ငါ့ေနာက္လိုက္ခဲ့။ ဟု ဆိုကာ လွည့္ထြက္သြားသည္။ ကြ်န္ေတာ္လဲ ကိုယ္တိုင္က ငတ္ေနမွေတာ့ လိုက္ရေတာ့မွာေပါ့ ဆိုၿပီး လိုက္သြားခဲ့သည္။
အေကြ႕တစ္ခုတြင္ ၿခံႏွင့္ဝင္းႏွင့္ အိမ္တစ္လံုးကို ဘြားခနဲ ေတြ႕ လိုက္ရသည္။ သူမက ၿခံတခါးအေရာက္ ကြ်န္ေတာ့္ဘက္သို႕ျပန္လွည့္ ကာ နင္ကိုေခၚလာတာ ငါ့အေမသိရင္ ဆူမွာ ဟဲ့…
ကြ်န္ေတာ္ ဘာျပန္ေျပာရမည္ မသိေသာေၾကာင့္ အသာတိတ္ ေနလိုက္သည္။ သူမက ဆက္၍ ဒါေပမဲ့ ငါ့အေမက စိတ္ရင္းေတာ့ ေကာင္းပါတယ္။ နင္ ဟို မိစၦာဆိုး ႀကီးလက္ထဲ ေရာက္သြားမွာကိုေတာ့ ဒီအတိုင္းလႊတ္ထားရက္မွာ မဟုတ္ပါဘူး။ ကြ်န္ေတာ္ စိတ္ရႈပ္ေထြးသြားသည္။
ဘယ္က မိစၦာဆိုးလဲဟ။ နင္ကလဲ အစမရွိ အဆံုးမရွိ။ ဟု ေျပာလိုက္ေသာအခါ… နင္နားမလည္ပါဘူး။ ကဲ ကဲ ငါ့အေမေရွ႕ေရာက္ရင္ သတိနဲ႕ ေနေနာ္။ သူက နင့္လိုပံု ေၾကာင္ေၾကာင္က်ားက်ားေတြ သိပ္
ႀကိဳက္တာ မဟုတ္ဘူး။ ဟု ဆိုကာ တံခါးကို လွည့္ဖြင့္ၿပီး ၿခံထဲဝင္သြားသည္။
ကြ်န္ေတာ္ ခပ္ဆာဆာႏွင့္ ဘာမွ် တံု႕ျပန္မေနေတာ့။ အသာ လိုက္သြားသည္။ ဟဲ့…ဘယ္က မိဘစကားနားမေထာင္တဲ့ေကာင္ေတြ အိမ္ကို ေခၚလာျပန္ၿပီလဲ။ ဒီဟာမေလး ငါခဏခဏေျပာတယ္ စပ္စပ္စုစုေတြ မလုပ္ပါနဲ႕လို႕။ စကားကို နားမေထာင္ဘူး… ဆိုသည့္ အသံ ကို က်ယ္ေလာင္စြာ ၾကားလိုက္ရသည္။
မိဘစကားကို မနာခံဘဲ မဖြင့္ရဆိုတဲ့ တံခါးဖြင့္ၿပီး ဒီဘက္ အျခမ္း ကိုေရာက္လာဖူးသူေတြ ရွိေၾကာင္း သိလိုက္ရသည္။ ထို႕ေနာက္ ထိုအသံက်ယ္က်ယ္ မိန္းမႀကီးက ကြ်န္ေတာ္၏ လက္ကို ဆြဲၿပီး အလွ်င္အျမန္ အိမ္ထဲသို႕ ဆြဲသြင္းလိုက္သည္။
နင္တို႕ေတြ မိဘစကားဆို ဘယ္ေတာ့မယံုခ်င္ဘူး… မိဘဆို နင္တို႕က… စသျဖင့္ တိုးတိုးျဖင့္လည္း တတြတ္ တြတ္ ရြတ္ေနေသးသည္။ ထို႕ေနာက္ ထိုမိန္းမႀကီးက ထမင္းစားပြဲေပၚသို႕ ခ်က္ျပဳတ္ထားသည့္ အစားအေသာက္မ်ားကို ခ်ေပး ေလသည္။ ကြ်န္ေတာ္လည္း ဟန္ေဆာင္မေနေတာ့ စားပစ္လိုက္သည္။ အစားအစာမ်ား ကုန္လုနီးမွ၊ သူတို႕ႏွစ္ေယာက္ကို ကြ်န္ေတာ္ ၾကည့္မိသည္။ သူတို႕သည္ စိုးရိမ္ေသာ ဟန္မ်ားျဖင့္…
ဟဲ့ ဒီအတိုင္း ျပန္လႊတ္လိုက္ရင္ေတာ့ သူ အဖမ္းခံရမွာပဲ။
ေန႕ခင္းပိုင္းလႊတ္လိုက္ေတာ့ေရာ လြတ္မွာတဲ့လား…။
ကြ်န္ေတာ္ၾကည့္ေနသည္ကို သတိျပဳ သြားေတာ့မွ အသံတိတ္သြား ၾကသည္။ ကဲ မထူးပါဘူး။ ငါေျပာျပမယ္ ဟု ဆိုကာ မိန္းမႀကီးက ဆက္၍ နင္အခုေရာက္ေနတဲ့ ေနရာကို သံသယသစ္ေတာလို႕ ေခၚတယ္။ သစ္ပင္တိုင္းဟာ ပံုျပင္ေတြ ေျပာတတ္ၾကတယ္။ အဲဒီ ပံုျပင္ေတြေၾကာင့္ ဝင္လာတဲ့ သူတိုင္းဟာ ဒီသစ္ေတာကို မခြာႏိုင္ေတာ့ဘူး။ မခြာႏိုင္တဲ့ အခ်ိန္မွာ သူတို႕ရဲ႕ အရိပ္ေတြကို ဖ်က္ေတာက္ျဖဳတ္ပစ္ဖို႕ မိစၦာဆိုးႀကီးက ႀကိဳးပမ္းေတာ့တာပဲ။
