နတ္သွ်င္ေနာင္ဆိုရတုမ်ား (၃)
နတ္သွ်င္ေနာင္ ဟူေသာ သတ္ပံုအေရးအသား
’နတ္သွ်င္ေနာင္’ ႏွင့္ ‘နတ္ရွင္ေနာင္’ ဟူေသာ သတ္ပံုအေရးအသားကိုလည္း ေဖာ္ျပရန္လုိေပသည္။ မ်ားမၾကာေသးမီက နတ္သွ်င္ေနာင္ဟူေသာ အမည္တြင္ “သွ်င္” ကို ရေကာက္ႏွင့္ ‘ရွင္’ သင့္သည္၊ သ ယပင့္ဟထိုးႏွင့္ ‘သွ်င္’ သင့္သည္ စသည္ျဖင့္ အခ်ိဳ႕သူတုိ႔ ဝိဝါဒကဲြျပားလ်က္ ရွိၾကေသးသည္။ ဤေနရာ၌ ကၽြႏု္ပ္သည္ ကြယ္လြန္သူ ျမန္မာပညာရွိ အေရးပိုင္ မင္း ဦးေက်ာ္ထြန္းႏွင့္ သေဘာခ်င္းကိုက္ညီသည္။ သုေတသီပုဂၢိဳလ္တို႔ဆင္ျခင္ရန္ ျမန္မာစာညြန္႔ေပါင္းက်မ္း ဒုတိယတဲြ နတ္သွ်င္ေနာင္ ရတုမ်ား၏ ေအာက္ေျခတြင္ လာရွိေသာ ဦးေက်ာ္ထြန္း၏ မွတ္ခ်က္ကို ထုတ္ေဖာ္ျပလိုက္သည္။
နတ္သွ်င္ေနာင္ ဟူေသာအမည္ကို သ-ကို ယပင့္ဟထိုး၍ ေရးသင့္သည္။ “ေရႊနန္းေရႊထြတ္၊ ဦးညြတ္မကြာ၊ သုဓမၼာဝယ္၊ ေရႊမင္စာေရး၊ မိန္႔ေတာ္ေပးလို႔” စသည္ျဖင့္ ခ်ီေသာ အကၡရာခဲြထား၌ …
ပတိဣႆရ၊ သာမ်တၳ၏၊ အရထုတ္ေဖြ၊ အေဆြအိမ့္ရွင္၊ ဆင္ျဖဴရွင္မ်ိဳး၊ စကား႐ိုးဝယ္၊ ဟထိုးရႀကီး၊ တသီးထိုမွ၊ အယ်အေယ်၊ ဘေႏၱေဘာေႏၱာ၊ အာဝုေသာႏွင့္၊ မိန္႔ေဟာသဒၵါ၊ အာယသၼ၊ ဘဒၵႏၱ၏၊ အတၳေထြျပား၊ အသွ်င္မ်ားကို၊ မွတ္သား ဆန္းၾကယ္၊ သဝယ္ ယပင့္၊ ဟထိုးဆင့္ေလာ့။
ဟူ၍ လာရွိသည္ကို ေထာက္ရာသည္။
မဃေဒဝလကၤာသစ္ တတိယပိုင္း ပုေတၱာဝါဒခဏ္း ပုဒ္ေရ ၂၅၀ တြင္လည္း …
”သိၾကားနတ္သွ်င္၊ ကုသိုလ္ရွင္အား၊ မျမင္ေရွာင္ကာ၊ မေနသာတည့္၊ ျမင္ပါလ်က္ကဲ့၊ ကုသိုလ္မဲ့က၊ တိမ္းငဲ့မ်က္ႏွာ၊ မ႐ႈသာတည့္”
စသည္ျဖင့္ ‘သွ်င္’ ႏွင့္ ‘ရွင္’ ခဲြထားကို အထင္အရွားေဖာ္ျပေရးသားထားသည္။ ထိုဆရာမ်ား၏ အာေဘာဂ ကိုေထာက္၍ ကၽြႏု္ပ္တည္းျဖတ္ေသာ စာအုပ္ကိုလည္း ‘နတ္သွ်င္ေနာင္’ ဟူေသာအမည္တြင္ သ ကို ယပင့္ဟထိုး၍ ေရးလိုက္သည္။ နတ္သွ်င္ေနာင္ ဟူေသာ အမည္တြင္ “နတ္သွ်င္” ဟူေသာ ေပါရာဏစကားမွာ ‘မင္း၊ ဘုရင္’ ဟူေသာ အနက္အဓိပၸာယ္ ရသည္။ နတ္သွ်င္ေနာင္ဟူေသာ အမည္မွာလည္း ဘုရင္မင္းျမတ္၏ ေနာင္ေတာ္ ဟူ၍ အဓိပၸာယ္ ရေပသည္။
နတ္သွ်င္ေနာင္သည္ ေတာင္ငူေရႊနန္းကို သိမ္းျမန္းစိုးစံေတာ္မူသည့္အခါတြင္ ညီေတာ္ မင္းရဲေက်ာ္စြာကို အိမ္ေရွ႕ေပးခဲ့ သည္။ ေနာင္ေသာ္ အိမ္ေရွ႕မင္း မင္းရဲေက်ာ္စြာ နန္းတက္ရာတြင္ ေနာင္ေတာ္ျဖစ္သည္ကို အစဲြျပဳ၍ ေတာင္ငူမင္းအား နတ္သွ်င္ေနာင္ ဟူေသာအမည္ျဖင့္ ေခၚေဝၚသည္ဟု ယူဆဘြယ္ျဖစ္ေပသည္။ ကုန္းေဘာင္ေခတ္တြင္ မင္းဧကရာဇ္ တို႔သည္ ဤနည္းႏွင္ႏွင္ သေဘာေပါက္ေသာ ဘဲြ႔အမည္မ်ားကို ခံယူၾကကုန္သည္။ ေတာင္ငူေခတ္က “နတ္သွ်င္” ဟူေသာ အမည္သည္ အလြန္သိမ္ေမြ႔ယဥ္ေက်း၍ အေတာ္ပင္ ေခတ္စားဟန္တူသည္။ ထုိေၾကာင့္ နတ္သွ်င္ႏွမေတာ္၊ နတ္သွ်င္ မယ္ေတာ္ စေသာ ဘဲြ႔အမည္မ်ားကိုလည္း အခ်ိဳ႕ မင္းသၼီးတုိ႔ ခံယူၾကကုန္သည္။
——-