နတ္သွ်င္ေနာင္ဆိုရတုမ်ား (၁) နိဒါန္း
မႏၱေလးတကၠသိုလ္ေက်ာင္း၊ သုေတသနအဖဲြ႔
အုပ္ခ်ဳပ္သူ ‘ဦးကိုေလး’ ေက်ာင္းအုပ္ႀကီး
ပံုႏွိပ္ထုတ္ေဝၿပီး
ေမာင္ခ်မ္းျမ (မဟာဝိဇၨာဘဲြ႔ရ) တည္းျဖတ္ေသာ
စာစဥ္ (၂) … စာအုပ္
ေတာင္ငူဘုရင္
နတ္သွ်င္ေနာင္ဆုိရတုမ်ား
—————————–
ေအာက္ပါမူသံုးေစာင္ကိုသာ ေရြးခ်ယ္၍ တအုပ္ကို မူရင္းတည္ၿပီးလွ်င္ က်န္စာအုပ္ မူႏွစ္ေစာင္ႏွင့္ တုိက္ဆုိင္ ျပင္ဆင္ျခင္း ျပဳပါသည္။
(၁) ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ ဆူးေလဘုရားလမ္း ျမန္မာ့ၾကက္သေရ စာပံုႏွိပ္တုိက္တြင္ ၁၉၂၁ – ခုႏွစ္က ႐ိုက္ႏွိပ္ေသာ စာအုပ္မူ တေစာင္
(၂) ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ ၃၃-လမ္း ဟံသာဝတီ စာပံုႏွိပ္တုိက္တြင္ ၁၉၂၈ – ခုႏွစ္က ႐ိုက္ႏွိပ္ေသာ စာအုပ္မူ တေစာင္
(၃) မႏၱေလးၿမိဳ႕ ဟံသာဝတီ ပိဋကတ္စာပံုႏွိပ္တုိက္တြင္ ၁၉၂၀ – ခုႏွစ္က ႐ိုက္ႏွိပ္ေသာ စာအုပ္မူ တေစာင္
အထက္ပါစာအုပ္မူ ၃-ေစာင္တုိ႔အနက္ ရန္ကုန္ ျမန္မာ့ၾကက္သေရ စာပံုႏွိပ္တုိက္ထုတ္ စာအုပ္မူမွာ သတ္ပံု ကာရန္ အေနအထားမွစ၍ အျခားမူႏွစ္ေစာင္ထက္ သပ္ယပ္မွန္ကန္သည္ျဖစ္ရကား ထိုမူကို မူရင္းတည္ၿပီးလွ်င္ က်န္မူႏွစ္ေစာင္ႏွင့္ ညိႇႏိႈင္းတိုက္ဆုိင္ ျပင္ဆင္လုိက္ရပါသည္။
မွာထားခ်က္ – မူကဲြထုတ္ရာ၌ ရတုစာကိုယ္မ်ား၏ေအာက္ေျခတြင္ …
(၁) ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ ဟံသာဝတီ စာပံုႏွိပ္တုိက္ထုတ္ စာအုပ္မူကို (ရ) အမွတ္အသား။
(၂) မႏၱေလးၿမိဳ႕ ဟံသာဝတီ ပိဋကတ္ပံုႏွိပ္တိုက္ထုတ္ စာအုပ္မူကို (မ) အမွတ္အသား။
(၃) (ရ) မူတြင္သာပါ၍ (မ) မူတြင္မပါေသာ အပိုစာပိုဒ္မ်ားကို [ ] ေထာင့္ကြင္းတြင္ထည့္သြင္း၍ ခဲြျခား မွတ္သား ထားေပ၏။
မူသံုးေစာင္ျခားနားျခင္း