အရိပ္မရွိေတာ့တဲ့လူေတြဟာ ကိုယ္ထြက္လာတဲ့အိမ္ကို ကိုယ္ ျပန္မဝင္ႏိုင္ေတာ့ဘူး။ အိမ္ကို မျပန္ႏိုင္ေတာ့ဘူး။ အရိပ္ကို ရသြားတဲ့ မိစၦာဆိုးႀကီးကလဲ အဲဒီအရိပ္ပိုင္ရွင္ရဲ႕ ပံုစံနဲ႕ အရိပ္ပိုင္ရွင္ရဲ႕ အိမ္ကို ဝင္ေရာက္ခြင့္ရသြားတယ္။
နင့္ရဲ႕အရိပ္ကို အဲဒီမိစၦာဆိုးႀကီး ယူသြားမွာ ငါတို႕က စိုးရိမ္ ေနၾကတာ။ ဒါနဲ႕ နင့္ကို သစ္ပင္က ဘယ္လို ပံုျပင္ေျပာေသးလဲ။
အမွန္ေျပာရလွ်င္ ကြ်န္ေတာ္သည္ ညကအျဖစ္အပ်က္ကို ပံုျပင္တစ္ပုဒ္၊ အိပ္မက္တစ္ခုမွ် ဟု ဝန္မခံခ်င္။ ကြ်န္ေတာ္၏ စိတ္အာရံုထဲတြင္ ခမ္းနားလွပေသာ သူမ၏အသြင္သည္ ပီျပင္ထင္ရွား လ်က္ရွိသည္။ ေႏြးေထြးေသာ အထိအေတြ႕သည္ အရွိန္ပင္မျပယ္ ေသးသေယာင္။ သို႕ေသာ္ ၾကားခဲ့ရသည့္ ရင္နင့္စရာ ပံုျပင္ေလး ကို ျပန္ေျပာျပလိုက္သည္။ စိတ္အာရံုထဲတြင္ သူမ၏ရုပ္သြင္ထင္ရွားလာ ေလေလ ကြ်န္ေတာ္ ရင္ထဲတြင္ လိုအပ္မႈတစ္ခုသည္ ႀကီးထြား လာေလေလ ျဖစ္ေနသည္။ ထို႕ေၾကာင့္ ပံုျပင္ကိုေျပာျပအၿပီး ကြ်န္ေတာ္ ၏လက္ရွိခံစားမႈကိုပါ ေျပာျပမိသြားသည္။
အမ်ိဳးသမီးႀကီးသည္ နားေထာင္ကာ
လူတစ္ေယာက္ရဲ႕စိတ္ကို အမွန္တရားတစ္ခုမွမပါဘဲ လွည့္စားဖို႕ ဆိုတာ မျဖစ္ႏိုင္ဘူးကြဲ႕။ လွည့္စားမႈတိုင္းမွာ အမွန္တရား တပိုင္းတစ ပါတာႀကီးပဲ။ မင္း ဒီဘက္အရပ္ကို ေရာက္လာၿပီး မွေတာ့ ဒီတာဝန္ႀကီးတစ္ရပ္ မၿပီးေျမာက္သ၍ အိမ္ျပန္ဖို႕ အခြင့္ ရမွာ မဟုတ္ဘူး။ ဘာတာဝန္လဲ ဗ်။
ျမင့္ျမတ္လွတဲ့ ဘခင္ႀကီးရဲ႕ သမီးေတာ္တစ္ပါးဟာ ေမွာင္မိုက္ လုလင္ရဲ႕ ဖမ္းဆီးျခင္းကို ခံရၿပီး၊ အျပဳစားခံရလို႕ အတိတ္ကိုေမ့ေလ်ာ့ ေနတယ္။ ခုဆိုရင္ သမီးေတာ္ေလးကို ဒီအရပ္က သူေတြက ေမွာင္မိုက္ရဲ႕တမန္ ေတာ္ လို႕ေတာင္ ေခၚလာၾကၿပီ။ ျမင့္ျမတ္လွတဲ့ ဘခင္ႀကီးရဲ႕ အေသြးအသားျဖစ္ေတာ့ ခမ္းနားထယ္ဝါလွပမႈ ဟာလည္း ဖြဲ႕မကုန္ဘူးေပါ့။
ဒီလိုနဲ႕ ဒီအရပ္မွာရွိတဲ့ သူေတြဟာ ေမွာင္မိုက္ျခင္းကို ျမတ္ႏိုးစရာ ထင္လာတယ္။ ဒီအရပ္မွာရွိတဲ့ အလင္းအားလံုးကို သူတို႕ဟာ ခ်ဳပ္ၿငိမ္းေစခ်င္လာၾကတယ္။ ဒါေတြအားလံုးကို ေျဖရွင္း ဖို႕တာဝန္ဟာ မင္းဆီမွာ အခုဆို ေရာက္လာၿပီ။
အဲ့ဒီ သမီးေတာ္ေလးဆိုတာ ကြ်န္ေတာ္ စိတ္ထဲမွာ ျမင္လိုက္ ရတဲ့ သူလား။ ဟုတ္တယ္။ သူဟာ မင္းၾကားခဲ့ရတဲ့ ပံုျပင္ထဲကလို သစ္တစ္ပင္ ဘဝေရာက္ေနတာေတာ့ မဟုတ္ဘူး။ သူဟာ အေမွာင္ ဘဝမွာ သူရဲ႕အလင္းေရာင္အတိတ္ကို ေမ့ေလ်ာ့ေနတာ။
အခ်စ္စစ္ တစ္ခုပဲ ဒီအတိတ္ေမ့ေလ်ာ့ျခင္းကို ေျပေစႏိုင္မယ္။ ကြ်န္ေတာ့္၏ စိတ္အာရံုတြင္ သူမ၏ရုပ္သြင္ေပၚလာေလေလ သူမကို အမွန္ပင္ ေတြ႕ျမင္လိုစိတ္က မ်ားလာေလေလ ျဖစ္ေနသည္။ကြ်န္ေတာ္က ရုတ္တရက္ပင္ ဒါဆို အဲဒီေမွာင္မိုက္ရဲ႕တမန္ေတာ္ ဆိုတဲ့ ခင္ဗ်ားတို႕ေျပာတဲ့ ျမင့္ျမတ္လွတဲ့ ဘခင္ႀကီးရဲ႕ သမီးေတာ္ဆိုတာ ဘယ္မွာရွိလဲ ကြ်န္ေတာ့္ကို ေျပာပါ။ ကြ်န္ေတာ္သြားမယ္။ ၿပီးရင္ ကြ်န္ေတာ္…
ကြ်န္ေတာ့္စကားမဆံုးမီပင္ မိန္းမႀကီးက
အံမယ္ မင္းေလာက္အစြမ္းအစေလးနဲ႕။ အဲဒါေတြ အသာထား။ အခုအေရးႀကီးတာက မင္း ဒီသစ္ေတာကို ေက်ာ္ျဖတ္သြားႏိုင္ဖို႕လိုေသးတယ္။ ဒီလို သြားႏိုင္ဖို႕ဆိုတာ ငါတို႕မွာ နည္းတစ္ နည္းပဲ ရွိေတာ့တယ္။ အဲဒါ မင္းက ယံုယံုၾကည္ၾကည္ မင္းရဲ႕အရိပ္ ကို ဒီမွာထားခဲ့မယ္ ဆိုရင္ေတာ့ မင္း လြယ္လြယ္ကူကူ ျဖတ္ေက်ာ္ သြားႏိုင္လိမ့္မယ္။
ဒါဆို ကြ်န္ေတာ္ အိမ္ကို ဘယ္လိုျပန္လို႕ ရေတာ့မလဲဗ်။ ၿပီး ေတာ့ အေဒၚတို႕က ကြ်န္ေတာ့္အရိပ္ကို မိစၦာဆိုးလက္ထဲ အပ္လိုက္ရင္ ဘယ္လိုလုပ္မလဲ။
ဒါ မင္းစဥ္းစားပါ။ ဒီတာဝန္တစ္ခုလံုးၿပီးေျမာက္ရင္ အခ်ိန္ မေရြး မင္းရဲ႕အရိပ္ကို မင္းလာျပန္ယူႏိုင္ပါတယ္။ ငါတို႕ လံုလံုၿခံဳၿခံဳသိမ္းထားမယ္။ ဒါ ငါတို႕ေပးႏိုင္တဲ့ကတိပဲ။
မင္းရဲ႕တာဝန္ တစ္ရပ္လံုး ေအာင္ျမင္ႏိုင္ဖို႕၊ ဒီသစ္ေတာကို ျဖတ္ဖို႕ ပထမဆံုး မင္းလိုအပ္တာက ငါတို႕အေပၚ ယံုၾကည္မႈပဲ။ ဒါမွမဟုတ္ရင္ မင္းဟာ ထာဝရအိမ္ကို မျပန္ႏိုင္ဘဲ ျဖစ္သြားလိမ့္မယ္။
ကြ်န္ေတာ္က ျပန္၍ အေဒၚတို႕ကို ကြ်န္ေတာ္က ဘယ္လို ယံုရမွာလဲ။
မင္းမွာ အဲဒီအရည္အခ်င္း ရွိႏိုင္ပါတယ္။
ဒါေပမဲ့ ဒီေန႕ေတာ့ မင္းဘယ္ကိုမွ မသြားနဲ႕ေတာ့။ အျပင္မွာလဲ အေမွာင္ရိပ္သန္းေနၿပီး။ သြား ဟိုမွာ မင္းရဲ႕အခန္း။ ဒီည အဲဒီမွာပဲ အိပ္သြား။
ကြ်န္ေတာ္လဲ ဘာမွ် ေျပာမေနေတာ့ဘဲ ထိုအခန္းထဲသို႕ ဝင္ သြားလိုက္ေတာ့သည္။ အခန္းထဲေရာက္ေသာအခါ ရုတ္တရက္
ကိုယ့္ကိုကိုယ္ အျမင္မွားေနသည္ ဟုပင္ ထင္မိသြားသည္။
၄။ အခန္းတြင္းမွာ
အခန္း၏အျပင္အဆင္ကို ျမင္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ ရုတ္တရက္ ဆြံ႕အသလို ျဖစ္သြားသည္။ ရုတ္တရက္ အိပ္မက္က ႏိုးလာၿပီး ကိုယ့္အခန္းထဲ ကိုယ္ျပန္ေရာက္ေနသလား ဟုပင္ ေတြးမိသည္။ တံခါးေခါက္သံကို ၾကားရသည္…ေဒါက္ ေဒါက္ ေဒါက္။ ျငင္သာစြာ။ ကၽြန္ေတာ္ တကယ္ၾကားလိုက္သည္ဟု လက္မခံခ်င္။ ကၽြန္ေတာ္သည္ အိမ္မွ အလြန္ေ၀းေသာေနရာတြင္ ျဖစ္သည္။ ကၽြန္ေတာ္၏ အခန္း…ျငင္သာတဲ့ တံခါးေခါက္သံ။ ကၽြန္ေတာ္သည္ အိမ္မွာ ေနစဥ္က ကိုယ့္အခန္းတံခါးကို အၿမဲေသာ့ခက္ ပိတ္ထားတတ္သည္။