မူတည္ရင္း ျမန္မာ့ၾကက္သေရတုိက္ထုတ္ စာအုပ္မူႏွင့္ မႏၱေလး ဟံသာဝတီပိဋကတ္တုိက္ထုတ္ စာအုပ္မူတုိ႔မွာ တမူႏွင့္ တမူ မ်ားစြာ ထူးျခားကဲြျပားျခင္း မရွိလွေပ။ ဤသည္တုိ႔ကို ေထာက္လွ်င္ ထိုမူႏွစ္ေစာင္လံုးသည္ ေပမူရင္း တေစာင္တည္းမွ ကူးယူၾကဟန္တူ၏။ ရန္ကုန္ ဟံသာဝတီ ပိဋကတ္စာပံုႏွိပ္တုိက္ထုတ္ (ရ)မူ ၌ကား အထက္ေဖာ္ျပပါမူႏွစ္ေစာင္တုိ႔တြင္ ပါရွိသည့္ အခ်ိဳ႕ရတုမ်ားကိုပင္ မေတြ႔ရသည့္ျပင္ မ်ားေသာအားျဖင့္ ရတုမ်ား၏ တတိယပုိဒ္ပါ စကားမ်ားကိုလည္း အျခား မူ ႏွစ္ေစာင္ရွိ ရတုမ်ား၏ ဒုတိယပိုဒ္မ်ား၌သာ ေတြ႔ရွိရေလသည္။
ရတုစာကိုယ္၏ အေရအတြက္မွာ ၆၇-ပုဒ္စီ အညီအမွ် ရွိၾကေသာ္လည္း မူတည္ရင္းစာအုပ္ႏွင့္ (မ)မူတြင္ မပါေသာ ရတု စာကိုယ္ ၅-ပုဒ္ကို (ရ)မူတြင္ ေတြ႔ရျပန္သျဖင့္ ထိုစာကိုယ္တို႔ကို အခဏ္းသီးျခား၍ ေနာက္ဆက္တဲြတြင္ ေဖာ္ျပလိုက္သည္။ ထို စာကိုယ္ ၅-ပုဒ္တုိ႔တြင္ ျပည္နဝေဒးဆို ရတုတပုဒ္လည္း ပါဝင္ေနေပသည္။ မူတည္ရင္းစာအုပ္ႏွင့္ (မ)မူ ႏွစ္ေစာင္တြင္ လည္း နဝေဒးဆုိသည္ဟုအယူရွိေသာ ရတုႏွစ္ပုဒ္ (ရာသီဘဲြ႔မ်ားတြင္ၾကည့္) အျပင္ ေတာင္ငူမင္း အငယ္ စာ၊ မင္းရဲနရာ စာ၊ မင္းရဲေက်ာ္ထင္စာ၊ ရွင္ဝိစိတၱာလကၤာရ စာ စသည္ျဖင့္ မည္သူ႔စာဟူ၍ အမွန္က်နမသိသာေသးေသာ ရတုပုဒ္ေရ ၄-ပုဒ္ ပါဝင္ေနေသးသည္။ နတ္သွ်င္ေနာင္ဖဲြ႔ဆိုသည့္စာ ျဖစ္ႏုိင္မည္၊ မျဖစ္ႏိုင္မည္ကို ထိုစာတုိ႔၏ ၾသဇ အာေဘာဂတုိ႔ကို ခ်င့္ခ်ိန္ ေထာက္ဆ၍ ပညာရွိတုိ႔ ဆံုးျဖတ္သင့္ၾကသည္။
အခဏ္းက႑ ပိုင္းျခားခ်က္
ဤ ‘နတ္သွ်င္ေနာင္ရတု’ မ်ားကို ပံုႏွိပ္ထုတ္ေဝရာ၌ အမွတ္အသားလြယ္ကူေစျခင္းငွာ ေအာက္ပါအတုိင္း အခဏ္းႀကီး ၆-ခဏ္း ခဲြျခား၍ စီစဥ္အပ္ပါသည္။
အခဏ္း (၁) တြင္ ဘုရားတုိင္ရတုမ်ား ပုဒ္ေရ (၁၉)
အခဏ္း (၂) တြင္ ရာသီဘဲြ႔ရတုမ်ား ပုဒ္ေရ (၂၆)၊ ထုိရာသီဘဲြ႔ရတုမ်ားတြင္ ေႏြဘဲြ႔ရတုမ်ား၊ မိုးဘဲြ႔ရတုမ်ား၊ ေဆာင္းဘဲြ႔ရတု မ်ားကို တေပါင္းတ႐ံုးတည္း ထည့္သြင္းပါသည္။