အခန္းထဲသို႕ ၀င္လိုလွ်င္ ကၽြန္ေတာ္ဖြင့္ေပးမွ ၀င္ရသည္။ ကၽြန္ေတာ့္မိခင္သည္ ယခုလို တံခါးလာေခါက္တက္သည္။ ကၽြန္ေတာ့္ မိသားစု၀င္မ်ား တံခါးလာေခါက္တတ္သည္။
အလံုပိတ္ထားေသာအိပ္ခန္းႏွင့္ တံခါးေခါက္သံ။ ကၽြန္ေတာ္ အိမ္မွာ ေရာက္ေနရၿပီ။ တံခါးကို ဖြင့္လိုက္ေသာအခါ အိမ္ရွင္အမ်ဳိးသမီးႀကီးကို ေတြ႕ရသည္။ သူ အခန္းထဲ ၀င္လာသည္။ ကၽြန္ေတာ္ သူ႕ကိုၾကည့္ရင္း ၾကည့္ရင္း သူသည္ ကၽြန္ေတာ္မိခင္ႏွင့္ တူတူလာသည္။ သူမ စကားတစ္ခြန္းမွ် မေျပာပါ။ သူမ၏ မ်က္၀န္းမ်ားတြင္ စိုးရိမ္စိတ္ျဖင့္ ပူေလာင္ေနမႈမ်ား၊ ၾကင္နာမႈေၾကာင့္ ေအးခ်မ္းျခင္းမ်ား တျဖက္ျဖက္ လက္ေနသည္ဟု ကၽြန္ေတာ္ထင္မိသည္။ သူမ တစ္စံုတစ္ခုကို ႀကိဳးစားေျပာခ်င္ေနသလိုလိုႏွင့္။ ထို႕ေနာက္ ဘာမွ် မေျပာေတာ့ဘဲ တံခါးရြက္တြင္ ရွိေနေသာ ပံုေလးတစ္ခုကို ညႊန္ျပၿပီး ျပန္ထြက္သြားသည္။ သူမ ညႊန္ျပေတာ့မွ သတိျပဳမိသည္။ တံခါးရြက္ေပၚတြင္ ေအာက္ပါပံုကိုေတြ႕ရသည္။
ပန္းပြင့္လိုလို စာရြက္မ်ားလိုလို ပံုျဖစ္သည္။ မည့္အေၾကာင္းေၾကာင့္မွန္းေတာ့မသိ ထိုပံုေတြ႕မွ အိမ္ကို လြမ္းဆြတ္သလိုလို ခံစားမိလိုက္ေသးသည္။
အခန္းထဲတြင္ စာအုပ္မ်ားက ဟိုတစ္ပံု ဒီတစ္ပံု။ အိပ္ယာထက္တြင္ စာအုပ္တစ္အုပ္ ပြင့္လ်က္ေမွာက္လ်က္သားရွိေနသည္။ ကၽြန္ေတာ္ ဖတ္လက္စ စာအုပ္ျဖစ္မည္။ ေကာက္ကိုင္ၿပီး ၾကည့္ၾကည့္မိသည္။ ပြင့္ေနသည့္ စာမ်က္ႏွာကို ေတြ႕လိုက္သည္ ဆိုရုံမွ်ႏွင့္ စကားသံမ်ား နားထဲေရာက္လာသည္။
ျဖစ္တည္ၿပီးသမွ်တို႕ ဘဝတစ္ခုသို႕ ကူးသြားသည္ကို လူတိုင္း ျမင္မိႏိုင္သည္။ တစ္ခ်ိန္က ေသနတ္သံႏွင့္ေသြးစက္သည္ သမိုင္းဟူေသာ ဘဝတစ္ခုတြင္ စကားလံုးမ်ားအျဖစ္ ေနထိုင္ၾကရေလသည္။
စာသားတို႕တြင့္ ေမွ်ာ္လင့္ျခင္းတစ္ခု ရွိသည္။ ၄င္းမွာ စာသားမွပံုရိပ္သို႕ ကူးေျပာင္းေပးမည့္ စိတ္ခြန္အားတစ္ခုျဖစ္သည္။ ၄င္းစိတ္ခြန္အားသည္ တစ္ေခတ္မွ တစ္ေခတ္သို႕ ဆင့္ကဲျဖစ္တည္လာရာမွ ျပည့္စံုမည္ေန႕သည္ ေရာက္ရၿပီ။
ကၽြန္ေတာ္ ေၾကာင္တိေၾကာင္ကန္းျဖင့္ ၾကားေနမိရာမွ အလန္႕တၾကား စာအုပ္ကို ျပန္ပစ္ခ်လိုက္သည္။ မ်က္စိထဲတြင္ လူမ်ားအျဖစ္မွ စကားလံုးမ်ား အျဖစ္သို႕ ဘ၀ကူးေျပာင္းသြားေသာသူ မ်ားကို ျမင္ေနမိသည္။ စကားလံုးဘ၀ျဖင့္ လြတ္လပ္ေရးႀကိဳးပမ္းမႈမ်ား၊ ကမာၻ႕စစ္ပြဲမ်ား။ ကၽြန္ေတာ္ ျမင္ေယာင္လာသည္။
မည္သည့္အသံမွ မၾကားရေတာ့။ ကၽြန္ေတာ္လည္း ငါ အထင္မ်ား မွားသြားသလား ဆိုၿပီး စာအုပ္ကို ျပန္ေကာက္ကိုင္ လုိက္ေသာအခါ…
မာတိကာကို ဖြင့္မိလ်က္သားျဖစ္ေနသည္။ အကၡရာမ်ား အစီအရီျဖင့္ အမ်ဳိးမ်ဳိးေသာအေၾကာင္းအရာမ်ား အာရုံထဲတြင္။
ရုတ္တရက္တံခါးရြက္ေပၚမွ ပံုကို သတိရမိလာသည္။ စာအုပ္ထဲတြင္မ်ား ေတြ႕ရမလား ဟု သိခ်င္စိတ္ေပၚလာသည္။ သို႕ေသာ္ ဘယ္လို ရွာေဖြရမည္ကို မသိျဖစ္ေနသည္။ စာရြက္မ်ားေလတိုက္သလို တျဖက္ျဖက္ျဖင့္လန္ကာ ပြင့္သြားသည္။ ေလးေထာင့္ပံုမ်ား။ ကမာၻ၏ေျမပံုမ်ားကို လူမ်ားက ေလးေထာင့္စတုဂံ အတြင္းတြင္ ဆြဲေလ့ရွိေၾကာင္း၊ ကမာၻတြင္ အရပ္ေလးမ်က္ႏွာသက္မွတ္ထားေၾကာင္း၊ ဆပြားကာ အရပ္(၈)မ်က္ႏွာ၊ (၁၂)မ်က္ႏွာ အျဖစ္ ေခၚဆိုမႈ တိုင္းတာမႈမ်ားလည္း ရွိေၾကာင္း….
စာအုပ္ကို ျပန္ခ်ထားလိုက္သည္။ ကိုယ့္ကိုကိုယ္ ကမာၻ၏မည္သည့္ အရပ္မ်က္ႏွာတြင္ ေရာက္လို႕ေရာက္မွန္း မသိသည့္ အေျခအေနကို သတိျပဳမိလာသည္။ အတိတ္သည္လည္း စာမ်က္ႏွာမ်ားကဲ့သို႕ အျမင္အာရုံတြင္ တရိပ္ရိပ္။
ထိုသို႕စဥ္းစားမိေသာအခါ ကိုယ့္ကိုကိုယ္ ငါ ဘယ္စာမ်က္ႏွာအထိ ေရာက္ၿပီလဲ ဟု ေမးမိေတာ့မတတ္ျဖစ္လာသည္။ မ်က္လံုးမ်ား ေမွးစင္းလာေတာ့ ဘယ္အခ်ိန္ေတာင္ရွိၿပီလဲ မသိဘူး ဟု ေတြးမိသည္။ ခ်က္ျခင္းလိုလိုပင္ အခ်ိန္ႏွင့္ ပတ္သက္သည့္ အရာမ်ားမ်က္လံုး ေရွ႕တြင္ေပၚလာသလို ျမင္ေယာင္လာသည္။ လူတို႕သည္ ေနအလင္းရသည့္ကာလအတိုင္းအတာ ႏွင့္ ေနအလင္းမရသည့္ကာလအတိုင္းအတာ ကို သိဖို႕လိုအပ္သည္။ သို႕မွ သြားလာလုပ္ကိုင္မႈမ်ားတြင္ အဆင္ေျပႏိုင္မည္။ ထိုအတိုင္းအတာ ေရတြက္မႈကို အခ်ိန္အျဖစ္ သက္မွတ္ၾကသည္။
နာရီမ်ားျဖင့္ ပိုင္းျခားၾကသည္။ ေနႏွင့္လ၊ ေန႕ႏွင့္ည က အခ်ိန္နာရီ ျဖစ္ေပၚလာေစဖို႕ရန္ အရင္းအျမစ္ျဖစ္သည္။ မ်က္စိထဲတြင္ ေနႏွင့္လ၊ ေန႕ႏွင့္ည ဆိုသည့္ အျမစ္မ်ားမွေနကာ အခ်ိန္နာရီမိနစ္စကၠန္႕ အခက္၊ အရြက္၊ အပြင့္၊ အသီးမ်ား ဖူးပြင့္သီးေ၀ လာသည္ကို ျမင္ေနရသကဲ့သို႕။ သို႕ေသာ္ နာရီမိနစ္စကၠန္႕တို႕သည္သာ အာရုံစိုက္မႈ ခံေနရသည္။ ေန႕ႏွင့္ည ဆိုသည္မွာ နာရီက ပိုင္းျခားေပးေနသကဲ့သို႕ ျဖစ္သည္။ နံနက္(၁း၀၀) ဆိုေသာေၾကာင့္ နံနက္ခင္းေရာက္သြားသလိုလို(အမွန္တြင္ ညနက္ခ်ိန္သာရွိေသးသည္)။