အခဏ္း (၃) တြင္ သစၥာတိုင္ရတုမ်ား ပုဒ္ေရ (၅)၊ ဤအခဏ္းပါ ရတုတုိ႔တြင္ မင္းသားက မင္းသၼီးအား အမ်ိဳးမ်ိဳး ေျမႇာက္ပင့္ ဖဲြ႔ဆုိ၍ သစၥာထားေသာ သေဘာမ်ိဳးသက္ဝင္ေသာေၾကာင့္ သစၥာတိုင္ဘဲြ႔ ဟူေသာေခါင္းစဥ္ျဖင့္ အခဏ္း သီးျခား ခဲြထုတ္ ထည့္သြင္းရပါသည္။
အခဏ္း (၄) တြင္ စစ္ခ်ီရတုမ်ား ပုဒ္ေရ (၆)၊ ဤစစ္ခ်ီရတုမ်ားတြင္ စစ္ခ်ီအေမွ်ာ္စိုက္၊ စစ္ခ်ီပူပံုဟူ၍ ႏွစ္မ်ိဳးခဲြျခားေရးသားပါ သည္။ မင္းသၼီးကေမာင္ေတာ္အားစစ္စခန္းမွမျပန္လာႏိုင္သည့္အတြက္ေမွ်ာ္မွန္းစိုက္ေခၚသည့္ ေမာင္ဘဲြ႔ ရတုမ်ိဳးကို “စစ္ခ်ီအေမွ်ာ္စိုက္” ဟူ၍လည္းေကာင္း၊ ေမာင္ေတာ္မင္းသားကလည္း မင္းသၼီး ရပ္ဌာန္သို႔ စစ္ေရးစစ္ရာေၾကာင့္ မျပန္ႏုိင္ေသးသည္ျဖစ္ရာ ႏွစ္မေတာ္ မင္းသၼီးအတြက္ ပူပင္သည့္ သေဘာမ်ိဳး သက္ဝင္သည့္ မယ္ဘဲြ႔ရတုမ်ားကို “စစ္ခ်ီပူပံု” ဟူ၍လည္းေကာင္း သီးျခားစီစဥ္ လုိက္ရ ပါသည္။
အခဏ္း (၅) တြင္ ေက်းေစရတုမ်ား ပုဒ္ေရ (၁၁)၊ ဤအခဏ္းတြင္ သစၥာတိုင္ေက်းေစ၊ ထိုးကြင္းဘဲြ႔ေက်းေစ၊ ကုလီသဘင္ ဘဲြ႔ ေက်းေစ၊ အစရွိသည္ျဖင့္ ေက်းတမန္ေစသည့္ ရတုမ်ားကို ႐ံုးစု၍ စီစဥ္ခဲြျခားထားပါသည္။
အခဏ္း (၆) တြင္ ေနာက္ဆက္တဲြရတုမ်ား ပုဒ္ေရ (၅)၊ ဤအခဏ္းတြင္ မူတည္ရင္းစာအုပ္ႏွင့္ (မ)မူတြင္ မပါဘဲ (ရ)မူတြင္ သာ ေတြ႔ရေသာ ရတုစာကိုယ္မ်ားကို သီးျခားစီစဥ္ထားပါသည္။ ဤအခဏ္းပါရတုမ်ားသည္ နတ္သွ်င္ေနာင္၏ ၾသဇ အာေဘာဂ ျဖစ္မည္ မျဖစ္မည္ကို သုေတသီပုဂၢိဳလ္တုိ႔ ခ်င့္ခ်ိန္ေစလိုျခင္း အလုိ႔ငွာ ထည့္သြင္းအပ္ပါသည္။
Comment #1
အစ္ကုိအစ္မတုိ့ ေရ ဤသုိ့ကဗ်ာမ်ားစုဖြဲ႔၍တင္ေပးထားျခင္းကုိအထူးေက်းဇူးတင္ရွိပါသည္။အကယ္၍ ျဖစ္နုိင္လ်ွင္ နတ္ရွင္ေနာင္ရဲ့ သစၥာတုိင္ရတုမ်ားရွိပါက တင္ေပးႀကပါရန္ ေမတၱာရပ္ခံအပ္ပါသည္ အစ္ကုိအစ္မတုိ့ခင္ဗ်ား ။