ထိုသို႕ ထိုသို႕ ျမင္ေယာင္ၾကားေယာင္ေနရာမွ ျပန္စဥ္းစားမိသည္။ ဤအခန္းသည္ ကၽြန္ေတာ့္စိတ္ကူးတိုင္းကို အခ်က္အလက္ျဖင့္ လိုက္ရွင္းျပေနသည္ ဟု ထင္မိလာသည္။
အာရုံေညာင္းၿပီ၊ အိပ္မွာျဖစ္မည္။
သင္အိပ္စက္ေသာအခါ အိပ္မက္မ်ား ျမင္မက္ႏိုင္သည္။ အိပ္မက္ဆိုသည္မွာ… ထိုသို႕ မဆံုးႏိုင္ေတာ့ေသာ သင္ခန္းစာမ်ား ၾကားမွာပင္ ကၽြန္ေတာ္ အိပ္မက္မက္ျဖစ္အာင္မက္ႏိုင္လိုက္သည္။
ဤေနရာတြင္သီခ်င္းမဆိုရ
သီခ်င္းမဆိုရဟု တားျမစ္ျခင္းသည္ တဆိတ္ေတာ့ လြန္လြန္းသည္ ဟု ထင္မိသည္။ အသံတစ္ခု သဲ့သဲ့ၾကားလိုက္ သည္။ သီခ်င္းညည္းသံတစ္ခု။ ကၽြန္ေတာ္သိေနသည္။ စည္းရွိမွေတာ့ ေဖါက္သူရွိလို႕ကို ျဖစ္ရမည္။ ကၽြန္ေတာ့္အနားမွ တေျဖာင္းေျဖာင္းျဖင့္ ျမင္းခြာသံမ်ားၾကားေတာ့ အလန္႕တၾကား ဟိုဘက္ေျပးကပ္ရမလို၊ ဒီဘက္ေျပးကပ္ရမလို ျဖစ္သြားသည္။ ႀကံဳတဲ့နား ေျပးကပ္မိလိုက္သည္ေတာ့ မွတ္မိေသးသည္။ လူေတြ ေနတဲ့ေနရာမွာမ်ား သီခ်င္းမဆိုရတဲ့။ ျမင္းေတြကလည္း ဒီေလာက္ စည္းခ်က္ေတြ တညံညံေပးေနမွ ျဖင့္…ဟုပါ ေတြးမိေသးသည္။
ကၽြန္ေတာ့္၏ ရင္အတြင္း တလွိမ့္လွိမ့္ျဖင့္ ေစ့ေဆာ္မႈတစ္ခုက ႀကီးထြားလာသည္။ ကၽြန္ေတာ္ ထူးၿပီး အံ့ၾသမေနေတာ့ပါ။ ကၽြန္ေတာ္ အလြန္သီခ်င္းဆိုခ်င္လာပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္ မခံမရပ္ႏိုင္သည့္ အဆံုး ႏွလံုးသားဆာငတ္ေနေသာအရာမ်ားကို တတြတ္တြတ္ျဖင့္ သံစဥ္မ်ား သီေနမိပါေတာ့သည္။ သူမ၏ ၀င္းပေသာ သ႑ာန္၊ မျမင္ႏိုင္ေသာ္လည္း ကၽြန္ေတာ့္ကို မလႈပ္ေအာင္ ခ်ဳပ္ထားသည့္ အရာမ်ား (သူမအနား အေျပးသြားလိုသည့္ ေျခအစံုကို မည္သည့္အရာမ်ားက ခ်ဳပ္ေႏွာင္ထားသနည္း)။
ထိုသို႕ အျဖစ္အပ်က္အစဥ္ကို သီခ်င္းမ်ား အျဖစ္သီကံုးကာ ရြတ္ဆိုမိေနတုန္း အနားတြင္ တစ္စံုတစ္ေယာက္ ျဖတ္ခနဲ ေပၚလာသည္။ ဒါမွမဟုတ္ အခုမွ ကၽြန္ေတာ္ စတင္ ျဖက္ခနဲ ျမင္လိုက္သည္လည္း ျဖစ္ႏိုင္သည္။ သူက ကၽြန္ေတာ့္ကို တိတ္တိတ္ေန ဖို႕ အခ်က္ျပသည္။ ထို႕ေနာက္ ကၽြန္ေတာ့္ကို လက္စြဲကာ ေျပးပါေလေတာ့သည္။ ကၽြန္ေတာ္လည္း အဘုမသိ၊ အဘမသိနဲ႕ လိုက္ေျပးရ ေတာ့သည္။ ကၽြန္ေတာ္ ေမးမည္ဟု ႀကံေသးသည္။ သူ႕ပါးစပ္ေရွ႕နားကပ္ကာ ေထာင္ထားေသာ လက္ညႈိးသည္ ထိုအနားတြင္ပင္ ကပ္လ်က္ ရွိေသးေသာေၾကာင့္ လိုက္၍သာ ေျပးမိေတာ့သည္။
အေတာ္အတန္ အိမ္ထူထပ္တဲ့ေနရာေရာက္မွ ဟိုအိမ္ၾကားလမ္း ဒီအိမ္ၾကားလမ္း၀င္ရင္း ကၽြန္ေတာ္ ေခါင္းမူး၍ပင္လာသည္။ ကၽြန္ေတာ္လည္း ကိုယ္တုိင္ဘယ္မွန္းမသိတဲ့ ေနရာေရာက္ေတာ့မွ သူက အရွိန္ေလွ်ာ့ၿပီး…ခင္းဗ်ား ဗ်ာ သိပ္ မရဲတင္းလြန္းနဲ႕ဗ်။ စီမံခ်က္ ေတြရွိတယ္။ ခင္ဗ်ားတစ္ခါထဲ ကြိသြားမယ္။
ဘယ္လိုလဲဗ်။ သီခ်င္းဆိုတာ ဒီေလာက္ေၾကာက္စရာလား ဟု ကၽြန္ေတာ္ ျပန္ေမးမိသည္။ သူက ကၽြန္ေတာ့္ကို အံ့ၾသသလို ၾကည့္ရင္း…ခင္ဗ်ား သီခ်င္းဆိုတာ တကယ္မေၾကာက္ဘူးလား ဟု ျပန္ေမးသည္။
ကၽြန္ေတာ္ ပိုၿပီး အူလည္လည္ ျဖစ္သြားသည္။ သီခ်င္းဆိုတာပဲ ေၾကာက္စရာလား ဟု ေျပာမည္ႀကံၿပီးမွ… ဟိုဗ်ာ… အဖမ္းခံရမယ္ ဆိုရင္ေတာ့ ေၾကာက္မွာေပါ့။
သူ ဆိုလိုသည္မွာ ထိုသို႕မဟုတ္ပါ။ သူ သည္ သီခ်င္းမ်ားကို ေၾကာက္ရြံ႕ေသာ္လည္း သီခ်င္းစပ္ဆိုမႈ မျပဳဘဲ၊ သီခ်င္း မဆိုဘဲ မေနႏိုင္သူသာ ျဖစ္သည္။ သူေျပာပံုအရ ဆိုမိေသာ သီခ်င္း၏ စကားလံုးတိုင္းသည္ တကယ့္ျဖစ္ရပ္မ်ားတြင္ သက္၀င္ ျဖစ္ပြားလာသည္ တဲ့။ ဘယ္ကဗ်ာဆရာမွ မေရးခ်င္ေလာက္ေအာင္ အပ္ေၾကာင္းထပ္ၿပီးေသာ စာေၾကာင္းျဖစ္ႏိုင္သည္။ အဲဒီ့လူ ဒီပံုမ်ဳိးမ်ား ကၽြန္ေတာ္တို႕အရပ္တြင္ သြားေျပာလွ်င္ အေတာ္အဟားခံရမည္။ သို႕ေသာ္ ကၽြန္ေတာ္ မဟားမိ။ ဘာျပန္ေျပာရမည္လဲ မသိ။ စကားလံုးတိုင္းက တကယ္ျဖစ္ရပ္မွာ အသက္၀င္လာရင္ေကာ… စဥ္းစားမိေတာ့မွ ကၽြန္ေတာ္ဆိုခဲ့သည့္ သီခ်င္း စကားလံုး တိတိက်က် ကို မွတ္ပင္မမွတ္မိ ေတာ့ ေၾကာင္း သတိထားမိသည္။
သို႕ေသာ္ သူမအား တမ္းတသည့္ စကားလံုးမ်ား၊ သူမႏွင့္နီးစပ္ဖို႕ရန္ ေမွ်ာ္လင့္ျခင္းမ်ား၊ ေ၀းကြာေနရသည့္ အေပၚ မေက်နပ္ႏိုင္မႈမ်ား ပါ၀င္သည္မွာ က်ိန္းေသသည္။စကားလံုးမ်ား အသက္၀င္လာမည္ ဆိုလွ်င္…။ တမ္းတျခင္း၊ ေမွ်ာ္လင့္ျခင္း၊ မေက်နပ္ျခင္းမ်ား သာ အသက္၀င္လာေတာ့မည္။ ေပါင္းစည္းျခင္း မပါရွိ။ ကၽြန္ေတာ္ကို ဆြဲေခၚလာသူကလည္း စိတ္ပ်က္လက္ပ်က္ျဖင့္ ၾကည့္ေနသည္။ ၿပီးမွ ခင္ဗ်ားရဲ႕ သီခ်င္းေၾကာင့္ ဒီအရပ္မွာရွိတဲ့ ခ်စ္သူေတြအတြက္ တမ္းတေမွ်ာ္လင့္မေက်နပ္စရာ ထပ္ပိုသြားၿပီေပါ့ဗ်ာ ဟု ေျပာသည္။
ကၽြန္ေတာ့္ရဲ႕သီခ်င္းက ေ၀းကြာေနတဲ့ ခ်စ္ရသူေတြအတြက္ ခ်စ္ျခင္းေမတၱာကို မခိုင္ၿမဲေစႏိုင္ဘူးလား… ေတြးမိသည္။ ထိုအခိုက္ အသံတခ်ဳိ႕ကို သဲ့သဲ့ၾကားမိသည္။ နား နားတြင္ ကပ္ၿပီး ေပၚလာသလိုလို … လုဆစ္ဒ္ဒရင္းမ္ လို႕ေခၚတဲ့ အိပ္မက္မ်ဳိးမွာ သင္ဟာ ကိုယ္အိပ္မက္ ေနေၾကာင္း ကိုယ္သိေနလိမ့္မည္…ထိုသို႕ အိပ္မက္ျခင္းေၾကာင့္… … … …
ဒီလိုအခန္းမ်ဳိးတြင္ ညအိပ္ရသည္မွာ အေတာ္စိတ္ပ်က္ဖို႕ ေကာင္းသည္။ အိပ္မက္မက္ေနတုန္းပင္ လာရွင္းျပေနေသာေၾကာင့္ အိပ္မက္ပင္ အဆက္ပ်က္သြားေတာ့မတတ္။ သို႕ေသာ္ ကၽြန္ေတာ္ ျပန္အိပ္ေပ်ာ္သြားသည္။
===
သူမ…
အဘယ့္ေၾကာင့္ သူမ ထိုမွ် ၿငိမ္သက္ေနရသလဲ…
လႈပ္ရွားျခင္း ကင္းမဲ့တာကလြဲလို႕ ဘယ္အရာမွ ယိုယြင္းမေနဘူး…။
ၾကည္လင္တဲ့ေက်ာက္သားတြင္းမွာ တည္ၿငိမ္စြာ လွဲေလွ်ာင္းေနတယ္။
(အိပ္စက္ေနတယ္လို႕ ကြ်န္ေတာ္က ျမင္တယ္။)
ကိုင္တြယ္ထိေတြ႕ဖို႕က်ေတာ့ ေက်ာက္သားေတြက တားဆီးထားတယ္။
မျမင္ႏိုင္ေအာင္ေတာ့ ပိတ္ကာမထားဘူး
…ဒ႑ာရီတခုထဲမွာ…က်ိန္စာသင့္အိပ္စက္ျခင္းကို ေရာက္ေနတဲ့
မင္းသမီးေလးဟာ မင္းသားေလးနမ္းေတာ့ ျပန္ႏိုးထလာခဲ့သတဲ့။
ကြ်န္ေတာ့္အဖို႕မွာေတာ့ ထိေတြ႕ဖို႕ဆိုတာမျဖစ္ႏိုင္ဘူး…။
ႏွလံုးေသြးတို႕ ဆူျကြၿပီး…သီခ်င္းတပုဒ္အျဖစ္ ႏႈတ္ခမ္းထက္ကေန
ပြင့္က်လာတယ္…။
ဒါ ကြ်န္ေတာ့္ရဲ႕ ႏွလံုးေသြးေတြ..
ကာဆီးထားတဲ့ ဒီေက်ာက္သားၾကည္ၾကည္ဟာ ကြ်န္ေတာ့္ ႏွလံုးေသြးသီခ်င္းရဲ႕
လိႈင္းဒဏ္ကို မတားဆီးႏိုင္ဘူးလို႕ အလိုလိုယံုၾကည္လာမိတယ္။
ဒီလိုနဲ႕…သီဆိုရင္း…သီဆိုရင္း…အားအင္မဲ့တဲ့အထိ။ အရုပ္ႀကိဳးပ်က္လဲက်တဲ့ အထိ။
ထပ္ၿပီး နည္းနည္း အားအင္စုစည္းမိတာနဲ႕…ထပ္ဆိုတယ္…။
ေက်ာက္သားအတြင္းက ခ်စ္ျခင္း ရုတ္တရက္ မ်က္ေတာင္မ်ားခက္လိုက္ေလသလား…။
မေရမရာျမင္လိုက္တယ္။…ကြ်န္ေတာ္ အားပိုတက္လာတယ္။
ဒီမွာ ခ်စ္ျခင္း…ငါ့မွာရွိသမွ်အား..မင္းအတြက္ သီခ်င္းမ်ားသာ…ျဖစ္ေစရမယ္။
မင္း ရွင္သန္လာတဲ့ အထိေပါ့…။
သီဆိုရင္း…ခ်စ္ျခင္းရဲ႕ မ်က္ဝန္းေတြ ပြင့္လင္းၿပီး လႈပ္ရွားလာတာကို ေတြ႕လိုက္တယ္။
ေက်ာက္သားေတြက ကာထားလ်က္ရွိဆဲပဲ…။
ဒီေက်ာက္သားလည္း ကြ်န္ေတာ့္သီခ်င္းေအာက္မွာ
မၾကာခင္ကြဲအက္ထြက္သြားမယ္…ယံုၾကည္မိတယ္။
ထပ္ၿပီး..အရုပ္ႀကိဳးပ်က္လဲက်…။
ခ်စ္ျခင္ ျပန္လည္ရွင္သန္ၿပီး လြပ္လပ္ထြက္လာဖို႕အတြက္…
ငါဆက္ဆိုရမယ္…။
ဆက္ဆိုရင္း…ႏႈတ္ခမ္းလႈပ္ႏိုင္ရံုေလးနဲ႕ ဆက္ဆိုရင္း…
ၾကယ္တစ္ပြင့္ဟာ ေျကြက်လာၿပီး..အလင္းၾကည္ၾကည္ေတြ ကိုယ္ေပၚသြန္းခ်လိုက္တယ္။
အလင္းခတဲ့ ခႏၶာ ရႊင္ျပလာတယ္။
ခ်စ္ျခင္းကလည္း လက္လွမ္းရင္းႀကိဳလို႕….။
(ခ်စ္ျခင္းရုပ္ျကြင္းမွ..)
အိပ္မက္ကႏိုးေတာ့ အိပ္မက္ထဲ ရႊင္ျပခဲ့ရသမွ်ဟာ အလိုမျပည့္မႈအျဖစ္ ဘ၀ေျပာင္းသြားၾကေတာ့တယ္။ ၾကည္လင္ေသာ အတားအဆီးမ်ား၊ မျမင္ႏိုင္ေသာ အခ်ဳပ္အေႏွာင္မ်ား အစီအရီ ျပန္ခံစားမိေနသည္။ အိပ္မက္မ်ားသည္ ပီျပင္လြန္းလွသည္။
Comment #1
ေကာင္းတယ္ ကိုသုညေရ ..
ေလးစားတယ္ .. ကြ်န္ေတာ္အဲ့ဒီ့ေလာက္ မေရးႏိုင္ဘူး ..
လန္၏